2020-05-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Tror ikke at man kjører med et lik helt til Spania el Polen 😅

Sverige da?

Jeg hadde værtfall ikke lagt henne i min egen hage eller kjellergulv.. Garantert å bli tatt.
Citera
2020-05-06, 21:38
Medlem
Tror dere TH har laget meldingene/bitcoin og monero selv, og kommunisert med seg selv, eller hatt medhjelper?

Hvis siste, medhjelper, hvor kan han ha fått tak i denne personen? Ikke hvem som helst kan dette.

Siste spørsmål, er det mulig for eksperter/hackere å finne ut hvor kontoene til epost og bitcoin kommer fra til slutt? Eller er det umulig?
Citera
2020-05-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
De heter Ben, Cross och Ace och jobbar i hela Skandinavien. Det är bara för norsk politi att lägga in en hemställan.

Wow, så det finns hela tre stycken? I hela Skandinavien? Är de bättre än gamle Zampo, som bistod vid Quickutredningen, då man hittade en träflisa? (Och vart har hela alfabetet mellan C och Z tagit vägen?)
Citera
Bannlyst
Sønnens bil har blitt sjekket. Den står omtalt som Hagen-familiens bil.

https://www.nrk.no/norge/hagen-familiens-bil-solgt---politiet-hentet-den-hos-forhandler-1.15006851
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Tror dere TH har laget meldingene/bitcoin og monero selv, og kommunisert med seg selv, eller hatt medhjelper?

Hvis siste, medhjelper, hvor kan han ha fått tak i denne personen? Ikke hvem som helst kan dette.

Siste spørsmål, er det mulig for eksperter/hackere å finne ut hvor kontoene til epost og bitcoin kommer fra til slutt? Eller er det umulig?

Jeg tviler på at TH er i stand til det utifra hva bekjente av han sier. Han er nok typisk eldre norsk herremann på teknologi.

Vis TH er shady som i form av økonomisk.krim har han 100% en bekjent som megler med kontakter. Som igjen kan lett få kontakt med enkelte som driver med "kidnapping"
Verden er mye mindre en enkelte tror..

Og som sagt tidligere, 10MNOK er ganske høy sum for en enkel kidnapping. Snakk om en dame på 70 år som bor uten noen form for sikkerhet. Her kan man direkte ha ringt på døren for å komme seg inn.
Men tviler for da må de stå lenger i oppkjørselen med bilen som kan avslørre de i form av vitner.
Er nok noen som har gått inn og gjort alt klart så har pickup-bil kommet for å hente AEH.

Bitcoin er ganske lett å spore frem "lommeboken" for disse teknikerne. Monero derimot er strengt talt umulig..
Citera
2020-05-06, 21:47
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Sverige da?

Jeg hadde værtfall ikke lagt henne i min egen hage eller kjellergulv.. Garantert å bli tatt.

Vanligen (i den mån man tala om vanligen), så dumpas liket nånstans där man har varit tidigare och som man tror är en bra begravningsplats. DET är det sällan!

Bara proffsmördare har en rimlig uppfattning om bra dumpningsställe. Vår vän Hagen (misstänkt GM) är en förstagångsmördare ock som sådan väljer han troligen det enkla alternativet. Dumpat henne där han paddlat ex v. Eller varit förut.

Det är inte så lätt alltså. Se på den danske ubåtskaptenen. Han ansträngde sig mycket. Styckade och dumpade på djupt vatten. Och hur gick det.

G.W. har gjort en film om hur man går till väga för att gömma lik.
Citera
2020-05-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Sønnens bil har blitt sjekket. Den står omtalt som Hagen-familiens bil.

https://www.nrk.no/norge/hagen-familiens-bil-solgt---politiet-hentet-den-hos-forhandler-1.15006851

Oi! Da er det bare en bil da.
Jeg har hele tiden trodd det er TH bil som ble undersøkt, og at lyden som ble undersøkt var sønnen sin Ford.
Citera
2020-05-06, 21:48
Medlem
Citat:

Vi som har levd en stund har jo erfart at det som engang syntes helt umulig, nå ikke bare er mulig, men helt vanlig.

Informasjonsteknologirevolusjonen har totalt forandret hverdagen og livet for de fleste av oss. I løpet av de siste 20-25 årene.

