2020-05-06, 17:22
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, det kan jo være at Futurum har en bakvei ut også, så han kan ha brukt bilen? Dem mener jo han har en god stund der de ikke kan gjøre rede for han.

Hvis det er en helt annen bil igjen, så har han vel flere.

Jeg antar egentlig at det er Ford, i og med at dem testa lyder til Ford, så er det jo kanskje lyden på video de tester?

Det høres usannsynlig ut at han har rukket hjem igjen før 9:14 når han ankom Futurum 9:08/9:09. Da har han ikke vært innenfor døren på kontoret i hvert fall. Det tar litt tid å kjøre i morgenrushet, og vi snakker Lørenskogs mest trafikkerte område. Så jeg tipper det har vært medhjelpere i den bilen jeg. De har ventet med å slå til inntil de visste at TH var ankommet Futurum og hadde alibi.
Senast redigerad av Minnimus 2020-05-06 kl. 17:25.
Citera
2020-05-06, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det vet jeg ikke, men politiet vet garantert hvilken bil TH kjørte den morgenen og han må ha ankommet Futurum med den omtrent samtidig som denne bilen rygget inn til boligen.
Et lite ps, hvis man kommer snarveien via gangvei fra fiskeplassen ELLER snarvei over plenen ved blokkene så MÅ man rygge inn foran boligen. Det er for smalt og krapp sving til at man kan runde porten.
Citat:
Kort tid før siste livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen skal en bil ha rygget opp på gangveien på baksiden av Hagen-boligen.
Ikke på fremsiden av huset.
Senast redigerad av Havhest 2020-05-06 kl. 17:28.
Citera
2020-05-06, 17:27
Medlem
Citat:
Det høres usannsynlig ut at han har rukket hjem igjen før 9:14 når han ankom Futurum 9:08/9:09. Da har han ikke vært innenfor døren på kontoret i hvert fall. Det tar litt tid å kjøre i morgenrushet, og vi snakker Lørenskogs mest trafikkerte område. Så jeg tipper det har vært medhjelpere i den bilen jeg. De har ventet med å slå til inntil de visste at TH var ankommet Futurum og hadde alibi.
Ja, det er godt milig.
Mener jeg leste at jobben kun var noen få hundre meter unna boligen? Men det er kanskje ikke nok til å gå ut og inn av kontoret. Antagelig her medhjelperen kommer inn ja, men hvorfor skulle han risikere å bruke en av sine egne biler hvis han ikke skulle bidra selv?
Citera
2020-05-06, 17:30
Medlem
Citat:
Stemmer det, at kontordamen ringte til AE. VG har bekreftet dette i senere tid. Det kan ha vært v 8 tiden etter at kontordamen kom på jobb i hvert fall. Samtalen gjaldt lønnsutbetaling til et familiemedlem, men hadde ikke noe med TH å gjøre. Politiet hadde aldri gått ut og sagt at de regner 9:14 som sikkert livsbevis hvis AEH hadde ringt til ektemannen sin som var under etterforskning fra tidlig i saken. Om 9:14 faller, så er det i så tilfelle andre i slekten som lyver. Samtalen med kontordamen hersker det ikke tvil ved.
Litt uklart her.Fikk kontordamen snakket med AE eller fikk hun kun mobilsvar kl 8? Og hva har i det hele tatt AE med lønnsutbetalinger å gjøre?
Så ringer man ikke nødvendigvis så tidlig som kl 8.Mulig familiemedlem presset henne til å ringe.Ja, mulig han er på laget m TH og lyver
Citera
2020-05-06, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det kan vara möjligt och är en bra teori. Jag köper den direkt.

Jag har själv både bil och båt. Jag skulle satsa på bilen, och dumpa ett lik vid ett av mina hemliga svampställen. En plats mina vänner aldrig varit med mig på. Det gäller att gräva djupt så att inte vilddjur gräver efteråt och kommer år kroppen. Det har ju hänt att folk som saknas, hittas av folk som går i skogen långt efteråt.

Allt som har med båt att göra är bökigt. Kallt och vått. Och svårt att lasta. I detta fall skulle det ha varit först en tur med bil till en båt. För jobbigt.

