Citat:
Ursprungligen postat av
Fjodor1000
Det jag menar är att man kan ge fan i att idiotförklara folk som kanske inte helt håller med ens egna åsikter.
Det är ju det jag menar att det skadar inte att hålla lite extra avstånd och helt ok att bli lite rädd om man råkar komma nära nån gamling.
Men den här tråden är ju helt vansinnig. Jag har försökt följt med här från början men insåg att det skrevs mer här än man hann läsa.
Men åt båda hållen så finns det ju så många självutnämnda experter så man häpnar. Jag är inte expert på virus så jag har heller inte rätt svar men jag har iaf viss forskningsbakgrund och tror dessutom att jag kan ha lite sunt förnuft men vad är rätt och vad är fel i detta fallet?
Just nu så känns det ju onekligen som att våra glesbefolkade grannländer har gjort rätt. Men å andra sidan så har jag inte siffror på hur många permitterade eller uppsagda de har.
Svaret kommer först om några år.
Ja det håller jag med dig om vad gäller idiotförklaringar men då åt båda hållen.
Onödigt och lite som att jag är ingen idiot men det är du. Då måste man bevisa det varje dag också att man är " intelligent" .Drygt!
Jag ser nog inte på någon här inne som en självutnämd expert. Jag läser endast kommentarer och plockar det vettiga ur texten och bryr mig inte så mycket om resten.
Jag har läst en hel del expertutlåtanden utav de utbildade experterna och märker att alla kommer med helt olika rön, info och forskningsresultat och tycker att även de pratar emot varandra. Verkar som att de också vill ha den bästa doktorshatten mer än att hitta botemedlet.
Ena dagen är du immun. Nästa inte. Dagen efter immun igen.
Ena dagen. Viruset är ofarligt och inte alls farligare än ändra coronavirus.Dagen efter mycket, mycket farligt och man tror saker hit och dit.
Vad är rätt, vad är fel när det gäller länders olika ageranden.
Är det männoskoliv eller ekonomin man kämpar för.