2020-05-07, 08:36
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag hoppas verkligen att alla som bara kan undviker att köpa något från detta skitland.

Vill man undvika att stödja Kinas domedagsprojekt så köper man naturligtvis svenskt.
Citera
2020-05-07, 08:39
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Problemet är att de 3333 personerna aldrig varit smittade utan kanske 100-120 stycken. Då ser inte oddsen fullt lika bra ut. Speciellt inte om det är fullt inom vården....

Problemet är snarare att 3332 personer av dom 3333 inte har en aning om hur dom förstärker sina egna immunförsvar genom att äta eller dricka råkost.. och dom är därför beroende av sjukvård som inte finns.. för att dom misslyckades med att förstörka sina egna immunförsvar.

Jag ser det som att cirka 90% av mänskligheten kommer att utrotas delvis på grund av coronan men allt grundas ju i människors onaturliga livsstilar där dom äter massa cancerframkallande "födor" tre gånger om dagen.. vilket gör deras kroppar mottagliga för virus, tumörer och sjukdommar.

Jag själv äter råkost en gång per dag, för att vara immun mot virus och allt sånnt, men jag ska gå över till att dricka grödorna istället.
Citera
2020-05-07, 08:40
Medlem
Äntligen vänder sig världen mot äckelkina som jag har tjatat om i decennier. Kina har ruinerar resten av hela världen i evigheter.

Det krävdes en pandemi för att det skulle ske men det var det fan värt.
Citera
2020-05-07, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag såg nu att de länder med låga antal smittade och döda nu planerar samarbete för att öppna upp. Våra grannländer är tydligen på bettet när det gäller det. Ja, Sverige lär inte få vara med. Det är säkert.

Och det är inte flockimmunitet det pratas om i dessa länder n.b. Där förstår man att det handlar om klustersmitta. Har man en gång fått kontroll på det på låg nivå är det inte så svårt att kväsa ev. nya utbrott. Under förutsättning att man har en väl utbyggd provtagningsstrategi.
Aboslut. Sverige har gjort misstaget att välja fel strategi och kommer att bli utestängda från de olika "bubblor" och "korridorrer" för resande och turism som planeras på olika håll i världen, mellan smittfria länder:

Citat:
A 'travel bubble' between New Zealand and Australia could be a model for the future
https://edition.cnn.com/travel/article/new-zealand-australia-travel-bubble-intl-hnk/index.html

Citat:
Malta calls for safe travel corridors between countries which have controlled COVID-19

Tourism Minister Julia Farrugia Portelli urges EU to designate safe corridors between countries which successfully managed to control the coronavirus pandemic
https://www.maltatoday.com.mt/news/national/101983/malta_calls_for_safe_travel_corridors_between_coun tries_which_have_controlled_covid19

Citat:
Czechs float 'corona corridor' lifeline for Croatian tourism

Czechs are trying to salvage summer plans and help out Croatia's tourism season in the process. Czech travel associations have proposed a "corona corridor" to the Adriatic Coast.
https://www.dw.com/en/czechs-float-corona-corridor-lifeline-for-croatian-tourism/a-53205961
Senast redigerad av VarmaDrycker 2020-05-07 kl. 08:46.
Citera
2020-05-07, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Wow, det går bra nu....

"The First Secretary of State Dominic Raab, who deputized for Johnson while he recovered from the coronavirus, warned last month that the UK's relationship with China could not return to "business as usual" after the pandemic.

A growing number of Conservative Members of Parliament are now calling on the UK to reset the UK's ties with China and rip up the deal with Huawei to develop Britain's 5G network.

This is the third virus, I think, to come out of China before the century is a quarter old," Dame Karen Pierce, the UK's ambassador to the US, said.

She added: "I think there definitely needs to be some sort of review or investigation.""

Yes!

Men Kina är sig själv likt:

"China has warned the UK against pursuing "a new cold war" after Boris Johnson's government joined growing global criticism of Beijing's handling of the coronavirus outbreak."

