2020-05-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Domen var väntad, Ö-bro tingsrätt har gjort en grundlig utredning, med det material de haft.

#Örebro Tingsrätt.

Det här är mina egna tankar. Det betyder inte att allt är sant. Men....

Mina funderingar utan att jag har belägg för det är att utredningen kom fel redan från början. Varför behövdes det ta 5 dagar innan LW hittades? Det finns många följare här som helhjärtat försvarar SD, som oskyldig till mordet. Finns det anledning att tro att vissa ingår i ett nätverk där även utredningsmyndigheter kan vara inblandade i att förhala och sabotera utredningen? Många inlägg här från SDs “anhängare" är ganska aggressiva i sin ton mot de som ifrågasätter SDs oskuld. Är det en gemensam komplott för att försöka rentvå SD? Det borde finnas en del synpunkter på detta förutom från de som vill såga mig längs med knäna.
Spekulationer finns det gott om i denna tråd. Detta är en av dem.
Citera
2020-05-06, 20:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Noa, ifall du läser: även om tråden mest bara är en massa skitsnack av folk som tror sig veta saker, som saknar empati, som nyttjar tråden för att frossa i fula saker om en mördad och som har betett sig för jävla illa mot er mamma; vi är många som idag lider med er även om vi aldrig kan komma i närheten av att förstå hur hemskt det måste kännas.

Inget kan ersätta er mamma eller kompensera för att hon blev berövad livet men hon har berört så många och vi är många över hela landet som vill att ni barn och hennes föräldrar och bror ska få upprättelse hur lång tid det än kan ta. Vi kan inte göra något annat för er men vi kan fortsätta kräva att man driver på i utredandet, vi kan fortsätta gräva i det som finns. Vi kan ignorera de fega som smutskastar er mamma bakom anonyma nick så att de bara spyr sin galla över sig själva när de envisas med att älta saker i tråden. Vi som själva är föräldrar känner smärtan på föräldravis som om ni vore våra egna ungar och skulle inget annat än vilja skydda er från all skit ni måste gå genom nu och särskilt en dag som denna. Under tiden ge aldrig de här usla människorna som gjort detta glädjen att trigga er till något. Ge dem inte det. Vad han/hon/de än gjort mot er mamma och hur än de försöker använda tråden till att smutskasta henne så kan de aldrig ta ifrån er era ljusa minnen av henne och vad hon betyder för er. Deras låghet står för dem.

Vi som läst om henne har förstått att hon hade en massa energi, skinn på näsan och ett stort engagemang och driv i allt hon gjorde. Du och dina syskon är hennes barn och ni har allt detta också inom er. Hon finns kvar i er och allt gott som hon stod för. Det kan de aldrig ta ifrån er.

Så bra att du skrev det här inlägget!
Precis vad jag tänker, men där stannade det.

Ja, när jag läste N*as inlägg blev jag väldigt rörd. Detta för att jag själv har barn i nästan samma ålder. Jag kan bara ana hur de skulle reagera om de var i samma sits som barnen W.

Så grymt!
Citera
2020-05-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
I och för sig är det inte konstigt om ett traumatiserat barn eller ungdom vars mamma är mördad,
skriver något i affekt på en garagedörr som han uppfattar tillhöra mammans baneman.
Hur samlad måste N*a vara liksom ..

Kan vi sluta spekulera om vad barnen kan/bör/ska/vill tänka, känna, göra?
Citera
2020-05-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I exemplet P*eter Pl*ax-målet tog man i beslag en yxa - egenhändigt inhandlad av J*ack (förövaren). Detta beslags hävdes INTE. Där var en lång lista med vapen etc. Men även ryggsäck och liknande. En del av beslagen hävdes, en del ansågs förverkat och ytterligare några saker ville inte J ens ha tillbaks. Jag har tyvärr domen på jobbet och i min gamla dator så jag har inga detaljer.

Ja givetvis är det inte så att man alltid häver alla beslag, det har jag inte hävdat. Tex mordvapen, som yxor, och narkotika och annat brukar anses förverkat.

Men i denna dom finns det angivet en lista på saker tillhörande LW som är tagna i beslag och som ej skall anses förverkade.
Beslag som skall hävas vid laga kraft.
Citera
2020-05-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej. Om det vore så så skulle det väl inte anges i TR-domen att saker tillhörande LW som nu är i beslag kommer att hävas då domen vinner laga kraft (kläder, skor, filt, dator tex)?

Har ej koll på vad som sparades i fallet Palme, kan erkännas.
i så fall måste ju tingsrätten ha gjort en miss står sig den friande domen är ju fallet fortfarande öppet och polisen får börja om igen och kolla alternativa gärningsmän. Lenas kläder är ju bevismaterial bla var det ju en del hårstrån som inte kunde analyseras med dagens teknik. I framtiden kanske det går. När det gäller Olof palme har ju tydligen hans och Lisbeths kläder nyligen skickats på analys ifall det går att få fram nätt ytterligare med nutida teknik
Citera
2020-05-06, 20:44
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Det här är mina egna tankar. Det betyder inte att allt är sant. Men....

Mina funderingar utan att jag har belägg för det är att utredningen kom fel redan från början. Varför behövdes det ta 5 dagar innan LW hittades? Det finns många följare här som helhjärtat försvarar SD, som oskyldig till mordet. Finns det anledning att tro att vissa ingår i ett nätverk där även utredningsmyndigheter kan vara inblandade i att förhala och sabotera utredningen? Många inlägg här från SDs “anhängare" är ganska aggressiva i sin ton mot de som ifrågasätter SDs oskuld. Är det en gemensam komplott för att försöka rentvå SD? Det borde finnas en del synpunkter på detta förutom från de som vill såga mig längs med knäna.
Spekulationer finns det gott om i denna tråd. Detta är en av dem.

