Citat:
Ursprungligen postat av
agoggoge
Ja, precis. Eller kanske öppna upp och vara öppna för alla möjligheter.
Vi har haft ett par mord i Sverige där polisen haft begränsade möjligheter att göra husrannsakan och därför "missat" ett kulhål i en vägg samt en större blodansamling i en sängdyna. Det var i bägge fallen anhöriga eller närstående som polisanmälde och skulle bemötas med respekt som chockerade och upprörda. Polisen hade blivit polisanmäld om de inlett med en teknisk undersökning och en husrannsakan. Jag gissar det är likadant i Norge.
Polisen måste ha tillräckligt med underlag från början för att kunna styrka skäl till häktning. Och det tycks man ha.
Många här, med och utan lokalkännedom, diskuterar om TH bör frias eller fällas. Det känns som att gissa slutet på en biofilm redan efter tio minuter.
Ja du kan nekte innsyn i dine eiendeler/eindom vis det ikke er blant åsted, da må politi gå til ransakelse med ordre fra domstol. Untatt mobil tlf, der er du pliktig til å låse opp tlf din så de kan sjekke den.
Men igjen det vekker som regel sterke mistanker og en domstol i Norge vil 90% av tiden gi deg ransakelse/overvåkning.
Det kan vi også se i denne TH saken der TH fratar politiet rett til tlf-overvåknig iform at han ønsker privatliv.
Ja vanskelig å si med alt som blir skrivd her og media..
Utifra mitt syn er dette ikke en handling TH har gjort selv men fått bistand fra tredje parter da han vet at han er første person politiet hadde "siktet". Hvorfor han skulle ønske kona si vekk er ett stort spørsmål!
Han hadde ikke drept kona si for ektepakten, der hadde AEH maks fått 40MNOK ved en rettsdom da ektepakten var ugyldig. ( ett Norsk liv er verdt 30-40MNOK i inntekt, en domstol beregner da utfira at hu har hjulpet til fra dag èn i husholdninge med barn dvs samt fått bidrag av TH økonomisk underveis ) som igjen er 2% av TH formue..
Igjen jeg antar han vasker kr for underverden da han driver Elkraft selskap som er lett å flytte ukjente beløper imellom via strøm kjøp/salg og han går med ett helvettes overskudd hvert år. Samtidig AEH viste noe som ikke tåler dagens lys. De har trossalt vært gift i 50 år, så at hu ikke evt hadde vist hva TH driver med nekter jeg og tro.
TH er en smart mann vi alle må huske på det... Igjen alle kan handle grovt under følelser. Så vanskelig og konkret si hva fasiten er..