Om det synes umulig å spore kryptokontoene i dag, kan det hende at det vil bli mulig i morgen.
Citera
2020-05-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jag har flera gånger när jag gått in i tråden. Frågat. Vem TROR ni är GM? Fått undvikande svar.
Svar som. Man vet inte. Man ska inte döma. Alla är oskyldiga till dom döms. (Och liknande suspekta svar).
Det har varit anmärkningsvärt.
Det sätter jag i samband med uttrycket Det "er ingen hemlighet."

DVS det har de facto varit en hemlighet att Hagen varit misstänkt GM. De flesta har innerst inne trott det, men inte velat säga det. Hållit det hemligt. (Av en anledning som jag inte har en aning om, men är lite nyfiken på). Den hemligheten har man med sig fortfarande.
Det är min tolkning. Vad tror Poirot om den?

Är det förresten en så enkel anledning att man hållit inne med sina misstankar att man är imponerad av en rik man?
Var lite ärlig nu!

Jeg er enig med deg i din tolkning. Men jeg tror ikke at det er fordi mannen er rik at folk eventuelt har holdt sine mistanker inne.

Flere av oss (inkl jeg) i denne diskusjonen og i diskusjoner på andre forum har kanskje ønsket å ikke forhånsdømme et menneske og flere av oss har sett etter andre muligheter enn TH som GM. Jeg er ikke imponert av en rik mann.

Politiet måtte holde sine mistanker mot TH hemmelig bl.a. for å kunne gjennomføre hemmelig etterforskning av han og for å ikke ødelegge for etterforskningen.

Det at politiadvokaten nylig sa "det er ikke en hemmelighet at..." betyr vel bare at nå trenger de ikke å holde det hemmelig lengre og at de nå åpent kan si at de søker etter AE på steder der TH eller medhjelper/andre kan ha skjult AE.

Før pågripelsen av TH kunne jo ikke politiet opplyse om navnet/navnene på den/de som de mistenkte for å være GM eller medvirkende og de kunne heller ikke opplyse om hvor de skulle utføre spissede søk etter AEs lik.

Jeg leste et innlegg på et annet forum om at det hadde blitt utført murerarbeid på en av THs hytter en tid etter forsvinningsdagen. Dette innlegget ble slettet.
Citera
2020-05-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Jeg tviler på at TH er i stand til det utifra hva bekjente av han sier. Han er nok typisk eldre norsk herremann på teknologi.

Vis TH er shady som i form av økonomisk.krim har han 100% en bekjent som megler med kontakter. Som igjen kan lett få kontakt med enkelte som driver med "kidnapping"
Verden er mye mindre en enkelte tror..

Og som sagt tidligere, 10MNOK er ganske høy sum for en enkel kidnapping. Snakk om en dame på 70 år som bor uten noen form for sikkerhet. Her kan man direkte ha ringt på døren for å komme seg inn.
Men tviler for da må de stå lenger i oppkjørselen med bilen som kan avslørre de i form av vitner.
Er nok noen som har gått inn og gjort alt klart så har pickup-bil kommet for å hente AEH.

Bitcoin er ganske lett å spore frem "lommeboken" for disse teknikerne. Monero derimot er strengt talt umulig..

Takk!
Jeg leste jo faktisk at de prøvde å få kontakt med en "e-post" også, men det er kanskje ikke en vanlig e-post?
Citera
2020-05-06, 21:50
Bannlyst
Citat:
Oi! Da er det bare en bil da.
Jeg har hele tiden trodd det er TH bil som ble undersøkt, og at lyden som ble undersøkt var sønnen sin Ford.

Nei, de har også undersøkt THs tidligere bil, en Citroen C4 Picasso.
Citera
2020-05-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vanligen (i den mån man tala om vanligen), så dumpas liket nånstans där man har varit tidigare och som man tror är en bra begravningsplats. DET är det sällan!

Bara proffsmördare har en rimlig uppfattning om bra dumpningsställe. Vår vän Hagen (misstänkt GM) är en förstagångsmördare ock som sådan väljer han troligen det enkla alternativet. Dumpat henne där han paddlat ex v. Eller varit förut.

Det är inte så lätt alltså. Se på den danske ubåtskaptenen. Han ansträngde sig mycket. Styckade och dumpade på djupt vatten. Och hur gick det.

G.W. har gjort en film om hur man går till väga för att gömma lik.

Det er sant som du sier.
Dersom hun er brent opp, så vil det vel bli verre å faktisk finne bålet med beinrester uten at noen sladrer?
Et lik i vann er vel kanskje lettere å finne sånn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in