2020-05-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Dvärgen maggan håller pressträff nu.

När skall kortväxte Morgan hålla pressträff om hans bidragsfusk-utredning?
Citera
2020-05-07, 16:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Dödstalen är väldigt mycket lägre i Skåne jämfört med Lort-Sverige, i vissa fall mer än tio gånger så låga.
Invandrargrupperna i t ex Malmö har varit bättre på att skydda sig. Munskydd och stängda moskéer. Är också den gruppen som har mest mani på att sprita händerna.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Det finns ingen som hindrar dig från att bära munskydd 24/7.
Det vet jag väl.
Jag skrev om Tegnells lilla " idiotförklaring"
Citera
Medlem
Ett svenskt företag verkar vara det första som har sammanställt vad som gäller för Covid-19 regler i andra länder. Det är inte lätt att hålla reda alla detaljer (den dagen UD släpper ut oss) https://openupforbusiness.com/
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Skåne bör ha påvetkats positivt av att Kastrup införde restriktioner. Det gjorde man ju inte på Arlanda.
Kastrup införde restriktioner tidigare än vad Arlanda gjorde. Känns som allting gjordes för sent i Stockholm.
Citera
2020-05-07, 16:20
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Men vad ska de göra nu då? Fortsätta med sin lockdown i 2, 3, 5, 10 år eller för alltid?

Jag har inte full koll på hur Tjeckiena övriga restriktioner ser ut, men en plan ser väl ut att vara att de börjat planera ihop sig med andra länder som nästan utrotat spridningen att utöka resandet mellan dessa länder för att på så vis få igång ekonomin lite. De fortsätter säkert testa mycket och med de hygieniska rutinerna om de är smarta.

Kanske den världen vi får se nu ett tag? Länder som fått bukt på viruset som är öppna mellan varann och att andra sedan läggs till när de också utrotat det.

Men oavsett så tror jag inte detta viruset kommer ha styrkan det haft i antalet år du nämnde i ditt inlägg om jag nu får gissa även fast jag inte varit virolog i 20 år eller ens 1 dag
Citera
2020-05-07, 16:22
Medlem
DrunkenZealots avatar
[quote=Sun Ruler|71486528]Japp och sedan finns det en annan bidragande faktor. I Sverige råder jämställdhetsperspektivet, d.v.s. alla skall ha det lika uselt och inte undkomma Löfvens och Tegnells strategi.

Ta t.ex. när skarprättaren Tegnell orerade om hur hemskt det var ur ett jämställdhetsperspektiv att Spotify uppmanade sina medarbetare att jobba hemifrån. Det kan ju inte alla grupper i samhället göra och det måste Spotify ta hänsyn till.

Skulle myndigheten rekommendera munskydd så skulle vissa inte ha råd eller kunna köpa munskydd och det är därför ojämställt, således skall ingen ha munskydd.[/QUO
Tegnell, är, vad jag förstår, tillsatt av moderaterna, eller deras regering. Men, jag håller med dig i din analys vad han säger och är. Samma grej finns kring skolan. Det skulle inte vara jämlikt om vissa kunde vara hemma med sina barn, och vissa andra inte.
Citera
2020-05-07, 16:22
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Grattis Tjeckien! Bra jobbat! Extra skönt för tjeckerna blir semesterresorna till Kroatien och Grekland i sommar som belöning efter att de kämpat så bra. Samtidigt som tjeckerna njuter av kroatisk Rakia på uteserveringar på kroatiska kusten får vi i Corona-sverige hålla tillgodo med Anders Tegnells presskonferenser hela sommaren. En semester som alla svenskar ser fram emot.

Tjecker lever inte alls lika länge som svenskar och de ligger på 25:e plats på HDI medan Sverige ligger på 7:e plats, endast 0.016 från toppen.
Citera
2020-05-07, 16:23
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Kastrup införde restriktioner tidigare än vad Arlanda gjorde. Känns som allting gjordes för sent i Stockholm.
Just precis, vi får hoppas att trenden håller i sig.
Citera
2020-05-07, 16:24
Medlem
Citat:
Vilken kommun jobbar du i?

Snälla, tror du jag skriver det på Flashback 😀

Jag är inte begåvningshandikappad.
Citera
2020-05-07, 16:25
Bannlyst
Citat:
Tjecker lever inte alls lika länge som svenskar och de ligger på 25:e plats på HDI medan Sverige ligger på 7:e plats, endast 0.016 från toppen.

Hur är detta relevant till covid-19? Men kör, det dör 10x mer svenskar än tjecker.
Citera
2020-05-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
När jag läst dessa texter ställer jag mig frågan: Vill man verkligen överleva intensivvård med respirator efter att ha varit svårt sjuk i Covid-19? Det är ju ett rent helvete i sig! Är det kanske inte skönare att lugnt och stilla få somna in medans man är nedsövd? Detta är en komplex fråga jag vet, men tanken kom till mig och jag kände att jag ville dela den.

Det är en naturlig och viktig fråga.

Otroligt komplex fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in