2020-05-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anragninnas
Lite funderingar
Varför börjar man gräva fram en brunn som inte använts på flera år, som dessutom tycks finnas i ett garage med mycket andra saker som måste bäras ut?
Om man får den idén torde det finnas något som visar att brunnen har öppnats på senare tid trots att den inte har brukats?

Dessutom borde liklukt från brunnen ha lockat till sig mordutredarna redan för ett år sedan.
Citera
2020-05-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Du kan stille klokkeslett og dato på videoopptak ja, men dette kan du lett finne ut via "loggen" på kameraet. Regner med det er sjekket ut av saken..
Takk!
Citera
2020-05-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Grunnfjell kan bli et problem. Noen ganger kommer man ned til fjell bare etter en meter men andre steder kommer man mye dypere før man støter på fjell. Kommer ann på terrenet. Små steiner eller røtter er ikke noe problem. Om røttene skulle være tykke, så får man alikevel gravd et hull ved siden av.
Det er vist minst sjanser, 99% umulig å finne levninger havet. Kanskje noen har sett en båt på fjorden på en sent høstdag ?
Kjøpte TH en gammel vrakbåt til dette ?Og hvor plasserte han den ? Det må være helt ødeplass...
Citera
2020-05-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Varför skriver dom "Det er ingen hemlighet..."? Som om det skulle kunna vara en hemlighet? Eller er det någon som velat hålla detta hemligt, alltså?

Och "er mulig og finne Anne-Elisabeth"?
När dom egentligen menar kroppen efter henne.

Finkänslighet? Eller just hemlighetsmakeri.

I Norge har vi frykt for at mistenkte i straffesaker skal bli utsatt for forhåndsdømming i mediene.

Hvis politiet sier de graver i hagen til Tom Hagen for å lete etter liket eller levningene av AEH, frykter man at folk skal tenke at når politiet graver etter levningene i hagen til Hagen, så må det skyldes at de har sterke indikasjoner og mistanker om at TH drepte henne selv og gravde henne ned på tomten et sted.

Jeg tror det er derfor at politiet nesten alltid svarer at synlige undersøkelser er rutinemessige, at de leter etter andre typer spor og ikke etter lik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anragninnas
Lite funderingar
Varför börjar man gräva fram en brunn som inte använts på flera år, som dessutom tycks finnas i ett garage med mycket andra saker som måste bäras ut?
Om man får den idén torde det finnas något som visar att brunnen har öppnats på senare tid trots att den inte har brukats?
Jeg tror at de undersøkte brønnen/kummen kun fordi de hadde bestemt seg for å finkjemme eiendommen for å lete etter spor etter forbrytelsen.

Noen skrev (i en avisartikkel el.l.) at politiet hadde med seg en skrape ned i kummen. Kanskje for å ta prøver av belegg i kum-veggene gjetter jeg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Det er vist minst sjanser, 99% umulig å finne levninger havet. Kanskje noen har sett en båt på fjorden på en sent høstdag ?
Kjøpte TH en gammel vrakbåt til dette ?Og hvor plasserte han den ? Det må være helt ødeplass...
Hvis de først har tatt henne med langt av gårde i en bil, så kan de vel ha dumpa henne i havet i Spania eller en dam i Polen. Det kan vel være hvor som helst? Umulig å finne...
Citera
2020-05-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det sto i nyhetene idag at en bil rygget inn gangveien på baksiden av huset 09.05, og TH ankom jobb 09.14. Han kan fint ha gitt GM nøklene da, eller han kan ha gitt dem nøklene tidligere under planlegging og kjørt forbi hverandre som et tegn på at TH er ute av huset og kysten er klar.
Bilder ovenfra huset ser det ut som gangveien stopper ved garasjen?
Hvordan de kan ha dratt henne ut fra garasjen til bilen ved gangveien vet jeg ikke.

Men hvis bilen observert kl 09.05 klart er GM, så kan dem ikke ha kommet dagen før og sovet i garasjen.

GM som mörade AEH gick in i garagen säg 22:00. Väntar där till TH åker på jobb. AEH ringer en samtale 09:14-?. Tar efter det ett bad. GM går in och mördar AEH. Andra GM kommer med bil. TH kommer hem tidigt den dagen. Ordnar med vilseledande spår. GM kan nu kört i 5 timmar. Sedan polisen satsade till en början på THs kidnappningsbrev så kan GM i teorin ha kört jorden runt.
Möjligt de har kört till Sverige och dumpat liket i en sjö eller i havet.
Så tror aldrig de finner liket. Sedan tror jag också det blir svårt att få någon att erkänna något som helst. Då TH säkert ha fått bekräftat att AEHs lik är helt borta.
Citera
2020-05-06, 21:25
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg vet ikke hvorfor han valgte å bruke de ordene.

