Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag börjar undra om inte HD betett sig på ett misstänkt sätt just för att domstolen inte ska kunna utesluta alternativa gärningspersoner. Hennes beteende kommer aldrig räcka till åtal men det skapar en del frågor och förvirring.
Förstår hur du tänker, men det tror åtminstone inte jag. Till syvende och sist så har varken SD eller HD full koll på hur man dömer eller utefter vilka kriterier. De visste inte heller att utredningens första skede skulle skötas så katastrofalt illa med avbrutna husrannsakningar, hundar som inte hittade en kropp, semestrar som skulle tas ut osv osv. Hade åkl Hiding haft en domartitel och suttit domare i målet med denna indiciekedja framför sig, så hade hon kanske dömt till livstid. Det beror helt på vem som sitter bakom skranket. Det handlar mycket om tolkningar, resonemang för och emot. Logik.
Nej, jag tror HD helt enkelt gjorde bort sig. Och detta har man försökt peta hål i. Men eftersom hon varken minns, vägrar svara, hänvisar till medicinering, tar pauser, återigen drabbas av minnesförlust och återigen vägrar svara på frågor, ja - då har man inte mycket att gå på.
Snacka om skolbok till den grövre brottsligheten: gör så här så går ni fria.