Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-10-10, 18:19
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Efter långt väntan är avsnitt 53 UTE NU. Det blev uppföljning i sagan om Stryplekar från avsnitt 50. Hoppas det smakar!
Jag instämmer med Allegra.
Citera
2019-10-16, 06:52
Moderator
Humbugs avatar
Eftersom jag tidigare inte hade någon särskilt stor koll på stryplekar och hans förehavanden tappade jag hakan flera gånger under avsnittet. Sicken historia!
Bra jobbat, och visst har väl ljudet blivit bättre sen sist, eller inbillar jag mig?
Citera
2019-10-16, 09:58
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Bra jobbet och stort tack!

Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Jag instämmer med Allegra.

Tack hörrni, det värmer!

Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Eftersom jag tidigare inte hade någon särskilt stor koll på stryplekar och hans förehavanden tappade jag hakan flera gånger under avsnittet. Sicken historia!
Bra jobbat, och visst har väl ljudet blivit bättre sen sist, eller inbillar jag mig?

Ja, jag kände inte till något om det innan jag började med avsnittet heller. Var helt klart intressant läsning!

Yes inspelningskvaliteten är bättre nu. RTL Luxemburg är en av mina frilanskunder, så jag kan använda deras radiostudios nu.
Citera
2019-11-02, 15:36
Medlem
Det var bättre förr ..
Ett gott snack med vissa användare ? Var grymt !

Inget pissande på någon .Men så jag tycker lite ...
Citera
2019-11-03, 11:26
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Det var bättre förr ..
Ett gott snack med vissa användare ? Var grymt !

Inget pissande på någon .Men så jag tycker lite ...

Tar inte alls illa vid mig, tvärt om bra att höra vad folk vill ha mer av! Ska fixa fler intervjuer inom kort någon specifik användare du tror skulle vara intressant (med reservation för att mer... Ovanliga karaktärer ofta är svårare att övertala)?
Citera
2019-11-03, 13:31
Medlem
dunderkurens avatar
Citat:
Tar inte alls illa vid mig, tvärt om bra att höra vad folk vill ha mer av! Ska fixa fler intervjuer inom kort någon specifik användare du tror skulle vara intressant (med reservation för att mer... Ovanliga karaktärer ofta är svårare att övertala)?
Kidnappar det hela lite, men eftersom du frågade om intervjuoffer så passar jag på. Skulle vara spännande att höra användaren Carl Serung i podden. Ett avsnitt till med Memnok hade man inte heller tackat nej till och såklart en uppföljning om hur det gått för BigPete, kom de iväg på rallyt?
Citera
2019-11-03, 15:16
Medlem
Citat:

Skaraborg2 skulle nog kunna vara ett intressant intervjuoffer!
Citera
2019-11-03, 18:46
Medlem
Stämmer in i kören; det vore kul med fler intervjuer!

Mvh.
Citera
2019-12-08, 03:47
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderkuren
Kidnappar det hela lite, men eftersom du frågade om intervjuoffer så passar jag på. Skulle vara spännande att höra användaren Carl Serung i podden. Ett avsnitt till med Memnok hade man inte heller tackat nej till och såklart en uppföljning om hur det gått för BigPete, kom de iväg på rallyt?

Ja, intressant med uppföljning med nån som var med i början. Jag kan t ex tänka mig att höra mer från Bruce Lee, hon var trevligt frispråkig. Också kärnreaktor-killen var intressant, men han har väl inga hyss för sig längre. Eller en uppföljning av avsnittet som handlade om Thomas Mattssons diskussion med Jan Helin om yttrandefrihet.
Citera
2019-12-20, 07:52
Medlem
LillePs avatar
Går in och säger emot kören lite, intervjuer i all ära. Men det vore en dröm att får höra ett sammanfattande pod-avanitt gällande Cecilia Simmerud-"härvan“.

Ett virrvarr av galenpannor, narcisister, nyreggade FB-konton och kåta grävmaskinister från Gällivare

P. S

Ska tilläggas att man uppskattar vad som än läggs ut
Senast redigerad av LilleP 2019-12-20 kl. 08:00.
Citera
2020-05-05, 02:04
Medlem
avsmakens avatar
Har coronan tagit Salgoud?
Citera
2020-05-07, 15:44
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avsmaken
Har coronan tagit Salgoud?

På sätt och vis. Sedan januari jobbar jag nu heltid inom journalistik här i Lux, har köpt hus, gift mig, plus gör extrajobb på sidan åt ett par kunder. Detta tog upp en del tid, men coronan har gjort mina arbetstimmar helt bedrövliga. Non-stop nyheter som måste täckas, nya arbetscheman som måste utarbetas och omvärderas så folk i vårt lilla team inte bränner ut sig.. så har inte haft tid att komma in på Flashback eller jobba på Flashbang, dessvärre.

Som det ser ut nu tror jag dessvärre att jag, om jag ska vara realistisk, måste lägga ner podden. Gamla avsnitt kommer ligga uppe ett tag till, om inte i all evighet, men chansen att det kommer nya avsnitt är rätt begränsad. Kanske något då och då när jag har semester, men samtidigt har jag inte haft (betald) semester på flera år.. så ser fram emot att göra NOLL!

Det har varit enormt roligt genom åren att göra podden, och det är inte med lätthet jag har nått detta beslutet. Jag har lärt mig en jäkla massa genom att jobba med detta, och i slutändan var podden faktiskt en avgörande faktor i att jag såväl fick det jobb jag har nu, som de ansvar jag har på företaget (kommer se över produktionen av alla deras Engelska poddar). Än viktigare var dock att det varit superfint att få göra något som folk uppskattade, och allt engagemang från er lyssnare har varit ovärderligt.

Vid ett tillfälle under poddens inspelning gick jag igenom lite av en tuff period på personligt plan. Utan att gå in på allt för mycket detaljer så var det en kombination av en bror som gått bort, och lite egna demoner som spökade. Under den perioden var podden guld för mig.

Men, tider förändras, och just nu har jag helt enkelt lite för mycket på fatet för att fortsätta med Flashbang.

Tusen tack alla som lyssnat, kommit med idéer, förslag, hela avsnitt, feedback, och mer. Vem vet, kanske kommer Flashbang tillbaka igen, eller så hörs vi på annat sätt i etern.

Ha det fint, så hörs vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in