2020-05-06, 19:54
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Varför öht nämna trosorna, jag anser att det är att
håna/förnedra LW:s barn och anhöriga.

Nu väcker du hobbypsykologen i mig, vill du vidareutveckla?
Citera
2020-05-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det händer ofta att beslagtaget material inte återlämnas då vederbörande helt enkelt sagt att man inte vill ha dom. Och det lär nog hända med trosorna.

Ja det lär nog bli så, är med på det. Därför skrev jag också ”då de kommer att bli kontaktade angående återlämnandet”, tänker att de som ligger på beslaget är formellt skyldiga att höra sig för med ”ägarna” innan de förverkar.
Citera
2020-05-06, 19:59
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Det finns inget i domen eller beslagen som kan håna varken anhöriga eller LW mer än vissa härinne redan gjort. Här har man tagit heder och ära av både LW och resten av familjen. Några trosor gör varken till eller ifrån.

Kanske du ska tänka ett steg till att ha tagit heder och är av både LW och resten av familjen , ang misstänka ett av barnen N*oa för att ha sprayat Mördare på SD:s garagedörr.

Att barnen bör skyddas är en självklar sak.

Det tänkte du inte på när du misstänkte N'oa för klottret på garagedörren.

Tror du det är N*a som varit i farten och dekorerat garagedörren, skrivet den 21/4 kl 09.13 av Picasso2.
Citera
2020-05-06, 20:02
Medlem
Citat:
.

Kan vi inte sluta använda barnen som slagträn?
Senast redigerad av piastrone 2020-05-06 kl. 20:06.
Citera
2020-05-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det lär nog bli så, är med på det. Därför skrev jag också ”då de kommer att bli kontaktade angående återlämnandet”, tänker att de som ligger på beslaget är formellt skyldiga att höra sig för med ”ägarna” innan de förverkar.
om den friande domen står sig i hovrätten kommer SD att få tillbaka de de har tagit från honom. Övrigt bevismaterial kommer att fortsatt vara beslagtaget i fall att polisen lyckas hitta rätt gärningsman. Fallet kommer ju fortfarande vara öppet. jämför Palmemordet bevismaterialet förstördes ju inte när Christer pettersson friades
Citera
2020-05-06, 20:06
Medlem
Citat:
Kanske du ska tänka ett steg till att ha tagit heder och är av både LW och resten av familjen , ang misstänka ett av barnen N*oa för att ha sprayat Mördare på SD:s garagedörr.

Att barnen bör skyddas är en självklar sak.

Det tänkte du inte på när du misstänkte N'oa för klottret på garagedörren.

Tror du det är N*a som varit i farten och dekorerat garagedörren, skrivet den 21/4 kl 09.13 av Picasso2.
Den där garagedörren jag skrev om, det är tur att jag skrev det. Vad hade ni annars kunnat hacka på när det gäller mig? Nej, jag misstänkte inte N*a, inte en sekund. Hade du, och dina små vänner, tänkt en sekund extra så hade du sett den lilla emojin som kom efter. Och då hade du begripit att det var en uppenbart retorisk fråga. Alla begrep det utom du, Snoris, Gloria och ett par till. Men det är ju verkligen inte konstigt. Så lämna nu det där. Det är bara trams.

Förhandlingen är klar, domen skriven, er nye idol är frigiven. Var nöjd med det. Om det blir ytterligare en instans får tiden utvisa.
Citera
2020-05-06, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är ju just DET jag skrivit om och om igen i tråden.

#TeamÅsaHiding

Jo denna händelse är ganska märklig (att LW kan ha levt upp till under en timme
efter misshandeln, att HD morgonen efter på sin arbetsplats säger till sin chef att LW
är försvunnen tillsammans med yttrandet "Hoppas hon är död").
Inte så smart alls om vi ska tala om det.
Senast redigerad av Moschata 2020-05-06 kl. 20:18.
Citera
2020-05-06, 20:15
Medlem
Citat:
Den där garagedörren jag skrev om, det är tur att jag skrev det. Vad hade ni annars kunnat hacka på när det gäller mig? Nej, jag misstänkte inte N*a, inte en sekund. Hade du, och dina små vänner, tänkt en sekund extra så hade du sett den lilla emojin som kom efter. Och då hade du begripit att det var en uppenbart retorisk fråga. Alla begrep det utom du, Snoris, Gloria och ett par till. Men det är ju verkligen inte konstigt. Så lämna nu det där. Det är bara trams.

