2020-05-07, 02:23
Medlem
Jeg spør igjen siden ingen svarte.

TH er fremdeles siktet selvom han skulle bli løslatt av lagmannsretten denne uken sant? Den siktelsen forsvinner vel ikke?
Men kan politiet nekte han å oppholde seg i boligen og kreve å få følge med han hvis han løslates??

Er jo synd om han løslates og springer rett til en medhjelper og fjerner evt bevis. Men det har de jo hatt 18 mnd på å gjøre så er vel neppe så mye bevis å fjerne...
Citera
2020-05-07, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Se og hør på videoen hvis du tror det er løgn

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1nJr8X/nye-undersoekelser-utenfor-tom-hagens-bolig

OK! Detta är verkligen intressant! Även om det inte skulle betyda mer än att polisen lägger mindre vikt vid alibiet hans TH än de tidigare gjort är det likvisst intressant!

(Och vad med denna krattning av häcken? Är det verkligen troligt att några bevis skulle ligga dolda där?)
Citera
2020-05-07, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
OK! Detta är verkligen intressant! Även om det inte skulle betyda mer än att polisen lägger mindre vikt vid alibiet hans TH än de tidigare gjort är det likvisst intressant!

(Och vad med denna krattning av häcken? Är det verkligen troligt att några bevis skulle ligga dolda där?)

Ang hekken: Politiet undersøker hele eiendommen systematisk så at de kontrollerer hekken er ikke fordi at de tror det er noe der, men i tilfelle de kan finne noe der.
Citera
2020-05-07, 02:37
Medlem
Ny VG e-avis https://www.vg.no/
"Advokaten bak den første ektepakten reagerer på innholdet i ny avtale: Ville ikke laget en slik ektepakt."
Citera
2020-05-07, 02:52
Medlem
Etter jeg hørte intervjuet av TH`s eks svoger i dag så fikk jeg inntrykk av at TH kan være en farlig mann, mon tro om han har drept noen tidligere ?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mMB6x/jeg-maatte-gaa-til-politiet-hoer-andre-episode-i-krimpodden-om-loerenskog-saken-naa?utm_source=vgfro nt&utm_content=row-r4
Senast redigerad av Gassa 2020-05-07 kl. 03:15.
Citera
2020-05-07, 02:54
Medlem
Citat:
Ang hekken: Politiet undersøker hele eiendommen systematisk så at de kontrollerer hekken er ikke fordi at de tror det er noe der, men i tilfelle de kan finne noe der.

Nej, det är väl ungefär som med avloppssystemet. Ingen väntar sig på allvar att finna något av betydelse där; men undersökningen måste ändå göras, för att utesluta motsatsen! (Arma kloakmän!)
Citera
2020-05-07, 05:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja jeg synes å merke det selv, akkurat nå.

Advokat Bjørn Brodwall har vært styreleder i Elkraft i 30 år, skriver VG.

Elkraft ble stiftet i 1991. Så BB var med fra den spede starten. Til dagens pengemaskin. Som genererer millionoverskudd per år. Over 100 millioner de siste årene.

Kapital mener at litt over halvparten av Tom Hagens formue er generert av Elkraft. Vel 1 milliard kommer fra Elkraft.

Hög tid att TH börjar trappa ner lite och överlåta rörelsen på nästa generation..? Sonen verkar dock inte redo. Inget chefsämne inom företaget? Sälja? Till högstbjudande?

Bra att ha en slant över på ålderns höst.
Citera
2020-05-07, 06:13
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er muligens ikke noen nytt i artikkelen, men den er ikke helt oppdatert heller.

https://www.dagbladet.no/nyheter/skulle-noen-egentlig-fa-betalt/72434826

Kidnapperne krevde Monero tilsvarende 9 millioner Euro.

Men betingelsene for hvordan betalingen skulle skje, tar liksom "høyde for" at 9 millioner Euro er ekstremt vanskelig å skaffe.

Betingelsene var slik, TH hadde fått en bestemt nettadresse eller kryptobørs der han skulle kjøpe Monero. Men, TH skulle ikke kjøpe mer Monero enn tilsvarende 1 million Euro per uke.

Da tror jeg at det skal se ut som om da kidnapperne mottok første avdrag, ville de selge Moneroene tilbake til Hagen, og motta sin første million Euro. Denne handelen skulle fortsette i 9 uker, slik at kidnapperne til slutt satt med 8 millioner Euro og Monero tilsvarende 1 million Euro, totalt 9 millioner Euro. Etter minimum 9 uker.

Og det at "de samme" Monero'ene ble sendt frem og tilbake skulle sørge for at etterspørselen ikke påvirket Monero-kursen i særlig grad.

