Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Det fetade 1): Hon hade ingen sperma i vaginan enligt rättsläkaren
Det fetade 2) Håller helt med dig.
Det fetade 3) Vi får väl se om turen håller i sig i HR om domen blir överklagad
Det fetade 4) Ingen anser honom oskyldig (eller ja, en handfull....i fb). Inte ens rätten. Lindén sa att man kan inte döma på personligt tyckande. Och det säger mig djupt ner i hjärteroten vad han EGENTLIGEN tycker.
Med ettan tänkte jag kanske inte just vid mordtillfället, utan att de hade en sexuell relation ända in på slutet. Det var ju det SD ljög om i första förhören och som han sedan erkände. Då hävdade han att han ljög för att HD inte skulle få veta om otroheten. Men han har ljugit om så mycket att det inte håller.
Jag är osäker på vad domaren tror själv i skuldfrågan, men jag uppfattar det som att han kanske nämner att rätten inte dömer utifrån personligt tyckande, då jag tror att det finns ett hög tryck från allmänheten att brottet skall lösas och kanske också att ryktet i Örebro säger att många tror att SD ändå är skyldig?
Men visst, jag tror ju att domaren har varit med så många gånger, att han vet att dessa lögner inte kommer från en oskyldig. Men juridiskt så behöver inte SD tala sanning om det inte är så att något är bevisat och han behöver ha en förklaring till varför så är.
Jag misstänker (med tanke på N*oas inlägg) att det finns några som tror på SDs oskuld ändå. Grannen som hjälpte till t ex.
Säkert svärföräldrarna.
Undrar hur det är med JG?
De andra i järngänget?
Övriga grannar och arbetskamrater?
Geocachingkompisarna?