Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-07-21, 19:27
Medlem
Mkt uppskattad podcast

Kanske är jag som är ovan vid podast men undrar följande

Är det inte lite väl högt tempo ibland, som du när läser upp flashback historia blir det jävligt mkt info på en gång som man inte hinner smälta. När andas du människa!?
Lite kul om man gillar att lyssna igen

Är det nödvändigt me alla dessa "inom parentes" och "inom citattecken" speciellt när det bara är ett ord?

("touche"
Citera
2019-07-21, 20:25
Medlem
direktörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Bra idé med sammanfattning. Men visst det kan ju vara både kul och informativt med uppläsning av de mer underliga kommentarerna. Eller kanske ska Salgoud köra hela historien, från det där med kvarlevorna och vad det lett till för slags beteende hos vissa med intresse i saken. För alltihopa tar väl sin början i historien med kvarlevor?

Jag ska inte säga att följt trådarna superslaviskt. Nu vet inte hur Salgoud hade tänkt sig en inläsning av trådarna. Men i och med att det fanns fyra trådar som behandlade samma ämne, så känns det som blir mycket kaka på kaka om han skulle läsa in först del 1 sedan del 2 o.s.v.
Citera
2019-07-21, 21:28
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
Jag ska inte säga att följt trådarna superslaviskt. Nu vet inte hur Salgoud hade tänkt sig en inläsning av trådarna. Men i och med att det fanns fyra trådar som behandlade samma ämne, så känns det som blir mycket kaka på kaka om han skulle läsa in först del 1 sedan del 2 o.s.v.

Jag håller med dig.

Han gör som han vill, det är ju han som gör jobbet. Blir säkert bra och underhållande vilket som.
Citera
2019-08-03, 21:48
Medlem
Galdars avatar
Historie avsnitten var riktigt bra, hade varit kul med mer från Memnok och Bigpete störtsköna gubbar!
Citera
2019-08-31, 22:06
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Historie avsnitten var riktigt bra, hade varit kul med mer från Memnok och Bigpete störtsköna gubbar!
Jag är med igen om jag får inbjudan, riktigt trevligt samtal vad jag kommer ihåg.
Citera
2019-09-22, 08:28
Medlem
Fattar inte hur jag missat att det funnits en podcast i Flashback-anda i flera år! I synnerhet när jag ser att en av Flashbacks vettigaste medlemmar, BigFatCone, medverkat en del.

Jag har inte lyssnat något än men har svårt att tänka mig att den är något annat än kanon. Har inte disciplin nog för ordningsföljd utan jag hoppar till BigFatCone-, Psychopatic-, och Humbug-avsnitten direkt. Hoppades att beskrivningen av avsnittet Övernaturligheter skulle innehålla nicket Krafse men man kan väl inte få varenda skum kuf man pekar på?

Jag kommer verka extremt otacksam nu men här kommer några önskemål innan jag ens vet om podden lämnar något att önska! Medlemmar som vore spännande att höra något av/om är Mogna Meloner, Carl Serung, och Stormamma! Annars är den oförglömliga tråd i vilken Roger Persson trycker i sig en smörgåstårta ämnad för tolv personer i en sittning något alldeles extra. Frågan är bara om den kan göras rättvisa i poddformat då en del av tjusningen var att den utspelades i realtid.

Tack på förhand, Salgoud!
Citera
2019-09-25, 04:08
Medlem
PuncturedBladders avatar
Har sträcklyssnat på alla avsnitt (förutom Stryplekar (del 1)) och det måste ju vara ett väldigt bra betyg!

Med det sagt så tycker jag att det var lite för mycket avsnitt som bestod av uppläsning av tramstrådar, främst mot slutet. Det har väl sin förklaring, misstänker jag, i att det är lättare och snabbare att skriva manus och spela in dem. Flashbacks förespråkare argumenterar ju att det finns så mycket intressant och djup kunskap på forumet, välj de trådarna om det blir en nystart.

Också lite besviken på användarna som inte bistått med fler manus. Jag började själv fundera lite kring ett manus innan jag insåg att jag antagligen är några år för sent.

Det blir tyvärr lätt fokus på det negativa men sammanfattningsvis har det varit intressant lyssning och jag är imponerad över vad du har åstadkommit!

Med det sagt så väntar jag spänt på Stryplekar (del 2) så att jag kan lyssna igenom de två avsnitten och få bort den retliga ettan i min pod-app över Flashbang, den ettan som anger antalet olyssnade avsnitt. Eller väntar jag förgäves?
Citera
2019-09-25, 06:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLure
Fattar inte hur jag missat att det funnits en podcast i Flashback-anda i flera år! I synnerhet när jag ser att en av Flashbacks vettigaste medlemmar, BigFatCone, medverkat en del.

