2020-05-07, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Problemet är snarare att 3332 personer av dom 3333 inte har en aning om hur dom förstärker sina egna immunförsvar genom att äta eller dricka råkost.. och dom är därför beroende av sjukvård som inte finns.. för att dom misslyckades med att förstörka sina egna immunförsvar.

Jag ser det som att cirka 90% av mänskligheten kommer att utrotas delvis på grund av coronan men allt grundas ju i människors onaturliga livsstilar där dom äter massa cancerframkallande "födor" tre gånger om dagen.. vilket gör deras kroppar mottagliga för virus, tumörer och sjukdommar.

Jag själv äter råkost en gång per dag, för att vara immun mot virus och allt sånnt, men jag ska gå över till att dricka grödorna istället.

Du har en lösning på problemet. Synd att alarmisterna inte lyssnar på din lösning utan förespråkar lockdown och vaccin. Likaväl skulle de ju kunna äta råkost..

Man borde bevisa din teori genom ett försök att smitta de som enbart har ätit råkost i åratal. Skulle vara intressant att se resultatet.

Tyvärr misstänker jag att den sortens experiment skulle klassas som oetiska i Sverige. Men kanske i andra länder skulle de gå igenom - typ i Kina?
Citera
2020-05-07, 08:50
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK, tack. Kanske har att göra med längden på respiratorbehandlingen som sagt, och kanske även sederingsdjupet? Annars börjar man ju undra vad det är för zoombievirus, som kan påverka drömmar och minnen... Nu flyger min fantasi iväg, och jag tänker att viruset kanske fortsätter att verka inne i hjärnan på alla som en gång har fått det - och rätt som det är så förvandlas alla till dreglande zoombies... eller börjar hallucinera...
Man håller patienten så lindrigt sövd som det går, och att hjärnan då är aktiv, och drömmer är naturligt.
Citera
2020-05-07, 08:53
Medlem
Tegnell lever i sin bubbla och joggar på mot 4000 döda, som passeras i god tid innnan midsommar 5000 under semestern ?

Han måste kommit in i trotsåldern, halstarrigt framhåller han att varken han eller myndigheten gjort något fel. Det är ju svårt att vara ödmjuk när man är så dj bra
Han kommer att bli ihågkommen som Tengele och nämnas samtidigt med Hans Holmer som sossar som gjort landet stor skada både avseende ekonomi och förtroende.
Citera
2020-05-07, 08:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"The First Secretary of State Dominic Raab, who deputized for Johnson while he recovered from the coronavirus, warned last month that the UK's relationship with China could not return to "business as usual" after the pandemic.

A growing number of Conservative Members of Parliament are now calling on the UK to reset the UK's ties with China and rip up the deal with Huawei to develop Britain's 5G network.

This is the third virus, I think, to come out of China before the century is a quarter old," Dame Karen Pierce, the UK's ambassador to the US, said.

She added: "I think there definitely needs to be some sort of review or investigation.""

Yes!

Men Kina är sig själv likt:

"China has warned the UK against pursuing "a new cold war" after Boris Johnson's government joined growing global criticism of Beijing's handling of the coronavirus outbreak."

Om EU, USA, UK, Australien etc. skulle gemensamt frysa ut detta skitland då kan ju regeringen i detta skitland få förklara för sitt folk varför ingen vill göra business med dem längre..

Hoppas på lite ryggrad. Kan hända att jag hoppas lite för mycket.

Ja, här håller jag med dig. Det krävs en uppryckning av det där folket. Och deras regim KAN göra det. De fick t.ex. slut på den flera hundra år gamla ingrodda sedvänjan att binda småflickors fötter (i välbeställda familjer), på bara några år. Ett stort antal fotinspektörer utbildades, och skickades ut i hela landet, även ut i minsta by på landsbygden, och nya fall av förstörda flickfötter renderade föräldrarna hårda straff. De HAR organisationsförmågan - de skulle lätt kunna få slut på ätandet av vilda djur, och hållandet av olika arter av djur för intimt nära varandra, samt människor, så att virusen kan hoppa emellan arterna och mutera. Nästa gång kan det bli ett virus som är ännu smittsammare, och med 80 procents dödlighet...
Citera
2020-05-07, 08:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Man håller patienten så lindrigt sövd som det går, och att hjärnan då är aktiv, och drömmer är naturligt.

Jo, men coronapatienterna berättar om speciellt obehagliga mardrömmar, och även om att de blir kvar i minnet och upplevs som minnen av verkliga händelser. Vanliga drömmar vädras ju fort ut ur minnet efter uppvaknandet. Det måste vara något speciellt som gör, att just de här drömmarna lagras i långtidsminnet.
Citera
2020-05-07, 08:57
Medlem
Jag har letat efter siffror på antal friskförklarade utskrivna från sjukhus totalt respektive från iva vård.
Kan någon hjälpa mig ?
Citera
2020-05-07, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Neil Ferguson förutspådde 200 miljoner döda i fågelinfluensan. Facit: 282 personer.

Han förutspådde att 50,000-150,000 skulle dö av galna kosjukan (eller BSE). Facit: 157 personer.

Det här är en kille som gjort sig en karriär på att räkna HÖGT som fan.

