2020-05-06, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvis du leser artikkelen så står det at bilen rygget inn opp på gangenveienbaksiden av huset.
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=32657

Så spørsmålet er om det var den solgte Citr. eller Ford (til sønnen?) eller en helt annen bil.
Tipper det er denne: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video
Citera
2020-05-06, 17:46
Medlem
Aftenpostens nye opplysninger i dag avslører en svært merkelig manøver fra en bil på et helt avgjørende tidspunkt. Mye taler for at denne bilen har noe med forsvinningen å gjøre.

Avisen skriver at bilen skal ha rygget oppover på gangveien på baksiden av ekteparets bolig, dvs fra fiskeplassen og opp mot boligen klokken 09:05. Å rygge opp den gangveien kan ikke omtales som noe annet enn merkelig, og svært mistenkelig i forhold til tidspunktet.

Observasjonen kommer fra videomateriale slik at man kan se bilen beveger seg, men politiet vil ikke utdype farge på bilen eller andre detaljer.

Skulle tro vitner har sett denne bilen, spesielt pga av den uvanlige manøveren med å rygge opp.
Citera
2020-05-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jeg er helt uenig. Båt er det aller beste, og det aller første jeg tenkte på i denne saken. Han har selvsagt dumpet henne i vann, det er der lik aldri blir funnet. Han har penger, og han har planlagt, så dette har han selvsagt tatt med i planen. På land er det alltid en sjanse for at noe kan finnes av en tilfeldig turgåer med hund. En liten båt som du bare kjører noen meter ut fra stranda i Oslofjorden er mer enn nok for å kvitte seg med et lik for alltid. Og han har selvsagt leid noen andre til å gjøre det mens han selv har kontaktet politiet og vært behjelpelig osv.
Det er heller ikke lett å grave langt ned i skogen, mye trerøtter, steiner, steinblokker. Man måtte hatt en gravemaskin, og det har han i alle fall ikke brukt.

Nei, men han kan ha forberedt dette over lang tid.
Citera
2020-05-06, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Att lasta saker på en båt vid bryggan är svårt. Även lätta saker som en picknick. Att lasta ett lik blir ett projekt jag inte skulle ge mig in på utan en massa medhjälpare. Det har letats i vatten, utan att hitta något.

Med tanke på hur stort Norge är i förhållande till folkmängd, med gott om natur och skog nära Lörenskog borde EH vara nergrävd på en plats bara Tom Hagen känner till. Det skulle han kunna genomföra utan medhjälpare.

Ja, det er noe som lar seg gjøre. Om han velger et sted der det er mye tett granskog, så blir det svårt for politihundene å ta seg fram. De får barnålene i øyne og snute og blir fast. Uten en hund til å lukte seg fram så blir det som å lete etter en nål i en høystake. Kan også hende at han har tatt med seg liket til stedet Gran, 8 mil nordover. Dette området er han vokst opp i og kjenner veldig godt. Her kjenner han til gamle skogsveier, og området er ikke like tett befolket som Oslo og Lørenskog der som Sloraveien 4 ligger.
Citera
2020-05-06, 18:02
Bannlyst
Citat:
Jeg er helt uenig. Båt er det aller beste, og det aller første jeg tenkte på i denne saken. Han har selvsagt dumpet henne i vann, det er der lik aldri blir funnet. Han har penger, og han har planlagt, så dette har han selvsagt tatt med i planen. På land er det alltid en sjanse for at noe kan finnes av en tilfeldig turgåer med hund. En liten båt som du bare kjører noen meter ut fra stranda i Oslofjorden er mer enn nok for å kvitte seg med et lik for alltid. Og han har selvsagt leid noen andre til å gjøre det mens han selv har kontaktet politiet og vært behjelpelig osv.
Det er heller ikke lett å grave langt ned i skogen, mye trerøtter, steiner, steinblokker. Man måtte hatt en gravemaskin, og det har han i alle fall ikke brukt.

Ja, hvis han har proffessjonelle innleide, så går det ann med båt. F.eks. 2 folk som står i vannkanten med liket, og en tredje som kommer kjørende med båten, osv.
Men man har funnet lik flere ganger tidligere når de har blitt dumpet i havet. lukten sprer seg mer i vann enn i luften med tanke på likhunder. Havbunnen er lettere å tråle med miniubåt, enn f.eks. å tråle en tett granskog.
Og så er det dette med å leie inn folk. Man har plutselig vitner. Er man alene, så er det ingen som kan knekke. Men som sagt, jeg blir ikke overrasket om Winger har rett, han har hatt rett mange ganger før. Jeg tenker bare sånn jeg ville gjordt det hvis jeg var TH. Dumpe i vann kommer som nr 2 på min liste.
Citera
2020-05-06, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Sydlig retning, f.eks Drøbak. Ikke i vann, men jord. Åpent landskap, fjell.

Ja, tenker jord, og et område han kjenner fra før. Noen snakker om røtter som kommer i veien, men en skarp jordspade kutter lett over 2cm tykke røtter.
Citera
2020-05-06, 18:06
Medlem
Hur blev det egentligen med TH:s ev. frisläppande? Holden som var irriterad i går för att det tog för lång tid och satte en frist till kl 9:00 i dag. Sen har man inte hört nåt mer om det.
Citera
2020-05-06, 18:07
Medlem
Soterns avatar
Leif GW var inte optimistisk om att kunna fälla mannen. Men han vet ju inte allt.
Citera
2020-05-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Nei, men han kan ha forberedt dette over lang tid.
Utover enhver rimelig tvil.
Altfor stor millimeterpresisjon for å være tilfeldigheter.

Det kommer noen overraskelser for de fleste av oss snart.
Citera
2020-05-06, 18:09
Medlem
Citat:
Tipper det er denne: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video
Ja, husker den aritkkelen, men spesielt å komme ut igjen nå med at en bil er observert ryggene inn bak huset og klokkeslett?
De visste jo i desember at de skulle etterforske TH, så hvorfor gå ut med at de har sett en bil da hvis det er det eneste beviset de kan knytte til han?

Hvis det er samme bil i begge artiklene, så er det jo ingen nyhet.
Citera
2020-05-06, 18:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Aftenpostens nye opplysninger i dag avslører en svært merkelig manøver fra en bil på et helt avgjørende tidspunkt. Mye taler for at denne bilen har noe med forsvinningen å gjøre.

Avisen skriver at bilen skal ha rygget oppover på gangveien på baksiden av ekteparets bolig, dvs fra fiskeplassen og opp mot boligen klokken 09:05. Å rygge opp den gangveien kan ikke omtales som noe annet enn merkelig, og svært mistenkelig i forhold til tidspunktet.

Observasjonen kommer fra videomateriale slik at man kan se bilen beveger seg, men politiet vil ikke utdype farge på bilen eller andre detaljer.

Skulle tro vitner har sett denne bilen, spesielt pga av den uvanlige manøveren med å rygge opp.

Backar upp alltså? Olycklig tidpunkt det är sant.
Citera
2020-05-06, 18:16
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, husker den aritkkelen, men spesielt å komme ut igjen nå med at en bil er observert ryggene inn bak huset og klokkeslett?
De visste jo i desember at de skulle etterforske TH, så hvorfor gå ut med at de har sett en bil da hvis det er det eneste beviset de kan knytte til han?

Hvis det er samme bil i begge artiklene, så er det jo ingen nyhet.
Det som er nytt er i så fall at bilen er observert ryggende samt at tidspunktet er definert til kort tid før siste livstegn (9:14). Det kan stemme med informasjon som jeg har gitt i forumet tidligere om at politiet skal vite omtrent på minuttet når AEH ble tatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in