Sitter på jobb så svarar lite snabbt och selektivt, hade inte sett att så många nya inlägg rullat in. Kul!
Citat:
Ursprungligen postat av
GormDenGamle
Din podd är guld!
Och jag hade mer än gärna sponsrat lite för att få höra mer och oftare.
Just kostnaden rent tidsmässigt är vad som har satt käppar i hjulen, dessvärre. Jobbar just nu frilans, så varje timme är en timme jag kan lägga på att få in deg, och det behövs.
Har småpillat med ett par manus som kommer spelas in så småningom. Funderade på att testa en Patron, vilket skulle kunna rättfärdiga att jag lägger jobb på podden... men tvekar på om det finns nog med intresse. Moderatorer, notera att detta är en reflektion och inte en fråga - så jag inte hamnar i blåsväder.
Citat:
Ursprungligen postat av
falurouge
Mkt uppskattad podcast
Kanske är jag som är ovan vid podast men undrar följande
Är det inte lite väl högt tempo ibland, som du när läser upp flashback historia blir det jävligt mkt info på en gång som man inte hinner smälta. När andas du människa!?
Lite kul om man gillar att lyssna igen
Är det nödvändigt me alla dessa "inom parentes" och "inom citattecken" speciellt när det bara är ett ord?
("touche"

Hm jo det kan nog stämma att jag pratar lite snabbt ibland och inte låter innehållet andas, framförallt i historiepoddarna. Det var mycket att läsa och kort om tid, hehe.
Vad gäller parentes och citattecken, det var lite av ett stylistiskt val jag gjorde ganska tidigt, och om jag minns rätt var det för att jag tyckte att de ibland gjorde vissa av "tramstrådarna" roligare. Men kanske värt att skippa om/när det kommer mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
PuncturedBladder
Har sträcklyssnat på alla avsnitt (förutom Stryplekar (del 1)) och det måste ju vara ett väldigt bra betyg!
Med det sagt så tycker jag att det var lite för mycket avsnitt som bestod av uppläsning av tramstrådar, främst mot slutet. Det har väl sin förklaring, misstänker jag, i att det är lättare och snabbare att skriva manus och spela in dem. Flashbacks förespråkare argumenterar ju att det finns så mycket intressant och djup kunskap på forumet, välj de trådarna om det blir en nystart.
Också lite besviken på användarna som inte bistått med fler manus. Jag började själv fundera lite kring ett manus innan jag insåg att jag antagligen är några år för sent.
Det blir tyvärr lätt fokus på det negativa men sammanfattningsvis har det varit intressant lyssning och jag är imponerad över vad du har åstadkommit!
Med det sagt så väntar jag spänt på Stryplekar (del 2) så att jag kan lyssna igenom de två avsnitten och få bort den retliga ettan i min pod-app över Flashbang, den ettan som anger antalet olyssnade avsnitt. Eller väntar jag förgäves?
Kul, tack! Jo precis, de avsnitten är helt klart enklare att göra. Om du vill skicka manus så kör på, kan inte garantera när det blir något av det.. men ska minst spela in Stryplekar del 2 (trodde faktiskt detta var gjort redan - manus ligger iaf redo). Sedan får vi se.