Ja, grave et stykke ned. Rev og andre rovdyr lukter liklukten, og begyner å grave nedover.
Båt blir vanskelig. For mye som kan gå galt som du sier. Båten kan i verste fall kappseise.
Citera
2020-05-06, 17:32
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ikke på fremsiden av huset.
Det er kun en gangvei der. Den er på den siden av huset som vender vekk fra vannet og stopper ved porten til huset hvor den går over i en vanlig asfaltert bilvei. Overskriften lyder «bil rygget opp til huset». Om man definerer det som foran eller bak huset aner jeg ikke.
Citera
2020-05-06, 17:33
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Litt uklart her.Fikk kontordamen snakket med AE eller fikk hun kun mobilsvar kl 8? Og hva har i det hele tatt AE med lønnsutbetalinger å gjøre?
Så ringer man ikke nødvendigvis så tidlig som kl 8.Mulig familiemedlem presset henne til å ringe.Ja, mulig han er på laget m TH og lyver
AE jobbet også på Futurum så disse damene jobbet sammen antagelig. Det var en samtale, ikke svarer og det var kontordamen som ringte.
Citera
2020-05-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, grave et stykke ned. Rev og andre rovdyr lukter liklukten, og begyner å grave nedover.
Båt blir vanskelig. For mye som kan gå galt som du sier. Båten kan i verste fall kappseise.

Att lasta saker på en båt vid bryggan är svårt. Även lätta saker som en picknick. Att lasta ett lik blir ett projekt jag inte skulle ge mig in på utan en massa medhjälpare. Det har letats i vatten, utan att hitta något.

Med tanke på hur stort Norge är i förhållande till folkmängd, med gott om natur och skog nära Lörenskog borde EH vara nergrävd på en plats bara Tom Hagen känner till. Det skulle han kunna genomföra utan medhjälpare.
Citera
2020-05-06, 17:38
Avslutad
Citat:
Det er kun en gangvei der. Den er på den siden av huset som vender vekk fra vannet og stopper ved porten til huset hvor den går over i en vanlig asfaltert bilvei. Overskriften lyder «bil rygget opp til huset». Om man definerer det som foran eller bak huset aner jeg ikke.
Ja, det var litt forvirrende skrevet, men jeg tolker det som at bilen stod parkert ved gangveien bak garasjen (ved skogen).
Citera
2020-05-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ja, han må jo ha rørt seg til et område han kjenner til vil jeg tro. Da har han kontroll, og TH vet vi gillar å ha kontroll. Jeg har tenkt, finnes det en øde vei der det ikke er så mye mennesker å går tur. En vei som egentlig er laget for å hente ut skog, men som TH kjenner til, og vet at er trygg. Hvis han kjører på denne veien og kjører helt til enden av veien, og så tilbake til midten av strekningen, så får han sikret seg at det ikke kommer mennesker gående, og da kan han lemna av liket halveis inn på denne skogsveien. Sen går han ut av bilen, og tar med seg liket litt inn i skogen, men han kan ikke bruke for lang tid, for da kan mennesker komme gående og se hans bil, så han sleper henne 20 meter inn i skogen i full fart, og så kaster han seg inn i bilen igjen. På denne måten har bilen stått på samme plass i bare 1 minutt maks 2, og han har samtidig sikret seg at ingen mennesker har sett bilen stå parkert der og der. Sen kan han ta seg tilbake til området til fots, og denne gangen med mye bedre tid. Han kommer denne gangen fram til liket fra en annen vinkel en tidligere. Han tar seg fram til liket gjennom sogen og ike veien. Spade kan han ha lemnad ved siden av liket, så alt er klart. Denne gangen sleper han henne 100 meter inn i skogen og graver henne ned. Ved å gjøre dette i en skog, så er han sikret at det ikke er noen som ser eller hører han. Hullet kan dessuten være klargjordt tidligere, det er bare å fylle massene gjenn, noe som ikke tar mange minuttene.
Mange mener at hun er dumpet i sjøen, og det mener Winger også, denne berømte klarsynte, og jeg blir ikke overrasket om han har rett. Men jeg mener at det er større sjanse for å bli sett når man har dette liket over i en båt.

Sydlig retning, f.eks Drøbak. Ikke i vann, men jord. Åpent landskap, fjell.
Citera
2020-05-06, 17:40
Medlem
Citat:

Hvis du leser artikkelen så står det at bilen rygget inn opp på gangenveienbaksiden av huset.
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=32657

Så spørsmålet er om det var den solgte Citr. eller Ford (til sønnen?) eller en helt annen bil.
Citera
2020-05-06, 17:44
Medlem
Citat:
Jeg er helt uenig. Båt er det aller beste, og det aller første jeg tenkte på i denne saken. Han har selvsagt dumpet henne i vann, det er der lik aldri blir funnet. Han har penger, og han har planlagt, så dette har han selvsagt tatt med i planen. På land er det alltid en sjanse for at noe kan finnes av en tilfeldig turgåer med hund. En liten båt som du bare kjører noen meter ut fra stranda i Oslofjorden er mer enn nok for å kvitte seg med et lik for alltid. Og han har selvsagt leid noen andre til å gjøre det mens han selv har kontaktet politiet og vært behjelpelig osv.
Det er heller ikke lett å grave langt ned i skogen, mye trerøtter, steiner, steinblokker. Man måtte hatt en gravemaskin, og det har han i alle fall ikke brukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in