Citat:
Ursprungligen postat av
Jthundera
På vårt bolag och våra kunder ja. Jag skriver även att det finns andra bolag som har mer.
Förlåt, här är hela det inlägget:
Citat:
Ursprungligen postat av
Jthundera
70k får du inte som utvecklare. Jag är chef på ett av de större konsultbolagen och inga utvecklare ligger över 50k. Inte på produktionsbolagen vi jobbar åt heller. Klart det finns på de mest hypade techbolagen men då slåss du mot eliten.
Man betalar inte av bolån. Kostnaden ligger i räntan. Det är så systemet fungerar.
Går fint att bygga aktieportfölj och starta företag även om du har lån. I Sverige har du helt enkelt inte råd med båda om du lever på lön. Jag tjänar drygt 100k och har bolån.
Medellönen är 29 995 i Stockholm så det går fint att klara sig på det skulle jag tro...
Du skriver att om man ska över 50 så är det dom mest hypade techbolagen och slåss emot eliten som gäller. Tycker inte att det ska tas ut på läsarna som tolkar dig som att du menar att det är (nästan) ingen utvecklare som ligger över 50.
Själv är jag utvecklare. Inte än 30år, examen -14 och är i förhandlingsfasen för en tjänst där jag blivit erbjuden 65, som jag hoppas förhandla upp något till. Har även en lite yngre kollega, kanske 3-4sen examen som nyligen gick in på 47. Så tror att antingen har du har en väldigt skev bild över utvecklares löner, eller så sprider det ganska mycket mellan vad man utvecklar.