Om EU, USA, UK, Australien etc. skulle gemensamt frysa ut detta skitland då kan ju regeringen i detta skitland få förklara för sitt folk varför ingen vill göra business med dem längre..

Hoppas på lite ryggrad. Kan hända att jag hoppas lite för mycket.
Citera
2020-05-07, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Vill man undvika att stödja Kinas domedagsprojekt så köper man naturligtvis svenskt.

Det gör jag redan så fort jag har chansen. Tyvärr går det inte alltid.
Citera
2020-05-07, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Äntligen vänder sig världen mot äckelkina som jag har tjatat om i decennier. Kina har ruinerar resten av hela världen i evigheter.

Det krävdes en pandemi för att det skulle ske men det var det fan värt.

EN pandemi har inte ens räckt. De har krävts flera.. Människan lär sig långsamt.
Citera
2020-05-07, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Problemet är snarare att 3332 personer av dom 3333 inte har en aning om hur dom förstärker sina egna immunförsvar genom att äta eller dricka råkost.. och dom är därför beroende av sjukvård som inte finns.. för att dom misslyckades med att förstörka sina egna immunförsvar.

Jag ser det som att cirka 90% av mänskligheten kommer att utrotas delvis på grund av coronan men allt grundas ju i människors onaturliga livsstilar där dom äter massa cancerframkallande "födor" tre gånger om dagen.. vilket gör deras kroppar mottagliga för virus, tumörer och sjukdommar.

Jag själv äter råkost en gång per dag, för att vara immun mot virus och allt sånnt, men jag ska gå över till att dricka grödorna istället.

Intressant. Ingen som har sagt att du är lite galen 🙂
Citera
2020-05-07, 08:47
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
ok, inte så insatt i UK politik och andras privata sexliv,

det kan inte varit så att beräkningen gjordes för ett skeende utan restriktioner,

och sedan infördes restriktioner?
Han förutspådde 250 000 döda i corona I UK om inget ytterligare gjordes, vilket fick UK att stänga ner. 250 000 utan nedstängning verkar orimligt om man jämför med Sverige. Vad gäller tidigare förutsägelser om andra smittor citerar jag aw:

Citat:
Ursprungligen postat av aw
Neil Ferguson förutspådde 200 miljoner döda i fågelinfluensan. Facit: 282 personer.

Han förutspådde att 50,000-150,000 skulle dö av galna kosjukan (eller BSE). Facit: 157 personer.

Det här är en kille som gjort sig en karriär på att räkna HÖGT som fan.
Citera
2020-05-07, 08:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadharjag
Det händer alla. Det var en läkare som pratade om det på tv innan allt drog igång. Däremot hjälper det nog inte att Corona kräver 2-3 veckors behandling mot brukligt 3-5 dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, det är det nog. Jag hade väldigt skumma minnen efter att ha legat en vecka nedsövd.

OK, tack. Kanske har att göra med längden på respiratorbehandlingen som sagt, och kanske även sederingsdjupet? Annars börjar man ju undra vad det är för zoombievirus, som kan påverka drömmar och minnen... Nu flyger min fantasi iväg, och jag tänker att viruset kanske fortsätter att verka inne i hjärnan på alla som en gång har fått det - och rätt som det är så förvandlas alla till dreglande zoombies... eller börjar hallucinera...
Citera
2020-05-07, 08:49
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Du inbillar dig alltså att du är immun mot virus pga din pajaskost?
Citera
2020-05-07, 08:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Aboslut. Sverige har gjort misstaget att välja fel strategi och kommer att bli utestängda från de olika "bubblor" och "korridorrer" för resande och turism som planeras på olika håll i världen, mellan smittfria länder:

https://edition.cnn.com/travel/article/new-zealand-australia-travel-bubble-intl-hnk/index.html

https://www.maltatoday.com.mt/news/national/101983/malta_calls_for_safe_travel_corridors_between_coun tries_which_have_controlled_covid19

https://www.dw.com/en/czechs-float-corona-corridor-lifeline-for-croatian-tourism/a-53205961

Visst är det pinsamt..? Resten av världen ser på oss som en spetälskekoloni...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in