Citat:
Ursprungligen postat av
kkkrim
Masstestning fungerar dåligt?
Ta och maila detta till Syd-Korea, de är nog jätteintresserade av att veta att de kastat all den energin och ekonomin i sjön..
Vilja däremot, det saknas här, vilja att förklara varför inget går finns det dock gott om av någon anledning, trots vi ser att det fungerar alldeles ypperligt på annat håll.
Det som är mest oförklarligt är dock att befolkningen tror på det, helt oförklarligt!
När ledningen på ÄB säger åt de med symptom att komma och jobba och tycker skydd är onödigt så är personalens insats inte lika klandervärd, tycker du inte?
Dock skulle all vettig personal direkt vägrat att jobba utan skydd/vid symptom om det vore som det ska vilket det inte är och det beror på personalen, mycket av det ligger på deras utbildningsnivå men inte ens ssk gör annat än tyst ser på det som händer då ledningen hotat de om de står upp.
Så, ÄB-skandalen ligger tll stor del på ledningen.
Det var i Sydkorea som hundratals personer testade falskt på ett andra Covid 19 test som visade att de återsmittats istället för som sanningen var att det var dött virus som gav falskt resultat. Detta medförde en himla massa oro kring att viruset kunde återaktiverats eller att man inte skulle bli immun. Så Sydkoreas testande har inte fungerat helt perfekt.
Men det är ett högteknologiskt land som har egen tillverkning av testkit och det har inte Sverige. Efterfrågan på testkit har lett till brist som även Sverige drabbats av tills nu när jag tror att man har en större testkapacitet.
Jag tycker att det är märkligt hur många på Flashback som har så enkla lösningar på så komplicerade problem. Jag har inte sett någon brist på vilja att försöka lösa Sveriges problem, bara att det har funnits hinder på vägen som inte är likadana i alla länder. Det är en kombination av outbildade timvikarier och samtidig brist på utbildad personal, tydliga rutiner och utrustning som skapat kaoset i äldrevården. Men jag undrar hur många av dem som sitter här och klagar som själva skulle jobbat med att torka gamla i rumpan eller jobbat i ledningen och löst personalbristen genom att hoppa in för personalen som stannar hemma vid skyddsstopp - eller hur man skulle löst problemet med dålig tillgång på skyddsutrustning som inte går att få tag på.
Sverige har tagit emot många fler flyktingar än till exempel Norge och det har ändrat samhällsstrukturen och ekonomin i Sverige - som är ett dubbelt så stort land att hantera som alla de andra i Norden. Jag tycker också att det är skrämmande med Covid 19 och undrar hur allt ska gå, men jag tycker inte att FHM eller regeringen har gjort ett dåligt jobb. Om lång tid när pandemin ebbat ut är det lättare att utvärdera vad man kunde gjort bättre, men det kommer alla länder att göra.