Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Nu är den tillbaka
Skandiamansångesten
Det känns som SE måste vara den tilltänkte. Inte förhör man barndomsvänner och avlägsna släktingar om han bara ska skrivas av.
Jag är rädd de kommer presentera SE som mördaren, vi får hoppas de har något tungt bevis i så fall.
Eller så har man misstagit sig och KP är en idiot som bara kommer säga "titta, det måste va han, vem annars?".
Jag delar denna ångest. Lite för mycket polisiärt rotande i den mannen för att bara vara formaliteter. Snart har de väl hört varenda kotte han haft kontakt med.
Har de inget vettigt att komma med men ändå slänger upp hans lik på stupstocken blir jag tokig.
Hoppet får stå till dessa alternativ:
- Hur sjukt det än låter så har de kommit över något som otvivelaktigt visar att han sköt eller var grovt inblandad i mordet på Palme. Kriminalhistorien har begåvats med ett av sina mest bisarra brott sett till dignitet.
- När Filter kom dragandes med Skandiamannen såg PU sin chans att plocka in det som irrspår för att ostört kunna gå till botten med annat. Pettersson och Göransson blev så att säga bondeoffer för arbetsron. Nån av gruppens svagare förmågor fick åka land och rike runt och dricka kaffe och snacka Engström med en massa russin som man vet gärna babblar vidare med Expressen. De hade hoppats att topsandet av släktingar skulle läcka ut också men nu blev det försmädligt nog känt först när det stod klart att man inte var intresserade av resultatet...