Citat:
Ursprungligen postat av
FrankIsBack
Ja, det är hemskt att många dör! Det är just därför att vi som bor på platser där vi lärt oss att tvaga oss ordentligt, fostrar de i Lort-Sverige så att även de tänker på renlighet.
Ja... jag vet inte om det är enbart Stockholm du avser när du pratar om Lort-Sverige? Om man tittar på antal döda i Sveriges olika län så ligger ju är det ju ett stort antal län som har färre döda än Skåne (88 döda) och då ligger ändå Skåne nästan allra längst bort från epicentrum vilket ju borde vara en stor fördel. Här är länen som tvättar händerna bättre än Skåne(?):
Örebro (78)
Västernorrland (47)
Västerbotten (17)
Värmland (17)
Norrbotten (36)
Kronoberg (31)
Kalmar (15)
Jönköping (85)
Jämtland Härjedalen (13)
Halland (40)
Gävleborg (73)
Gotland (3)
Blekinge (2)
Som du ser är det många län som har färre döda än Skåne så jag antar att man har varit bättre på att tvaga sig där? (Antal smittade är ju inte relevant att titta på eftersom det beror på antal testade.)
Min poäng är att det bara är löjligt att hålla på och retas med varandra och snacka om Lort-Sverige. Män är bevisligen mycket sämre på att tvätta händerna än kvinnor och det tycks vara fler män än kvinnor som åker på Covid 19 - kan man dra slutsatsen att detta beror på dålig handtvätt? Nej, det kan man inte. Jag bor inte i Stockholm och känner inget behov av att strida för stockholmarna men jag tycker du ska lägga ner tjatet om Lort-Sverige. Du verkar vara vettig i övrigt ju.