Att man ska kunna spekulera anser jag är helt ok.

Varför misstänker du utredningsmyndigheterna för att förhala och och sabotera utredningen?

Om det är en komplott vet jag inte, det låter overkligt.
Citera
2020-05-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja, precis en sådan vilka alla begrep det?

Bra då misstänkte du inte N*oa, det kanske var ngn annan som skrivit mördare på garagedörren, som inte framkom.
Nej, du får nog leta fram inlägget. Det var ingen skrattande emoji, det var en sån här: Skall du skriva, så skriv rätt i dina inlägg. Flera av er har en tendens att förvanska sanningen, troligen för att göra en poäng, obegripligt vilken dock.

Nå, för mig är den biten avslutad. Vill du och dina små vänner fortsätta strössla med det inlägget, så varsågod - svårt förstå vitsen bara.
------------------------

Är det någon som lusläst domen och har något att säga EMOT hur Lindén tänkt när han inte anser att vissa saker går att härleda till SD, men att det faktiskt gör honom till mördare? Det handlar lite grand om tolkningar ibland. Ex gubben med påsen på motorvägen - det skulle kanske kunna vara SD?
Citera
2020-05-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mobiler, datorer mm är väl en sak, men jag tänkte närmast på det som du tog upp efter det.

Vad gäller öda snöret och tussen har man väl gjort en hel del, men inte lyckats matcha den med något. Kanske kan man göra ytterligare, men om man nu ska försöka binda någon annan till brottet, bör man kanske ha en misstänkt först? Nu tror jag inte att det finns någon annan gm som skulle självmant erkänna att h*n har just en sådan tröja. Möjligen kan någon i grannskapet skaka fram något klädesplagg som matcha. Någon som bor nära som skakar sin röda pläd i blåsten?

Det är väl inte otroligt att det kommer från någon som besökt platsen eller att det blåst dit?
Även djurhåret borde ha sina svårigheter att matcha om man inte har någon att matcha mot? Säg att det är ett hundhår. Många går där med sina hundar, det vet vi. Någon kan ha släppt hunden lös en stund och hunden slunkit dit. Eller ungdomar som tagit med hunden när de skulle på promenad, men stod och hängde istället med kompisar.

Men det är ändå just sådana saker som borde sparas inför framtiden. Kläder och plösen och fynd från brottsplatsen.

Jag hoppas att fallet får en lösning en dag.
Så sorgligt att så mycket bevisning gått till spillo av olika anledningar.

Förnuftiga funderingar.

Kanske borde man undersöka vilket djur håret kom ifrån. Har de gjort det eller ej? Vet du?

Är det kaninhår så blir det ju extra intressant.
Citera
2020-05-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Förnuftiga funderingar.

Kanske borde man undersöka vilket djur håret kom ifrån. Har de gjort det eller ej? Vet du?

Det gick inte att få fram något ur det. Tyvärr.
Citera
2020-05-06, 20:53
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Fantastiskt. Du minns och har sparat det enda lilla som jag skrev - jag är helt klart väldigt smickrad.

Nå, LWs barn kommer nog bli nöjda så småningom. De kommer gå vidare fullt ut när er käre SD sitter bakom lås och bom. De har säkert besökstider så du och dina kompisar kan hälsa på.

Lindén skall skriva en dom. Blir den friande så har vi utredare som kommer fortsätta gräva, lusläsa allt de kommer över. HR kommer troligen också få säga sitt, men ÅH sa att överklagan ännu inte är beslutad, men vill se hur domen skrivs först. Så det är bara att vänta. Hoppas SD njuter av ledigheten.

Varför ljuger du? Det finns klart dokumenterat i ditt inlägg.
Citera
2020-05-06, 20:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det fetade 1): Hon hade ingen sperma i vaginan enligt rättsläkaren
Det fetade 2) Håller helt med dig.
Det fetade 3) Vi får väl se om turen håller i sig i HR om domen blir överklagad
Det fetade 4) Ingen anser honom oskyldig (eller ja, en handfull....i fb). Inte ens rätten. Lindén sa att man kan inte döma på personligt tyckande. Och det säger mig djupt ner i hjärteroten vad han EGENTLIGEN tycker.

Med ettan tänkte jag kanske inte just vid mordtillfället, utan att de hade en sexuell relation ända in på slutet. Det var ju det SD ljög om i första förhören och som han sedan erkände. Då hävdade han att han ljög för att HD inte skulle få veta om otroheten. Men han har ljugit om så mycket att det inte håller.

Jag är osäker på vad domaren tror själv i skuldfrågan, men jag uppfattar det som att han kanske nämner att rätten inte dömer utifrån personligt tyckande, då jag tror att det finns ett hög tryck från allmänheten att brottet skall lösas och kanske också att ryktet i Örebro säger att många tror att SD ändå är skyldig?

Men visst, jag tror ju att domaren har varit med så många gånger, att han vet att dessa lögner inte kommer från en oskyldig. Men juridiskt så behöver inte SD tala sanning om det inte är så att något är bevisat och han behöver ha en förklaring till varför så är.

Jag misstänker (med tanke på N*oas inlägg) att det finns några som tror på SDs oskuld ändå. Grannen som hjälpte till t ex.
Säkert svärföräldrarna.

Undrar hur det är med JG?
De andra i järngänget?
Övriga grannar och arbetskamrater?
Geocachingkompisarna?
Citera
2020-05-06, 20:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Förnuftiga funderingar.

Nej, jag tror att man konstaterade att det var ett djurhår enbart, inte vilket djurslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in