Citat:
Ursprungligen postat av
Schlaback
Nej. ”Folk” är inte skitförbannade.
Du är det uppenbarligen. Och några till på detta forum.
Jag känner ingen som är skitförbannad. Men jag talar naturligtvis inte för alla.
Har dock bekanta i alla samhällsklasser. Och ingen tycker som du. Ingen.
Om ”folk” är så skitförbannade som du säger så borde man känna till någon i sin bekantskapskrets som är det.
Har respekt för det du tycker och att du känner som du gör. (Förutom dina önskningar om att avliva folk som inte tycker som du)
Jag själv står nog någonstans emellan och försöker se på dig och din sida och den andra sidan (förnekarsidan) Och hur ni på varsin sida fastnat totalt i era övertygelser och kan inte se saker med större ögon.
Men det är knappast konstigt att du inte känner några som är förbannade.
De som inte är förbannade är nog lika många som de som tycker att Sverige går rätt väg.
Det finns säkert mer än hälften av befolkningen som är såna.
Hur många är det? 55%? 60%? Jag har ingen aning. Har inte tid att skicka enkät till hela landet.
Litar inte riktigt på vad som media säger heller.
Min känsla är att ca 60% tycker att Sverige gör rätt. Så det kan förklara varför du inte känner nån som är förbannad.
Jag känner tex flera som är förbannade.
Inte jätte många. Men jag känner dem.
Men varken jag eller du är representativa för en hel befolkning.
Men oavsett vad, mitt "folk" som är förbannad är fortfarande en del av folket.
Även om det skulle vara 20% är det fortfarande folk som är skitförbannade.
Om du tycker man har mindre rätt att vara förbannad för att man är så "få" eller om du tycker att det är till och med fel att vara förbannad, fortfarande pga man är så "få" då finns det nog inget mer att tillägga.