2020-05-06, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Du vet vad det där kallas? Cherry-picking. Du väljer en liten del som ser bra ut, dvs majskornet ur bajskorven. Helhetsbilden är att överdödligheten i Sverige är stor.

Cherry-picking?

Detta är det första jag läst på flera veckor i MSM om Corona för att jag finner det så överdrivet o utjatat plus att min tid går till annat.

Så visst - jag plockade en artikel av en lästa...
Men du får gärna komma med länkar till några pålitliga och verifierbara källor som bevisar ditt påstående om överdödlighet i stor skala. Sverige alltså.
Citera
2020-05-06, 15:12
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
"Vi har lyckats hålla nere kurvan. -Tegnell"
- Journalist konfronterar med att dödstalen har ökat. Vad menar Tegnell med att kurvan har hållits nere?
Tegnell svarar att det är kurvan av hur många nya som har belastat sjukvården som hållits låg.
Det är alltså inte dödstalen som Tegnell pratar om med sin kurva.

Samtidigt har många äldreboenden fått direktiv att aldrig skicka in någon drabbad till sjukhus för sjukvård.
Rapporter från personal bevittnar om att äldre kvävs till döds utan syrgas.
På ett och samma boende har 10 äldre dött och ingen fick sjukvård eller syrgas.
Visselblåsaren som larmade fick efter att ha gått ut i media sparken med omedelbar verkan utan förklaring.

Dom äldre kvävdes sakta till döds under flera dagar och personalen fick inte ge syrgas eller skicka dom till sjukhus.

Där ser vi hur det gick till när Tegnells kurva skulle hållas fin för propagandamedia.

Jodå. Så är det.

Allt för att inte smutsa ner "svärjebilden".

Problemet är bara att även där gör man en felbedömning. Omvärlden är inte intresserad av antal lediga IVA-platser. Omvärden tittar bara på dom tio gånger mer spännande dödsiffrorna.
Citera
2020-05-06, 15:13
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Om en månad kommer inte ens svenskarna vilja ha svärje.

Jag vet inte ens hur man skall kunna bo kvar i Sverige efter det här. Ett mer rövknullande land får man leta efter som inte ens har psyke eller kapacitet att utrota ett virus.

Vilket företag vill verka i Sverige i framtiden när man vet att man hellre förlamar Sverige i ett år istället för en hård lockdown i en månad.
Citera
2020-05-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Fler och fler unioner görs mellan länder för att kunna resa mellan länder och utöva turism. Igår var det typ Nya Z, Irael , Danmark ; Grekland och bla Tjeckien i en turismunion. Idag sa dem precis på SVT att de baltiska länderna ska öppna upp en union mellan sig. Vem vill ha svärje ?
Ingen förstås.
Citera
2020-05-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Spanien och Italien kanske, kan inte bli värre där och de behöver alla inkomster från turismen de kan få. Och vem vill åka till Israel på semester.

Tror knappast Italien och Spanien vill ha oss nu när de fått bukt med siffrorna. Vi har värre tal per capita än dem nu !
Citera
2020-05-06, 15:15
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Så där har det låtit sedan Mars. Det är otroligt vad rundgång det är i den här tråden. "Om x tid kommer dittan och dattan hända!" Allt som oftast ackompanjerat med ett tydligt hat gentemot allt svenskt och svenskar.

Det är för att om en månad så börjar svänska skitsommaren.
Citera
2020-05-06, 15:16
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Det jag menar är att man kan ge fan i att idiotförklara folk som kanske inte helt håller med ens egna åsikter.

Det är ju det jag menar att det skadar inte att hålla lite extra avstånd och helt ok att bli lite rädd om man råkar komma nära nån gamling.

Men den här tråden är ju helt vansinnig. Jag har försökt följt med här från början men insåg att det skrevs mer här än man hann läsa.

Men åt båda hållen så finns det ju så många självutnämnda experter så man häpnar. Jag är inte expert på virus så jag har heller inte rätt svar men jag har iaf viss forskningsbakgrund och tror dessutom att jag kan ha lite sunt förnuft men vad är rätt och vad är fel i detta fallet?
Just nu så känns det ju onekligen som att våra glesbefolkade grannländer har gjort rätt. Men å andra sidan så har jag inte siffror på hur många permitterade eller uppsagda de har.

Svaret kommer först om några år.
Ja det håller jag med dig om vad gäller idiotförklaringar men då åt båda hållen.
Onödigt och lite som att jag är ingen idiot men det är du. Då måste man bevisa det varje dag också att man är " intelligent" .Drygt!

Jag ser nog inte på någon här inne som en självutnämd expert. Jag läser endast kommentarer och plockar det vettiga ur texten och bryr mig inte så mycket om resten.

Jag har läst en hel del expertutlåtanden utav de utbildade experterna och märker att alla kommer med helt olika rön, info och forskningsresultat och tycker att även de pratar emot varandra. Verkar som att de också vill ha den bästa doktorshatten mer än att hitta botemedlet.
Ena dagen är du immun. Nästa inte. Dagen efter immun igen.
Ena dagen. Viruset är ofarligt och inte alls farligare än ändra coronavirus.Dagen efter mycket, mycket farligt och man tror saker hit och dit.

Vad är rätt, vad är fel när det gäller länders olika ageranden.
Är det männoskoliv eller ekonomin man kämpar för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
https://twitter.com/AlexBerenson/status/1254810103993323520?s=09

Antikroppstester visar att 24,7% av befolkningen i New York haft Corona

Det var många
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Jag vet inte ens hur man skall kunna bo kvar i Sverige efter det här. Ett mer rövknullande land får man leta efter som inte ens har psyke eller kapacitet att utrota ett virus.

Vilket företag vill verka i Sverige i framtiden när man vet att man hellre förlamar Sverige i ett år istället för en hård lockdown i en månad.

Du kommer inte ha något val för inget annat land kommer vilja ha med oss att göra.

Eller jo, möjligtvis om du pyntar ut med en miljon och köper dig ett medborgarskap i Panama.
Citera
2020-05-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja, du kan ju föreslå ett förbud mot Covid...
Förvräng inte mina ord.
Har sagt nåt helt annat.
Citera
2020-05-06, 15:17
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Tror knappast Italien och Spanien vill ha oss nu när de fått bukt med siffrorna. Vi har värre tal per capita än dem nu !

nej det har vi inte
Citera
2020-05-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Ingen förstås.

Det borde väl någon vilja ha. Öppnandet kommer nog rätt snart tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in