2020-05-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tror inte att svenskar är välkomna utomlands närmaste fem åren.

Det är väl därför man tagit utlandet till Sverige.
Citera
2020-05-07, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Låter som en önskedröm men kommer inte ske. Detta är svensken du har att göra med.

Giesecke/Tegnell hade kunnat säga att det vore bra för folkhälsan och klimatet - Thanos style - om varann svensk tog livet av sig och vi hade haft stjärtgossar som drog konfliktlinjen mellan ”livshetsare” och ”klimatförnekare”.

Svensken går under med myndigheten.

Skillnaden är dock att Thanos är handlingskraftig och tydlig med sina mål, Giesecke och Tegnell säger en sak, agerar på ett helt motsatt sätt och sedan står och njuter när de blir inkallade som experter och kan slänga floskler i TV.
Citera
2020-05-07, 14:52
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Du har säkert rätt, jag tittar bara på worlddata och det är en dagsbild.

Men Palestina tycker jag är väldigt konstigt. De är så många människor på lite yta. Märkligt.
Ja allt är märkligt.
Pandemin är märklig också. Viruset beter sig mer som ett gift som påverkar både nervsystem, andningsorgan och matsmältningsorgan. Hjärnskador helt plötsligt också, men det måste ju handla om IVA- behandlingen. Inte vet jag.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-05-07 kl. 14:56.
Citera
2020-05-07, 14:53
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Du förstår inte varför folk i tråden kritiserar strategin som lett till att 3040 svenskar dött?

Behöver du hjälp att ta din medicin för att komma ur psykosen kanske?
Du kan kanske svara på frågan istället ?
Varför har det gått bra i södra Sverige ( eller i stort sett överallt utom stockholm, södermanland och några mer ställen) när det är samma strategi överallt ?

Som du säkert förstår anser jag inte att det är strategin som lett till att över 3000 dött.
Citera
2020-05-07, 14:53
Medlem
Citat:
Nähä. Då vet jag vad Piggekott tror. Jag är mer intresserad av att veta vad Piggekott tror om när coronadödsfallen har avtagit i Sverige?
Citera
2020-05-07, 14:54
Medlem
Citat:

Hoppas ingen jävel är välkommen hit heller.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Tror inte det, tror man kan förvänta sig följande ganska kortfattat "tuff tid", "vi ska klara detta tillsammans", "kommer inte tvivla på att införa kraftfulla åtgärder", "tack"

Ja men ska bli spännande och se hur Stefan klarar journalisternas frågor. Han har ju gömts undan litegrann för att inte få alltför svåra frågor under nästan hela corona tiden.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Du kan kanske svara på frågan istället ?
Varför har det gått bra i södra Sverige ( eller i stort sett överallt utom stockholm, södermanland och några mer ställen) när det är samma strategi överallt ?

För att Danmark och Tyskland har räddat södra Sverige mer eller mindre .
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Det absoluta säkraste tecknet på att vi är på väg åt rätt håll (mindre smitta) är att domedagsvurmarna har slutat säga "vänta två veckor så ska vi se!".

Nyinskrivningarna på IVA minskar för närvarande med två patienter per dag, så om cirka en månad skrivs ingen in på IVA längre för COVID-19 om den takten håller i sig. Dödstalen har en fördröjning, så under samma antagande har vi praktiskt taget inga fler döda i corona i slutet av juni.

Men enligt strategin vill vi väl inte ha mindre smitta?
Vi vill väl ha så mycket smitta som möjligt utan att överbelasta vården.
Eller har man bytt strategi?
Citera
2020-05-07, 14:55
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Liv och död sätter vi ett pris på dagligen i samhället.
Detta långt innan Corona.

Jaså du. Vill minnas när det var aktuellt för er stjärtgossar att predika om att vi inte satte prislappar på människoliv när det var massinvasionen av icke-svenskar som krävde tangentbordsförsvar av myndigheter.

Men nu är det ju bara äldre svenskar det handlar om så då åker prislapparna fram? Det kvittar vilken spinn ni tar: samma gamla unkna svenskfientlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja men ska bli spännande och se hur Stefan klarar journalisternas frågor. Han har ju gömts undan litegrann för att inte få alltför svåra frågor under nästan hela corona tiden.

Har ju visat sig vara bra för hans opinionssiffror, Svenskar är korkade.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne

När ska han prata?

Citat:
På pressträffen deltar finansminister Magdalena Andersson, Emil Källström ekonomisk-politisk talesperson i Centerpartiet, Mats Persson ekonomisk-politisk talesperson i Liberalerna, och finansmarknadsminister Per Bolund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in