Kan ha varit ett rum med en cylindervred också, på toaletter och badrum är sådana vanliga, och dom finns med "handtag" på båda sidor om dörren (norsk navn: toalettvrider).
Senast redigerad av Kaskadmust 2020-05-01 kl. 00:17.
Kan ha varit ett rum med en cylindervred också, på toaletter och badrum är sådana vanliga, och dom finns med "handtag" på båda sidor om dörren (norsk navn: toalettvrider).
Men hun kan ha visst noe som ikke burde komme ut i allmennheten? Som kunne skade TH og hans og hans forretnings renomee?
Det är en möjlighet. Men isåfall bör TH ha varit säker på att hon inte skulle låta detta komma ut bland allmänheten under den, som det förefaller, ganska långa förberedelsetiden.
Det är en möjlighet. Men isåfall bör TH ha varit säker på att hon inte skulle låta detta komma ut bland allmänheten under den, som det förefaller, ganska långa förberedelsetiden.
Det har du rett i. Kanskje det ev var slik at TH visste eller forsto at AE ikke kom til å offentliggjøre denne eventuelle opplysningen før etter en eventuell skilmisse?
Jeg sier ikke at jeg ikke tror på politiet eller at Hagen ikke er skyldig, men det er noe som skurrer veldig for meg. Og det er at Hagen skal ha gått med på dette med Monero som betaling/kommunikasjon.
Grunnen til at dette skurrer for meg er at Hagen beskrives som teknisk tilbakestående med en under gjennomsnittlig datakompetanse. Det er helt usannsynlig at han har bløffet om det i 70 år frem til denne saken så vi må anta at det stemmer. Og da syntes jeg det er helt urimelig at han frivillig har blitt med på en plan der krypto skal brukes. Fordi hvordan kan han være trygg på at de ikke skal bli avslørt av politiets hackere? Uansett hvor datakyndig medhjelpere han har så kan han ikke være sikker på at de er så dyktige at politiet ikke vil kunne spore dem opp? Dette er en fyr som er rimelig oppegående og driver med risikoanalyse til vanlig.
Han skal liksom være med på en plan der både betaling og kommunikasjon skal foregå elektronisk via kryptovalutta uten at han kan være sikker på om politiet vil kunne spore dem. Selvom han ikke kan noe om data så har han sikkert fått med seg at politet har egne hackere og løser/sporer kompetente kriminelle folk med suksess. Men han går altså med på dette og stoler blindt på at medhjelper(e) overgår politiets ekspertise og ressurser.. Dette virker helt urealistisk i mine øyne. Hadde han i det minste vært relativt datakyndig selv så hadde kanskje kunnet vurdert monero som så sikkert at planen ville fungere, men han har altså blitt med på denne planen uten at han skjønner grunnleggende data/krypto.. http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49353179/#49353179
kom jeg til å tenke på at hvis TH er skyldig og hvis han hadde en medhjelper, så måtte dette være en medhjelper som han stolte 100% på og som hadde stor kunnskap om data og krypto (eller at medhjelperen hadde en kontaktperson som hadde slike store kunnskaper og som hjalp til).
Å få skaffet seg medhjelper til et planlagt mord, er ikke noe dagligdags som noen kan spørre hvem som helst om. Derfor tror jeg at hvis det viser seg at AE visste noe som noen ikke ønsket at skulle komme ut, så er det sjanse for at det var i begges (planleggeren + medhjelperen) interesse at det som AE visste ikke kom ut.
Fra Vgd:
Citat:
Citat:
Citat:
Heller noen med sterk lojalitet, som man har et grep på eller noe. Understøttet av penger.
Ja de undersøker sikkert alt som kan undersøkes. Også vannlåser kanskje + avløpsrør i huset?
Mye kan jo samle seg i avleiringer på innsiden av avløpsrør.
Ja de undersøker sikkert alt som kan undersøkes. Også vannlåser kanskje + avløpsrør i huset?
Mye kan jo samle seg i avleiringer på innsiden av avløpsrør.
Vet ikke om det har blitt nevnt før noe sted, men har observert at det er to kumlokk ute på parkeringsplassen, ett ved porten og ett ved huset. Sikkert noe som kan/bør undersøkes i den forbindelse også
Om en fru till en företagare som AE planerar att träffa nytt sällskap i affärsvärlden så finns ju en viss sorts risk att AE kan åstadkomma ngn skada på dennes affärer. Det kan ju vara olika mycket så, och AE kanske skulle ha föredragit ngn helt annan typ. Kanske andra typer av problem skulle kunna uppstå också? Kidnappningsrisken skulle kanske inte minska. AE skulle kanske ha svårt att hålla saker för sig själv i största allmänhet?
Om hagens äktenskap varit ”turbulent” vad bestod denna turbulens i? Varför inte bara skiljas?
Har de hållit ihop av snålhet och nödtvång och för barn och anseende och firman? Men den stele och grabbige och självuppfyllda sociala monoliten TH kan inte glömma eller förlåta (uppfattat) gnabb, förakt, ”dolkstötar” och iskyla? Han vill inte påkommas med rumpan bar och lyssna till efterslängarna, så han ”pensionerar” henne, för gammal ost? För en behagligare ålderns höst...?
Och i förhoppningen att få en syl i vädret hemmavid under återstoden av sitt liv?
Senast redigerad av Lonnrot 2020-05-01 kl. 02:04.
Om en fru till en företagare som AE planerar att träffa nytt sällskap i affärsvärlden så finns ju en viss sorts risk att AE kan åstadkomma ngn skada på dennes affärer. Det kan ju vara olika mycket så, och AE kanske skulle ha föredragit ngn helt annan typ. Kanske andra typer av problem skulle kunna uppstå också? Kidnappningsrisken skulle kanske inte minska. AE skulle kanske ha svårt att hålla saker för sig själv i största allmänhet?
Om hagens äktenskap varit ”turbulent” vad bestod denna turbulens i? Varför inte bara skiljas?
Har de hållit ihop av snålhet och nödtvång och för barn och anseende och firman? Men den stele och grabbige och självuppfyllda sociala monoliten TH kan inte glömma eller förlåta (uppfattat) gnabb, förakt, ”dolkstötar” och iskyla? Han vill inte påkommas med rumpan bar och lyssna till efterslängarna, så han ”pensionerar” henne, för gammal ost? För en behagligare ålderns höst...?
Jeg holder en knapp på at advokat og medeier i E-kraft BB er medhjelperen og at ektepakten er falsk.
Dvs at ved skilsmisse så villet TH måttet gi fra seg 50% av formuen.