Jag har inte lyssnat något än men har svårt att tänka mig att den är något annat än kanon. Har inte disciplin nog för ordningsföljd utan jag hoppar till BigFatCone-, Psychopatic-, och Humbug-avsnitten direkt. Hoppades att beskrivningen av avsnittet Övernaturligheter skulle innehålla nicket Krafse men man kan väl inte få varenda skum kuf man pekar på?

Jag kommer verka extremt otacksam nu men här kommer några önskemål innan jag ens vet om podden lämnar något att önska! Medlemmar som vore spännande att höra något av/om är Mogna Meloner, Carl Serung, och Stormamma! Annars är den oförglömliga tråd i vilken Roger Persson trycker i sig en smörgåstårta ämnad för tolv personer i en sittning något alldeles extra. Frågan är bara om den kan göras rättvisa i poddformat då en del av tjusningen var att den utspelades i realtid.

Tack på förhand, Salgoud!
Så det är BARA moderatorer eller fd moderatorer som är intressanta..? Inte imho.
Citera
2019-09-25, 16:49
Medlem
Salgouds avatar
Sitter på jobb så svarar lite snabbt och selektivt, hade inte sett att så många nya inlägg rullat in. Kul!

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Din podd är guld!
Och jag hade mer än gärna sponsrat lite för att få höra mer och oftare.

Just kostnaden rent tidsmässigt är vad som har satt käppar i hjulen, dessvärre. Jobbar just nu frilans, så varje timme är en timme jag kan lägga på att få in deg, och det behövs.

Har småpillat med ett par manus som kommer spelas in så småningom. Funderade på att testa en Patron, vilket skulle kunna rättfärdiga att jag lägger jobb på podden... men tvekar på om det finns nog med intresse. Moderatorer, notera att detta är en reflektion och inte en fråga - så jag inte hamnar i blåsväder.

Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Mkt uppskattad podcast

Kanske är jag som är ovan vid podast men undrar följande

Är det inte lite väl högt tempo ibland, som du när läser upp flashback historia blir det jävligt mkt info på en gång som man inte hinner smälta. När andas du människa!?
Lite kul om man gillar att lyssna igen

Är det nödvändigt me alla dessa "inom parentes" och "inom citattecken" speciellt när det bara är ett ord?

("touche"

Hm jo det kan nog stämma att jag pratar lite snabbt ibland och inte låter innehållet andas, framförallt i historiepoddarna. Det var mycket att läsa och kort om tid, hehe.

Vad gäller parentes och citattecken, det var lite av ett stylistiskt val jag gjorde ganska tidigt, och om jag minns rätt var det för att jag tyckte att de ibland gjorde vissa av "tramstrådarna" roligare. Men kanske värt att skippa om/när det kommer mer.

Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Har sträcklyssnat på alla avsnitt (förutom Stryplekar (del 1)) och det måste ju vara ett väldigt bra betyg!

Med det sagt så tycker jag att det var lite för mycket avsnitt som bestod av uppläsning av tramstrådar, främst mot slutet. Det har väl sin förklaring, misstänker jag, i att det är lättare och snabbare att skriva manus och spela in dem. Flashbacks förespråkare argumenterar ju att det finns så mycket intressant och djup kunskap på forumet, välj de trådarna om det blir en nystart.

Också lite besviken på användarna som inte bistått med fler manus. Jag började själv fundera lite kring ett manus innan jag insåg att jag antagligen är några år för sent.

Det blir tyvärr lätt fokus på det negativa men sammanfattningsvis har det varit intressant lyssning och jag är imponerad över vad du har åstadkommit!

Med det sagt så väntar jag spänt på Stryplekar (del 2) så att jag kan lyssna igenom de två avsnitten och få bort den retliga ettan i min pod-app över Flashbang, den ettan som anger antalet olyssnade avsnitt. Eller väntar jag förgäves?

Kul, tack! Jo precis, de avsnitten är helt klart enklare att göra. Om du vill skicka manus så kör på, kan inte garantera när det blir något av det.. men ska minst spela in Stryplekar del 2 (trodde faktiskt detta var gjort redan - manus ligger iaf redo). Sedan får vi se.
Citera
2019-09-25, 16:54
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Just kostnaden rent tidsmässigt är vad som har satt käppar i hjulen, dessvärre. Jobbar just nu frilans, så varje timme är en timme jag kan lägga på att få in deg, och det behövs.

Jag förstår.
Jag hoppas i alla fall at du får det till. Din podd är den enda jag lyssnar på om man inte räknar in SR:s.
Citera
2019-10-10, 11:46
Medlem
Salgouds avatar
Efter långt väntan är avsnitt 53 UTE NU. Det blev uppföljning i sagan om Stryplekar från avsnitt 50. Hoppas det smakar!
Senast redigerad av Salgoud 2019-10-10 kl. 11:51.
Citera
2019-10-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Efter långt väntan är avsnitt 53 UTE NU. Det blev uppföljning i sagan om Stryplekar från avsnitt 50. Hoppas det smakar!

Bra jobbet och stort tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in