Man borde kolla om den här Ferguson ägde aktier och i vilka bolag..

Sen kan det ju hända att hans forskargrupp fick enormt mycket bidrag när han kom med larmrapporterna. Man ville ju säkert satsa hårt för att kunna komma med en lösning så att folket skulle bli nöjd.

Nu tror jag att Johnsons eget insjuknande kommer att få konsekvenser. Dels vill man bli av med sådana här charlataner som säger en sak (ingen immunitet) - men sen gör en helt annan själv (säger sig ha blivit immun plus struntar i säkerhetsföreskrifterna).

Plus att Johnsson kanske inte känner sig så pigg gentemot kineserna och deras lögner längre. Det var ju på håret att han inte fick träffa sin nyligen födda son..
Citera
2020-05-07, 08:58
Medlem
Citat:
Visst är det pinsamt..? Resten av världen ser på oss som en spetälskekoloni...

Vi får väl se hur det går i längden. Förstår inte hur folk kan tro att det nu är över i länder med låg smittspridning..
Jag är inte för den svenska strategin, men att tro att facit finns tillgängligt nu blir ju bara löjligt.

Tråkigt såklart för alla sossar som inte kan åka på sin sosseresa till Grekland, Turkiet eller någon annan White trash destination. Jag själv har däremot lite tålamod vad det gäller resor framöver. Det är ju bara att ta igen när saker normaliserats. Om ni har något jobb kvar förstås och har råd med dubblade priser på flyg
Citera
2020-05-07, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Problemet är snarare att 3332 personer av dom 3333 inte har en aning om hur dom förstärker sina egna immunförsvar genom att äta eller dricka råkost.. och dom är därför beroende av sjukvård som inte finns.. för att dom misslyckades med att förstörka sina egna immunförsvar.

Jag ser det som att cirka 90% av mänskligheten kommer att utrotas delvis på grund av coronan men allt grundas ju i människors onaturliga livsstilar där dom äter massa cancerframkallande "födor" tre gånger om dagen.. vilket gör deras kroppar mottagliga för virus, tumörer och sjukdommar.

Jag själv äter råkost en gång per dag, för att vara immun mot virus och allt sånnt, men jag ska gå över till att dricka grödorna istället.
Nej, det där skyddar dig inte mot ett piss, möjligen fungerar det som preventivmedel och skydd mot könssjukdomar eftersom du aldrig kommer att få ligga efter att ha hasplat ur dig den där dyngan till en kvinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Flummigt. Det finns de som tränar och äter hälsomat men ändå drabbas av cancer. Och så finns det de som röker och dricker ett helt liv och blir gamla som gatan. Men visst, träning och bra mat är bra för hälsan men är inget ultimat skydd för att inte drabbas av cancer och andra sjukdomar. Till största del är det ett lotteri då det handlar mycket om gener.

Tja, äter skribenten den kosten han/hon beskriver blir det nog flummigt, - vilket ju bl a B12-brist ger som effekter, en vitamin man bara får i sig om man äter kött. Människan är inte konstruerad för att kunna tillgodogöra sig och leva på vegetabilier. Ska man boosta sitt immunförsvar vad gäller virusangrepp skulle jag nog rekommendera i huvudsak mättat animaliskt fett, således strikt LCHF.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, här håller jag med dig. Det krävs en uppryckning av det där folket. Och deras regim KAN göra det. De fick t.ex. slut på den flera hundra år gamla ingrodda sedvänjan att binda småflickors fötter (i välbeställda familjer), på bara några år. Ett stort antal fotinspektörer utbildades, och skickades ut i hela landet, även ut i minsta by på landsbygden, och nya fall av förstörda flickfötter renderade föräldrarna hårda straff. De HAR organisationsförmågan - de skulle lätt kunna få slut på ätandet av vilda djur, och hållandet av olika arter av djur för intimt nära varandra, samt människor, så att virusen kan hoppa emellan arterna och mutera. Nästa gång kan det bli ett virus som är ännu smittsammare, och med 80 procents dödlighet...

Det är klart att de skulle få slut på skiten på noll tid om de verkligen ville. Men de vill ju inte.

Observera att de förbjöd den här sortens våta marknader under SARS. Men sen återupptogs de igen strax efter. Nu var det precis samma sak igen. De förbjöds "så länge viruset härjar" - nu är de öppna igen.

Det är som att gnugga en Wettex i nyllet på alla som har mistat en nära anhörig i Corona-smittan. Och även dem som har blivit svårt sjuka.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vi får väl se hur det går i längden. Förstår inte hur folk kan tro att det nu är över i länder med låg smittspridning..
Jag är inte för den svenska strategin, men att tro att facit finns tillgängligt nu blir ju bara löjligt.

Tråkigt såklart för alla sossar som inte kan åka på sin sosseresa till Grekland, Turkiet eller någon annan White trash destination. Jag själv har däremot lite tålamod vad det gäller resor framöver. Det är ju bara att ta igen när saker normaliserats. Om ni har något jobb kvar förstås och har råd med dubblade priser på flyg

Nu flyger inte jag då, av klimatskäl, men att inte ens kunna ta färjan eller nattåget till Tyskland är ju fullkomligt bisarrt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in