Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag håller helt med dig. Åklagaren Åsa Hiding är säkert en bra åklagare, men jag tycker nog att just i detta mål skulle hon lämnat över till en mer rutinerad åklagare (utan att klanka ner på ÅH). Hon fokuserade inte på det viktiga, hon pressade inte. Jag anser att hon missade en hel del. Kommer inte att gå in på vad - materialet är alltför omfattande. Jag kände att hennes bisittare var mycket vassare men inte heller hon nådde hela vägen fram.
En överklagan vore av värde. Och istället för att HR enbart ser till tidigare material som är brukligt, skulle jag önska att man genomgick en fullödig förhandling. Men där är jag helt novis, och vet inte om det ens går att göra förutom att kalla in till ett fåtal nya förhör.
Tja, det är nog inte bara i frågan om hur HR-förhandlingar går till, som du får se dig som novis, Pablito..
Se det jag fetat.
Du skriver att du önskar att man i HR "genomgick en fullödig förhandling".
Med fullödig menas att nånting sköts enl regelverk, att nånting hanteras professionellt, att t ex en förhandling i domstol följer RB:s bestämmelser etc.
Jag undrar:
Vilka
mindre fullödiga HR-förhandlingar har du närvarat vid?
I vilket/vilka avseenden brast det?
Jag är nämligen inte det minsta orolig för att SD vid ett överklagande till HR, han skulle få en juridiskt sett undermålig rättegång.
Eller anser du att svenska hovrätter generellt inte går att lita på? Att de skulle vara korrupta?
För i så fall finns det väl inget skäl för dig att förorda ett överklagande?