Förhandlingen är klar, domen skriven, er nye idol är frigiven. Var nöjd med det. Om det blir ytterligare en instans får tiden utvisa.

I och för sig är det inte konstigt om ett traumatiserat barn eller ungdom vars mamma är mördad,
skriver något i affekt på en garagedörr som han uppfattar tillhöra mammans baneman.
Hur samlad måste N*a vara liksom ..
Citera
2020-05-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
om den friande domen står sig i hovrätten kommer SD att få tillbaka de de har tagit från honom. Övrigt bevismaterial kommer att fortsatt vara beslagtaget i fall att polisen lyckas hitta rätt gärningsman. Fallet kommer ju fortfarande vara öppet. jämför Palmemordet bevismaterialet förstördes ju inte när Christer pettersson friades

Nej. Om det vore så så skulle det väl inte anges i TR-domen att saker tillhörande LW som nu är i beslag kommer att hävas då domen vinner laga kraft (kläder, skor, filt, dator tex)?

Har ej koll på vad som sparades i fallet Palme, kan erkännas.
Citera
2020-05-06, 20:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Sid 57

ÖREBRO TINGSRÄTT
DOM2020-05-06B 2705-18

Rotel 7

Det har också framkommit att Stefan Davidsson, i ett tidigt skede av förundersökningen,i polisförhör förnekat att han och Lena Wesström hade en sexuell relation vid tidpunkten då Lena Wesström anmäldes försvunnen.

Högsta domstolen har uttalat att en tilltalad i princip inte ska ha någon nackdel av att lämnade uppgifter visar sig vara felaktiga. Detta hänger samman med att han el-ler hon kan ha skäl att lämna en annan berättelse än den som är sann (Högsta dom-stolens dom refererad i NJA 2015 s. 702 p. 24.Se även Högsta domstolens dom re-fererad i NJA 2017 s. 316 I, p. 7).

Det är svårt att med bestämdhet uttala sig om hur personer reagerar i olika situationer. En lögn kan ha lämnats för att dölja något an-natän det påstådda, exempelvis otrohet (se Holmgård, Bevisning i brottmål, 2019, s. 238 ff.). Tingsrättenmåste alltså vara väldigt försiktig med att värdera uppgifter som Stefan Davidsson lämnat, som senare visat sig felaktiga, till hans nackdel.

Detta hänger även samman med att åklagarnas bevisning ska värderas först och att den på egen hand måste uppnå beviskravet ställt utom rimligt tvivel. Först om bevisningen gör det ska Stefan Davidssons berättelse granskas. Sammantaget kan för-hållandet att Stefan Davidsson lämnat felaktiga och märkliga uppgifter under förundersökningen inte värderas som ett bevis för att han dödat Lena Wesström.

https://www.docdroid.net/84kSbmc/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-497-dom-stefan-davidsson-expedie-pdf#page=57

För dom som i sitt oförstånd dömer för mordet på Lena för att SD kan beslås av att fara med osanning..

Din sista mening begriper jag inte, men anar:

"För dom som i sitt oförstånd dömer för mordet på Lena för att SD kan beslås av att fara med osanning.."

Åklagaren anser väl att hon har visat att SD och LW har haft en sexuell relation vid tidpunkten för mordet. Det fanns ju både sperma på kjolen och trosor i tvättkorgen.

Att SD ljög om det i första förhören, har han förklarat med att han inte ville att det skulle komma fram till H*nna.

Nu tror jag ju vad jag vill om det. Min tro är att han undanhöll det för att han inte ville erkänna att han hade sett henne och ville visa att han inte var svartsjuk eller hade anledning till att döda L*ena. Och det är min tro att det är så åklagaren ser på det också.

Nu har ju tyvärr inte mycket av den bevisning eller de indicier som finns högt bevisvärde för mordet, vilket gör det problematiskt med SDs alla konstiga berättelser och anpassningar. En del till att det saknas bevisning beror på polisens missar. En del beror på SDs raderingar, storstädningar och påverkan av vittnen som försvårat bevisningen mycket.

Det hade varit av större vikt om hans blod hade hittats på L*ena, eller avskrap med hans DNA under hennes naglar.

Då håller inte alla hans lögner, vrickad historier eller anpassningar. Då behöver han komma med någon trovärdig förklaring till varför det har hänt.