Jeg tror at det skulle se sånn ut.
Ja det var väl flera koder för olika belopp om jag minns rätt.?
Citera
2020-05-07, 06:51
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Etter jeg hørte intervjuet av TH`s eks svoger i dag så fikk jeg inntrykk av at TH kan være en farlig mann, mon tro om han har drept noen tidligere ?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mMB6x/jeg-maatte-gaa-til-politiet-hoer-andre-episode-i-krimpodden-om-loerenskog-saken-naa?utm_source=vgfro nt&utm_content=row-r4
Känner lika! Han var väldig klar över att han ser saken som mord utan att säga ordet. Intressant att få veta vad han upplevt!
Citera
2020-05-07, 07:21
Medlem
ExcuseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Gräsligt visst. Men du gav mig en tanke. Tom Hagen åker iväg till jobbet i normal ordning. Parkerar bilen och visar sig på kontoret. Han är sedd av alla, som sen håller på med sitt och tänker inte mer på honom alls.

Tom Hagen vet att hans fru har en lång startsträcka, hon tänker ta ett bad innan hon går ut med hunden och gör övriga sysslor i hemmet.

Tom Hagen kommer hem, det är inte långt bort, och säger att det är något strul med löner och ber EH att ringa sekreteraren. Sen tar hon sitt bad. Hon dränks. Hagen är snabbt tillbaka på kontoret. Han åker hem och han har lite tid att arrangera brottsplatsen innan han ringer polisen. Han har förflyttat EH till en temporär plats och han blir inte misstänkt den första tiden innan polisen börjar förstå att allt är fejk.

Jag tror fortfarande att det finns inga medhjälpare, eftersom det är omöjligt utanför kriminella kretsar att be en person hjälpa till att mörda en äldre dam.

Från det Tom Hagen var misstänkt har han blivit bevakad av polisen. Det tyder på att inga medhjälpare finns när kontakt med sådana saknas. Medhjälpare hade velat diskutera med Tom Hagen, de hade haft olika sorters oro.

Bra tankerekke forsåvidt, bare en ting som skurrer. Når du har hund, da spesielt valp, da tar du ikke et bad før du tar hunden ut, spesielt ikke en valp. De kan ikke vente med å gå ut på morgenen. Snakker av erfaring, der man knapt hinner eget toa besøk innen hunden må ut... Så frågen er om noen så AE eller TH lufte hunden på morgenen...
Citera
2020-05-07, 07:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeking
Husk dette er i den mørke høsttiden. Som jeg skrev i min tråd så er det mulig at hun har blitt dumpet på kvelden av en medhjelper i søndre Øyern eller Bunnefjorden. Begge har øde mørke skogsområder grensende opp mot vannet hvor man lett kan komme seg usett på vannet etter mørkets frembrudd. Disse stedene ligge korte kjøreturer fra Lørenskog.

Bunnefjorden er ca 100 meter dyp. Usikker på øyern.

Noen som klarer å finne ut hvordan været var kvelfen hun forsvant? Om det var over 10 sekundmeter vind er ferdesel på vannet i liten båt ganske risky

Ja, som sagt, hvis det er flere folk, og rette beliggenhet, så er det ikke umulig med båt. Men alene, nei. Været var: 3 sekundmeter, og et par plussgrader. Det hadde vært mye nedbør på natten, men ikke noe når hun ble borte. Hvis dette har skjedd på natten, så må 9.14-samtalen være falsk. Hvis det har skjedd kl. 9.30-10, så er det jo ikke mørkt lengre. Men vi vet jo ikke, kanskje har hun blitt holdt i live en plass, så drept, og så dumpet når det var mørkt. Politiet mener jo at hun ble drept hjemme.
Citera
2020-05-07, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Ja det var väl flera koder för olika belopp om jag minns rätt.?

Betaling av løsepengekravet i Monero skulle foregå som skissert. Kidnappingen måtte vare i minst 9 uker, ifølge betingelser for betaling. (Mulig forklaring på at politiet offentliggjorde forsvinningen først etter 10 uker?)

Mens kommunikasjon mellom kidnappere og Tom Hagen skulle foregå mellom to bitcoin-kontoer og etter en kodeliste på papir som fulgte trusselbrevet. Spesifikke bitcoin-beløp tilsvarte et spesifikt budskap eller en beskjed.

Kodelisten gir inntrykk av å være et slurvete hastverksarbeid, mens planen for overføring av Monero virker mye mer gjennomtenkt, og muligens "profesjonell", et uttrykk som har vært brukt om krypto-opplegget.

VG 07. feb 2020, med korrigering av 03. mai 2020, om kodene og krypto-opplegget.
Lørenskog-forsvinningen: Dette er de hemmelige brevkodene
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in