2020-05-06, 23:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om Verisure-selgeren, en bruker her inne, husker ikke hvem, foreslo at Verisure-selgeren hadde glemt å stille klokken etter overgang fra sommertid til normaltid. Sommertiden sluttet natt til søndag 28. oktober i 2018.

Og at Verisure-selgeren kan ha vært i Sloraveien ca kl 20:00 sommertid, som egentlig var ca kl 19:00 normaltid.

Og teaterforestillingen startet litt over 20:00 normaltid. Så det kan være en mulig forklaring.

Det kanske gäller andra klockor också...?
Citera
2020-05-07, 00:05
Medlem
ExcuseMes avatar
Citat:
Om Verisure-selgeren, en bruker her inne, husker ikke hvem, foreslo at Verisure-selgeren hadde glemt å stille klokken etter overgang fra sommertid til normaltid. Sommertiden sluttet natt til søndag 28. oktober i 2018.

Og at Verisure-selgeren kan ha vært i Sloraveien ca kl 20:00 sommertid, som egentlig var ca kl 19:00 normaltid.

Og teaterforestillingen startet litt over 20:00 normaltid. Så det kan være en mulig forklaring.

Det høres lite sannsynlig ut- de sto vel i såfall på farten til teatret, og ville neppe hatt tid til en selger. Det er tross alt litt avstand fra bolig til Oslo sentrum, hvor teatrene ligger
Citera
2020-05-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
"Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: – Jeg kunne ikke laget den

"- Jeg vil at korrekte opplysninger skal komme frem i saken. Det er ikke korrekt at ektepakt del to er skrevet av meg. Jeg ville ikke ha laget en ektepakt med et slikt innhold. Jeg kunne ikke laget den, sier Brodwall.

– Hva vet du om hvordan ektepakt nummer to ble til?

– Jeg visste ingenting om dens eksistens før dere i VG sendte meg ektepakten tidligere i vinter, sier Brodwall."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2VBV/styreleder-i-tom-hagens-selskap-om-ektepakten-jeg-kunne-ikke-laget-den

Tillegget er forfalsket altså.
Citera
2020-05-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
I Aftenposten i papirutgaven fra 29.04.30 står det "Klokken 9.14 morgenen den 31.oktober ble det siste tegnet til liv registrert på AEH s telefon.68-åringen skal ha snakket med sin mann,har VG meldt."
I AP i papirutgaven fra 30.04 står det ."Klokken 09.14,skal hun ha ringt et familiemedlem. Siden har det ikke vært livstegn fra henne".
Han kan ju ha haft en älskarinna som hade nycklar till huset och som var där och ringde ett samtal till TH. Dom kan ju ha kommit överens om att dom skulle göra så för att lägga ut villospår. Och då kan AEH ha blivit mördad och bortförd på natten innan. Han och älskarinnan kan ha planerat detta.
Citera
2020-05-07, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det kanske gäller andra klockor också...?

Ja det er godt mulig. Digitale klokker som ikke er tilkoblet internett vil ikke justere skiftet fra sommertid til normaltid automatisk.

Futurum-mennene ble observert 07:34 og 08:00. Tidspunktene passer dårlig med at TH ankom jobb ca 09:10 denne dagen.

Om tidspunktene var sommertid, passer de enda dårligere, da normaltiden var 06:34 og 07:00. Men om noen har stilt klokken på overvåkningsanlegget feil vei ... da blir normaltid for opptakene 08:34 og 09:00. Jeg tror det er best for meg ihvertfall, å holde meg til de tidspunktene som er offisielle. Kan fort bli småsvimlete av all denne spekuleringen.

Jeg ser at det har vært skrevet at TH vanligvis dro hjemmefra ca 08:15, og ankom jobb ca 08:30. Politiet mener at TH avvek fra normale rutiner 31. oktober 2018, forsvinningsdagen, og ankom jobben noe senere enn vanlig.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-07 kl. 00:10. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-05-07, 00:12
Medlem
Citat:

Tidspunkt og sted blir normalt koordinert sentralt for selgere og man skulle tro det er loggført.

Men selv om selgeren skal ha vært der 1 time tidligere enn først antatt - så har media likefullt tatt den delen ut av historien, uten å nevne endringen.
Senast redigerad av Jayce 2020-05-07 kl. 00:14.
Citera
2020-05-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Tillegget er forfalsket altså.

Kan se sånn ut ja da han sier han har ikke skrivd del 2, men derimot del 1 som vi alle kan se på papirene er oppført av han da han drev eget selskap.

Men derimot kan de ha opprettet en ekstern ektepakt uten advokat.

For å inngå en gyldig ektepakt må følgende formkrav være oppfylt:

Ektepakten må være skriftlig.
Ektefellene må samtidig, og i nærvær av to vitner, underskrive ektepakten.
Vitnene må underskrive ektepakten mens begge ektefellene er til stede.
Vitnene må være myndige og ved full sans og samling.

Legg merke til at BB sier kun at han aldri kunne LAGD ektepakten, det tilsier at han fint kunne ha skrivd under som vitne uten å gå frem på det selvom han sier så..

Hvis ektefellene gjør reguleringer om særeie av eiendom, må det nye eierforholdet også tinglyses i grunnboken. Ektefellene må derfor sende inn et nytt skjøte til kartverket.

