Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Jag har flera gånger när jag gått in i tråden. Frågat. Vem TROR ni är GM? Fått undvikande svar.
Svar som. Man vet inte. Man ska inte döma. Alla är oskyldiga till dom döms. (Och liknande suspekta svar).
Det har varit anmärkningsvärt.
Det sätter jag i samband med uttrycket Det "er ingen hemlighet."
DVS det har de facto varit en hemlighet att Hagen varit misstänkt GM. De flesta har innerst inne trott det, men inte velat säga det. Hållit det hemligt. (Av en anledning som jag inte har en aning om, men är lite nyfiken på). Den hemligheten har man med sig fortfarande.
Det är min tolkning. Vad tror Poirot om den?
Är det förresten en så enkel anledning att man hållit inne med sina misstankar att man är imponerad av en rik man?
Var lite ärlig nu!
Jeg er enig med deg i din tolkning. Men jeg tror ikke at det er fordi mannen er rik at folk eventuelt har holdt sine mistanker inne.
Flere av oss (inkl jeg) i denne diskusjonen og i diskusjoner på andre forum har kanskje ønsket å ikke forhånsdømme et menneske og flere av oss har sett etter andre muligheter enn TH som GM. Jeg er ikke imponert av en rik mann.
Politiet måtte holde sine mistanker mot TH hemmelig bl.a. for å kunne gjennomføre hemmelig etterforskning av han og for å ikke ødelegge for etterforskningen.
Det at politiadvokaten nylig sa "det er ikke en hemmelighet at..." betyr vel bare at nå trenger de ikke å holde det hemmelig lengre og at de nå åpent kan si at de søker etter AE på steder der TH eller medhjelper/andre kan ha skjult AE.
Før pågripelsen av TH kunne jo ikke politiet opplyse om navnet/navnene på den/de som de mistenkte for å være GM eller medvirkende og de kunne heller ikke opplyse om hvor de skulle utføre spissede søk etter AEs lik.
Jeg leste et innlegg på et annet forum om at det hadde blitt utført murerarbeid på en av THs hytter en tid etter forsvinningsdagen. Dette innlegget ble slettet.