Kanskje noen på forhånd hadde justert "klokken" på videopptakene på Futurum, slik at det skulle se ut som at han ankom arbeidsplassen kl 9:08? Jeg leste at videoopptak på Futurum bekrefter at TH ankom Futurum 9:08.

Kan man justere "klokken" på slike videoopptak frem og tilbake uten at etterforskere kan finne ut av dette i ettertid?

Jag har flera gånger när jag gått in i tråden. Frågat. Vem TROR ni är GM? Fått undvikande svar.
Svar som. Man vet inte. Man ska inte döma. Alla är oskyldiga till dom döms. (Och liknande suspekta svar).
Det har varit anmärkningsvärt.
Det sätter jag i samband med uttrycket Det "er ingen hemlighet."

DVS det har de facto varit en hemlighet att Hagen varit misstänkt GM. De flesta har innerst inne trott det, men inte velat säga det. Hållit det hemligt. (Av en anledning som jag inte har en aning om, men är lite nyfiken på). Den hemligheten har man med sig fortfarande.
Det är min tolkning. Vad tror Poirot om den?

Är det förresten en så enkel anledning att man hållit inne med sina misstankar att man är imponerad av en rik man?
Var lite ärlig nu!
Citera
2020-05-06, 21:28
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
I Norge har vi frykt for at mistenkte i straffesaker skal bli utsatt for forhåndsdømming i mediene.

Hvis politiet sier de graver i hagen til Tom Hagen for å lete etter liket eller levningene av AEH, frykter man at folk skal tenke at når politiet graver etter levningene i hagen til Hagen, så må det skyldes at de har sterke indikasjoner og mistanker om at TH drepte henne selv og gravde henne ned på tomten et sted.

Jeg tror det er derfor at politiet nesten alltid svarer at synlige undersøkelser er rutinemessige, at de leter etter andre typer spor og ikke etter lik.

Det där var lite för svårt för min enkla hjärna. Men det låter för mig som om man ljuger!
Senast redigerad av Jof 2020-05-06 kl. 21:38.
Citera
2020-05-06, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
GM som mörade AEH gick in i garagen säg 22:00. Väntar där till TH åker på jobb. AEH ringer en samtale 09:14-?. Tar efter det ett bad. GM går in och mördar AEH. Andra GM kommer med bil. TH kommer hem tidigt den dagen. Ordnar med vilseledande spår. GM kan nu kört i 5 timmar. Sedan polisen satsade till en början på THs kidnappningsbrev så kan GM i teorin ha kört jorden runt.
Möjligt de har kört till Sverige och dumpat liket i en sjö eller i havet.
Så tror aldrig de finner liket. Sedan tror jag också det blir svårt att få någon att erkänna något som helst. Då TH säkert ha fått bekräftat att AEHs lik är helt borta.

Jeg personlig tror ikke GM har overnattet i garasjen.

Alt annet enig. Tror ikke de finner henne jeg heller, hun er nok ikke i Norge en gang.
Citera
2020-05-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Du kan stille klokkeslett og dato på videoopptak ja, men dette kan du lett finne ut via "loggen" på kameraet. Regner med det er sjekket ut av saken..

Politiet vet hva som er riktig og ikke.

Men jeg er ikke så sikker på om politiet ville ha gått ut med opplysninger om manipulering av klokkeslett på videoopptak, om dette var blitt avslørt.

Politiet har i det store og hele holdt seg til dekkhistorien og offentliggjort detaljer derfra. For at TH skulle føle seg trygg på at han hadde lurt politiet, og begå avslørende feil som kunne lede politiet til levningene av AEH?

Mest sannsynlig er klokkeslettene korrekte. Men de er teknisk mulig å manipulere.
Citera
2020-05-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvis de først har tatt henne med langt av gårde i en bil, så kan de vel ha dumpa henne i havet i Spania eller en dam i Polen. Det kan vel være hvor som helst? Umulig å finne...
Tror ikke at man kjører med et lik helt til Spania el Polen 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in