Ektepakten består av et dokument fra 1987, og som ble endret gjennom et nytt dokument i 1993.
Senast redigerad av Serpient1 2020-05-07 kl. 00:29.
Citera
2020-05-07, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Dette blir min personlige mening, men jeg tror faktisk ikke barna har fått noe særlig av faren i forskudd på arv. Typer som TH gir ikke forskudd på arv, de har selv måttet bygge opp formuen sin fra to tomme hender, og tenker at barna må gå den harde veien for å få noe selv.
Det er mulig barna har presset igjennom å betale motparten, men det er mer sannsynlig at pengene gikk til medhjelperen i dette prosjektet. Eller for å opprettholde teorien om kidnapping.

Husk på at TH aldri utløste noen dusør til tips som kunne føre til at kidnapperene ble tatt. Etter min mening er dette veldig avslørende. De fleste bør spørre seg hvorfor?'
TH er ikke fattig, han har bare en kone, han har bare barn sammen med AEH. Han betaler penger til antatte kidnappere, men han er altså ikke intr. i å utløse dusør til tips som kan føre til oppklaring.

Det er dette jeg har reagert på, hvorfor bruker ikke TH en brøkdel av formuen sin til å utlove dusør? Først og fremst skyldes det såklart at TH er sykelig gjerrig. Men det kan også tyde på at han er redd for at hans medhjelper skal bli fristet til tipse politiet om det vedkommende vet.
Såklart risikerer medhjelper straff, men han vil også få strafferabatt (uavhengig av hans rolle i dette) i tillegg har han faktisk krav på dusøren.
Jag tror att medhjälparen var en kvinna. En älskarinna som tog hand om dessa telefonsamtal för att ge sken av att AEH levde då. Men hon var nog mördad på natten och även bortförd och gömd. Sedan kan han ha gömt kroppen lite bättre vid ett senare tillfälle när han fick gott om tid. Jag tror att TH kan ha blivit tokkär och stod inte ut längre med sin fru.
Citera
2020-05-07, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Tidspunkt og sted blir normalt koordinert sentralt for selgere og man skulle tro det er loggført.

Men selv om selgeren skal ha vært der 1 time tidligere enn først antatt - så har media likefullt tatt den delen ut av historien, uten å nevne endringen.

Ja. Det er umulig å vite hvorfor Verisure-selgeren plutselig ikke ble nevnt mer.

Verisure har kontorlokaler på Futurum-senteret.

Men hver gang det er skifte mellom sommertid og normaltid, er det alltid noen som stiller armbåndsurene sine feil vei. De aller fleste har mobiltelefon som viser korrekt normaltid, men den eldre generasjon bruker ofte armbåndsur for å sjekke tiden, og ikke mobilen, slik de aller fleste unge gjør.

Dette er jo veldig søkt men, om Verisure-selgeren stilte klokken feil vei, ville han ha vært i Sloraveien ca 18:00 i stedet for ca 20:00, som det var oppgitt i VG-reportasjen.

Om vi tenker oss at den som hadde ansvar for overvåkningskameraene ved Futurum-senteret også stilte klokken feil vei, ville opptakene av Futurum-mennene ha skjedd 08:34 og 09:00. Det ville passe mye bedre med når Tom Hagen pleide å komme på jobb.

Dette er elleville spekulasjoner, og trenger ikke å ha noe med virkeligheten å gjøre da.

Edit:

Jeg glemte å nevne at politiet har hatt et medieopplegg i denne saken. Pga sakens spesielle karakter og at politiet ikke kunne utelukke at AEH var i live.

At politiet har hatt en kontroll og styring med hvordan saken ble fremstilt i mediene. Det er gjerne politiet som ønsket at historien om Verisure-selgeren ble fremstilt slik den ble. Og politiet har bestemt at det senere har vært helt taust om akkurat denne detaljen av saken.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-07 kl. 00:34. Anledning: Edit
Citera
2020-05-07, 00:40
Medlem
Flott at politiet nå setter 9.14 samtalen under tvil og ikke lenger sier at dette er siste livsbevis.
Citera
2020-05-07, 00:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja det er godt mulig. Digitale klokker som ikke er tilkoblet internett vil ikke justere skiftet fra sommertid til normaltid automatisk.

Futurum-mennene ble observert 07:34 og 08:00. Tidspunktene passer dårlig med at TH ankom jobb ca 09:10 denne dagen.

Om tidspunktene var sommertid, passer de enda dårligere, da normaltiden var 06:34 og 07:00. Men om noen har stilt klokken på overvåkningsanlegget feil vei ... da blir normaltid for opptakene 08:34 og 09:00. Jeg tror det er best for meg ihvertfall, å holde meg til de tidspunktene som er offisielle. Kan fort bli småsvimlete av all denne spekuleringen.

Jeg ser at det har vært skrevet at TH vanligvis dro hjemmefra ca 08:15, og ankom jobb ca 08:30. Politiet mener at TH avvek fra normale rutiner 31. oktober 2018, forsvinningsdagen, og ankom jobben noe senere enn vanlig.

Sommartid är farligt sägs det. Kan ta livet av gamlingar...
Kanske en tyst protest mot systemet.
Citera
2020-05-07, 00:50
Medlem
Det ble ikke riktig dette med klokken på overvåkningskameraene ved Futurum. Om det er et gammelt anlegg kan det hende at klokken alltid er feil, og at ingen har brydd seg med å stille den.

Eller, kanskje det er korrekt at Futurum-mennene gikk forbi kameraene 07:34 og 08:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in