2020-05-07, 12:34
Medlem
Känns som SE mest är en halvmytoman med ett behov att bli sedd. Ingen Palme-mördare.
Citera
2020-05-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Känns som SE mest är en halvmytoman med ett behov att bli sedd. Ingen Palme-mördare.

Kan vara både och.
Citera
2020-05-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud

SEs stora behov av smicker är välkänd.
Jag uppmanar KP att inte komma dragande med SE som gärningsman utan mycket god teknisk bevisning.

Resonemangsmässigt så håller helt enkelt inte Skandiamannen som arbetshypotes,och om CPs skuldfråga till slut strimlades ihop så kommer det att ske en absolut massaker när det kommer till SEs dito utan solid teknisk bevisning.

PU kommer att dras i smutsen på ett sällan skådat sett.Jag utgår ifrån att KP förstår sådana här självklara saker.
Citera
2020-05-07, 13:31
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Stugägaren må ha dramatiserat det hela lite men Engström var nog faktiskt där.

De förhörde oss om Engström med fru verkligen åkte upp till Kringelfjorden veckan efter mordet.
Det kunde vi bekräfta då det stod en stor genomskinlig ostkupa i storstugan full med godis och en handskriven lapp med tack för en trevlig vistelse. Dessutom hängde det en lite solkig vit skjorta i ett
av sovrummen som stank av Engströms billiga rakvatten.

http://kringelfjordens-stugby.se/Kringelfjordsnytt/KFN_201802.pdf

Tack för info, tack till sulfint också!

Jag hittade någonstans att SE skrivit brev till Anér där han också skriver att han varit på Åland, men inte just då som Anér påstår. Det låter rimligt att SE ändå åkte till skidresan som planerat. Och det styrker ju faktiskt hans alibi lite grann. En mördare hade kanske snarare föredragit Åland och sent på kvällen gått ut på däck och dumpat mordvapnet där. Hade inte varit lika säkert att dumpa det i skidbacken eller i en hyrd stuga.
Citera
2020-05-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Tack för info, tack till sulfint också!

Jag hittade någonstans att SE skrivit brev till Anér där han också skriver att han varit på Åland, men inte just då som Anér påstår. Det låter rimligt att SE ändå åkte till skidresan som planerat. Och det styrker ju faktiskt hans alibi lite grann. En mördare hade kanske snarare föredragit Åland och sent på kvällen gått ut på däck och dumpat mordvapnet där. Hade inte varit lika säkert att dumpa det i skidbacken eller i en hyrd stuga.

Inte riktigt så. Han skriver "Samt, jag var inte på Åland vid det tillfälle som du påstår".
Hittar inte originalbrevet nu men sulfint har säkert citerat det korrekt.
(FB) Skandiamannen
Citera
2020-05-07, 14:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Nu är den tillbaka

Skandiamansångesten

Det känns som SE måste vara den tilltänkte. Inte förhör man barndomsvänner och avlägsna släktingar om han bara ska skrivas av.

Jag är rädd de kommer presentera SE som mördaren, vi får hoppas de har något tungt bevis i så fall.

Eller så har man misstagit sig och KP är en idiot som bara kommer säga "titta, det måste va han, vem annars?".
Citera
2020-05-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nu är den tillbaka

Skandiamansångesten

Det känns som SE måste vara den tilltänkte. Inte förhör man barndomsvänner och avlägsna släktingar om han bara ska skrivas av.

Jag är rädd de kommer presentera SE som mördaren, vi får hoppas de har något tungt bevis i så fall.

Eller så har man misstagit sig och KP är en idiot som bara kommer säga "titta, det måste va han, vem annars?".

😂😂😂

Skandimansångest! Kan bli det nya modeordet efter KP pressträff 😁
Citera
2020-05-07, 15:34
Medlem
Citat:
Nu är den tillbaka

Skandiamansångesten

Jag delar denna ångest. Lite för mycket polisiärt rotande i den mannen för att bara vara formaliteter. Snart har de väl hört varenda kotte han haft kontakt med.

Har de inget vettigt att komma med men ändå slänger upp hans lik på stupstocken blir jag tokig.

Hoppet får stå till dessa alternativ:

- Hur sjukt det än låter så har de kommit över något som otvivelaktigt visar att han sköt eller var grovt inblandad i mordet på Palme. Kriminalhistorien har begåvats med ett av sina mest bisarra brott sett till dignitet.

- När Filter kom dragandes med Skandiamannen såg PU sin chans att plocka in det som irrspår för att ostört kunna gå till botten med annat. Pettersson och Göransson blev så att säga bondeoffer för arbetsron. Nån av gruppens svagare förmågor fick åka land och rike runt och dricka kaffe och snacka Engström med en massa russin som man vet gärna babblar vidare med Expressen. De hade hoppats att topsandet av släktingar skulle läcka ut också men nu blev det försmädligt nog känt först när det stod klart att man inte var intresserade av resultatet...
Citera
2020-05-07, 15:37
Medlem
Citat:
Nu är den tillbaka

Skandiamansångesten

Hur kom SE på tal som misstänkt GM första gången?

Var det polisen eller den stora allmänheten?
Citera
2020-05-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Jag delar denna ångest. Lite för mycket polisiärt rotande i den mannen för att bara vara formaliteter. Snart har de väl hört varenda kotte han haft kontakt med.

Har de inget vettigt att komma med men ändå slänger upp hans lik på stupstocken blir jag tokig.

Hoppet får stå till dessa alternativ:

- Hur sjukt det än låter så har de kommit över något som otvivelaktigt visar att han sköt eller var grovt inblandad i mordet på Palme. Kriminalhistorien har begåvats med ett av sina mest bisarra brott sett till dignitet.

- När Filter kom dragandes med Skandiamannen såg PU sin chans att plocka in det som irrspår för att ostört kunna gå till botten med annat. Pettersson och Göransson blev så att säga bondeoffer för arbetsron. Nån av gruppens svagare förmågor fick åka land och rike runt och dricka kaffe och snacka Engström med en massa russin som man vet gärna babblar vidare med Expressen. De hade hoppats att topsandet av släktingar skulle läcka ut också men nu blev det försmädligt nog känt först när det stod klart att man inte var intresserade av resultatet...

Jag ifrågasätter det rättssäkra i att poliser gör hembesök och topsar människor.

I den här situationen kallar väl RMV personen till Linköping och topsar i en klinisk miljö på ett laboratorium.
Det hela verkar vara en tidningsanka, men varför?
Citera
2020-05-07, 16:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jag ifrågasätter det rättssäkra i att poliser gör hembesök och topsar människor.

I den här situationen kallar väl RMV personen till Linköping och topsar i en klinisk miljö på ett laboratorium.
Det hela verkar vara en tidningsanka, men varför?

Det kanske bara är för att avskriva. Eller så är det bara preliminärt.
Citera
2020-05-07, 16:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Hur kom SE på tal som misstänkt GM första gången?

Var det polisen eller den stora allmänheten?

Polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in