Att SD sitter och ljuger och hittar på mållgor må vara hans rättighet, när det inte går att motbevisa att de inte existerade. Tyvärr verkar det inte räcka med två polisers vittnesmål och en grannes vittnesmål om att det var något som inte stämmer.

Med det kommer han undan bara för att han har haft en förbaskad tur.

Att SD ljuger så mycket så han storknar kan ur rättssynpunkt inte lasta honom, men alla veta att lögnerna inte slutar vid sexet med L*ena i närtid till mordet.

Lögnerna är alltför många, alltför avancerade och alltför anpassade ända in i rättssalen för att han ska anses vara oskyldig. En oskyldig lämnar koder till sitt googlekonto och till sitt lås. Inte skylla på att det kommer i FUP och kan läsas där.

Din "hjälte" är en lögnhals för att han är skyldig, inte för att han vill hemlighålla något för HD.
Det förstår de flesta som har läst FUP.
Citera
2020-05-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej. Om det vore så så skulle det väl inte anges i TR-domen att saker tillhörande LW som nu är i beslag kommer att hävas då domen vinner laga kraft (kläder, skor, filt, dator tex)?

Har ej koll på vad som sparades i fallet Palme, kan erkännas.
I exemplet P*eter Pl*ax-målet tog man i beslag en yxa - egenhändigt inhandlad av J*ack (förövaren). Detta beslags hävdes INTE. Där var en lång lista med vapen etc. Men även ryggsäck och liknande. En del av beslagen hävdes, en del ansågs förverkat och ytterligare några saker ville inte J ens ha tillbaks. Jag har tyvärr domen på jobbet och i min gamla dator så jag har inga detaljer.
Citera
2020-05-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Din sista mening begriper jag inte, men anar:

"För dom som i sitt oförstånd dömer för mordet på Lena för att SD kan beslås av att fara med osanning.."

Åklagaren anser väl att hon har visat att SD och LW har haft en sexuell relation vid tidpunkten för mordet. 1) Det fanns ju både sperma på kjolen och trosor i tvättkorgen.

Att SD ljög om det i första förhören, har han förklarat med att han inte ville att det skulle komma fram till H*nna.

Nu tror jag ju vad jag vill om det. Min tro är att han undanhöll det för att han inte ville erkänna att han hade sett henne och ville visa att 2) han inte var svartsjuk eller hade anledning till att döda L*ena. Och det är min tro att det är så åklagaren ser på det också.

Nu har ju tyvärr inte mycket av den bevisning eller de indicier som finns högt bevisvärde för mordet, vilket gör det problematiskt med SDs alla konstiga berättelser och anpassningar. En del till att det saknas bevisning beror på polisens missar. En del beror på SDs raderingar, storstädningar och påverkan av vittnen som försvårat bevisningen mycket.

Det hade varit av större vikt om hans blod hade hittats på L*ena, eller avskrap med hans DNA under hennes naglar.

Då håller inte alla hans lögner, vrickad historier eller anpassningar. Då behöver han komma med någon trovärdig förklaring till varför det har hänt.

Att SD sitter och ljuger och hittar på mållgor må vara hans rättighet, när det inte går att motbevisa att de inte existerade. Tyvärr verkar det inte räcka med två polisers vittnesmål och en grannes vittnesmål om att det var något som inte stämmer.

3) Med det kommer han undan bara för att han har haft en förbaskad tur.

Att SD ljuger så mycket så han storknar kan ur rättssynpunkt inte lasta honom, men alla veta att lögnerna inte slutar vid sexet med L*ena i närtid till mordet.

Lögnerna är alltför många, alltför avancerade och alltför anpassade ända in i rättssalen 4) för att han ska anses vara oskyldig. En oskyldig lämnar koder till sitt googlekonto och till sitt lås. Inte skylla på att det kommer i FUP och kan läsas där.

Din "hjälte" är en lögnhals för att han är skyldig, inte för att han vill hemlighålla något för HD.
Det förstår de flesta som har läst FUP.

Det fetade 1): Hon hade ingen sperma i vaginan enligt rättsläkaren
Det fetade 2) Håller helt med dig.
Det fetade 3) Vi får väl se om turen håller i sig i HR om domen blir överklagad
Det fetade 4) Ingen anser honom oskyldig (eller ja, en handfull....i fb). Inte ens rätten. Lindén sa att man kan inte döma på personligt tyckande. Och det säger mig djupt ner i hjärteroten vad han EGENTLIGEN tycker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in