Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-16, 19:47
Medlem
Gastropodas avatar
Klart vi ska ha en tisha. Och jag tycker att Salgoud ska nämnas. Kanske en liten diskret text längs nedersta sömmen. "Ansvarig utgivare: Salgoud"
Citera
2015-07-16, 21:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
T-shirt?
En fin lyssnare har nämt på Facebook att han är intresserad av en FlashBang-tisha. Är någon annan sugen? Tanken är att släppa dem via Spreadshirt eller liknande, utan påslag från min sida. Om någon är sugen får ni gärna komma med designförslag (stor/liten logga? Tryck på rygg? Med eller utan URL? etc). Jag kastade snabbt ihop dessa:

http://i60.tinypic.com/30cr6sm.jpg
Stor logga så klart.
Citera
2015-07-16, 21:31
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Lyssnade på del 1 av avsnittet med Memnok. Skön snubbe! Gillar hans liberala åsikter, även om jag själv är libertarian. Behövs mer kritik mot skattetrycket; mer av sånt i framtiden.
Coolt att du tog med dig den från avsnittet, vi får köra en uppföljningsintervju med 90 minuters rantande om hur värdelöst det är med inkomstutjämnande skatt.
Citera
2015-07-16, 21:32
Medlem
Finns det några planer om en podcast rörande härvan kring axon i tränings/skvaller-forumet? Kom att tänka på det när det talades profiler i senaste avsnittet. Det var ju verkligen ngn som gick från älskad till hatad
Citera
2015-07-16, 21:38
Bannlyst
Fyfan vad feg jag är, jobbar nätter, själv, på "suspekta" platser och när jag drog fram senaste avsnittet på väg till jobbet och hörde "stämningshöjaruppmaningarna" stängde jag av . Hatar faktiskt spök och rysar-saker.

Du anlade stämningen bra för en fegis.

Kommer ju självklart lyssna när tillfälle ges.

Kommer det T-shirts så är jag "på".

"Jimmy"

Klart Salgoud bör nämnas, blir det inte för dyrt för gemene folk så fixa en fotbollströjinspirerad baksida med Salgoud i en båge. Hoppas ni fattar.
Senast redigerad av sls55amg 2015-07-16 kl. 21:43.
Citera
2015-07-16, 22:25
Medlem
bigpetes avatar
Detta avsnittet var klart mycket bättre än avsnitt tre. Vilken kvalitets-skillnad! Du och podden har utvecklats något enormt sedan starten salgoud
Citera
2015-07-16, 23:08
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Coolt att du tog med dig den från avsnittet, vi får köra en uppföljningsintervju med 90 minuters rantande om hur värdelöst det är med inkomstutjämnande skatt.
Haha, det vore något!

Jag lyssnar igenom Radio Mises avsnitt (för andra gången) och idag lyssnade jag på avsnitt 9: Libertarianism, och då tog Klaus Bernpaintner vid 32:40 upp ett liknande exempel som ditt dagisexempel. Klaus hade tittat på Huddinge-kommun, och tydligen går 2/3 av kommunalskatten där till dagis, skola och gymnasie. En elev kostar tydligen 100 000 kr om året. Tror inte det är ett undantag... Helt sjukt vad de sprätter pengar på något som fungerar så dåligt. Hoppas jag inte framstår som någon evangelist nu, heh...

Ska se om jag får möjlighet till att lyssna på del 2 imorgon. Ser fram emot det!

Måste säga att jag faktiskt blev förvånad och glatt överraskad över er diskussion om universitet och hur det fungerar på högre poster. Jag menar, nidbilden av den typiska Flashbackaren är inte direkt en akademiker om man säger så.
Citera
2015-07-17, 01:47
Medlem
Fan vad kul! Detta ska jag följa noga, riktigt intressant projekt.
Citera
2015-07-18, 18:15
Medlem
Salgouds avatar
Så ja, där åkte ett glas vatten in i datorn. Skruvat isär och ska låta torka ett par dagar, så ytterst tveksamt om jag kan få ut avsnitt till onsdag. Har en kort intervju jag kan redigera snabbt, men ligger då på hårddisken..

Siktar på att få ut avsnitt mot fredag, oavsett om datorn överlever..

Smsalåna!
Citera
2015-07-18, 18:43
Medlem
Streeets avatar
Faan va trisst!

Hoppas datorn håller!!

Jag har hört att ris suger upp bra, häll i en påse med mycket ris och snyt igen.(Okokt ris)

Med vänlig hälsning//
Citera
2015-07-18, 19:21
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Så ja, där åkte ett glas vatten in i datorn. Skruvat isär och ska låta torka ett par dagar, så ytterst tveksamt om jag kan få ut avsnitt till onsdag. Har en kort intervju jag kan redigera snabbt, men ligger då på hårddisken..

Siktar på att få ut avsnitt mot fredag, oavsett om datorn överlever..

Smsalåna!
Var det ett glas virvlat vatten? I så fall kanske din elektronik påverkats positivt av det.

Annars får du köpa en virvlare nu när du ändå skall låna.
Citera
2015-07-18, 19:24
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streeet
Faan va trisst!

Hoppas datorn håller!!

Jag har hört att ris suger upp bra, häll i en påse med mycket ris och snyt igen.(Okokt ris)

Med vänlig hälsning//

Tack för tipset

Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Var det ett glas virvlat vatten? I så fall kanske din elektronik påverkats positivt av det.

Annars får du köpa en virvlare nu när du ändå skall låna.

Haha dessvärre inte, det blir en resevirvlare när jag ändå är i farten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in