Citat:
Ursprungligen postat av
anragninnas
Lite funderingar
TH öppnade ett konto redan sommaren 2018?
Kidnappningsbrevet kanske skrevs ungefär vid samma tid?
AEH hade bestämt möte samma dag hon försvann med en man som skulle installera kameror?
Det verkar så efter den information vi fått. Konto och kidnappningsplan hör ihop. En fantasi om hur mycket bättre och enkelt livet kommer bli om frun försvinner. Tills den dag fantasin levdes ut.
Men mycket haltar i logiken. Hur kunde eventuella kidnappare veta att Tom Hagen hade ett Monerokonto? Man måste vara matematiker för att räkna ut den slumpen.
Jag tror Tom Hagen har ett Monerokonto, som inte används, till annat än att dölja ett brott. Men det har inte gått enligt planen. Hagen underskattade polisen. Polisen underskattade inte Tom Hagen.
Tiden gick och polisen undrade vad det där var för kidnappare som inte ville ha pengar. Jag hävdar att även om man har stora summor pengar ska det tas ut pengar från något konto, och sättas in på ett Monerokonto. Jag förstår inte hur detta ska gå till utan att lämna spår på att man tagit ut pengar som gått vidare. Därför är slutsatsen att Monerokontot är en kuliss för att styrka kidnappning och göra ett enkelt hustrumord till en märkvärdig kidnappning. Jag tror denna "transaktion" är central för att Tom Hagen sitter där han sitter. Allt tyder på en enstörings sjuka fantasi, där hans hjärna löpte amok.