2020-05-06, 11:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fårlåt mig, ville egentligen inte vara så syrlig som det blev när jag skrev.

Ja, det skall bli spännande att höra hur åkl uttrycker sig efter att hon hunnit plöja domen.
Blir det vassa frågor från journalister måntro?

Hur många sidor? Nån som vet? Nån som vill svara?
Jag har gissat på ca 120 sidor nånting.
Behöver jag skämmas?
Räckte det med 55 sidor?

Domen blev på 257 sidor, en mycket omfattande dom alltså, skummat igenom den och den verkar välskriven med goda motiveringar till de ställningstaganden som gjorts.

Dessutom var de eniga ingen skrev sig skiljaktig.
Citera
2020-05-06, 11:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tack för konkret info! Väntat utfall som sagt.

Tydligen på 300 sidor. Troligen kommer då Hiding inte att kunna säga något klart i em om hon ämnar överklaga eller ej; det lär bli standarduttalandet att de i lugn och ro skall läsa och analysera domen.
Och sett till sidantalet är det förståeligt.

300 sidor dom: en tillbakakaka av Lindén för Hidings 14 k fup?🤔

BL säger att domen innehåller bl.a. utkast från alla vittnesmål.

Vidare har SD:s historia inte ens granskats av TR eftersom de gått igenom åklagarens material och kommit fram till att den inte håller för fällande dom. Då fanns ingen anledning ens att ta SD:s vittnesmål i beaktande.
Citera
2020-05-06, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
En förväntad dom som verkar vara välskriven och dessutom är det en enig dom, ingen har haft en avvikande åsikt.

Citatet kommer från domen om någon undrar.
Domen är enig ja, men BL uttryckte sig även att det har stötts och blötts under resans gång men att man landat i att ogilla åtalet.
Indikerar ju på att det inte har varit helt eniga tankegångar
Citera
2020-05-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tack för konkret info! Väntat utfall som sagt.

Tydligen på 300 sidor. Troligen kommer då Hiding inte att kunna säga något klart i em om hon ämnar överklaga eller ej; det lär bli standarduttalandet att de i lugn och ro skall läsa och analysera domen.
Och sett till sidantalet är det förståeligt.

300 sidor dom: en tillbakakaka av Lindén för Hidings 14 k fup?🤔
Min fetning:
Naturligtvis ingen "tillbakakaka"!
Är du så barnslig att du tror att jurister likt BL har behov av att "hävda sig" på ett så omoget vis?
Citera
Medlem
https://www.docdroid.net/84kSbmc/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-497-dom-stefan-davidsson-expedie-pdf
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Man förstår ju att det inte ska finnas minsta tvivel, men att hennes blod finns i hans bostad... jag köper absolut inte "förklaringen" blödning vid sex. Dessutom känns det mer troligt att dom träffats hemma hos HENNE då HAN levde i en relation.

Om man är otrogen hemma hos sig själv så är man ju bara dum i huvudet. Fast ja.. det har han ju redan bevisats sig vara på många andra sätt.

Hoppas att samhället dömer honom så jävla hårt nu att han inte kan leva ett normalt liv.

På vilket vis menar du att samhället ska döma SD mitt fetade?
Citera
2020-05-06, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför ham blev frikänd förklaras i domen. Varför ska det tas på PK? Det är en enig dom. HR kommer aldrig fälla på samma material. Varför skulle de göra det?
Vi får se hur det går.
De har tre veckor på sig på att överklaga från idag.
Det sitter tre jurister och två nämndeman i en brottmålsförhandling i hovrätten, så där är juristerna i majoritet och inte i minoritet som i tingsrätten.
Citera
2020-05-06, 11:32
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trulls51
https://www.docdroid.net/84kSbmc/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-497-dom-stefan-davidsson-expedie-pdf

Tack för den.
Citera
2020-05-06, 11:32
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför ham blev frikänd förklaras i domen. Varför ska det tas på PK? Det är en enig dom. HR kommer aldrig fälla på samma material. Varför skulle de göra det?

Var inte så säker, man ska komma ihåg att tingsrätten inte har friat honom efter fullständig granskning av fup utan de har friat honom efter vad åklagaren har presenterat under rättegången. "Felet" kan alltså ligga i åklagarens presentation som kan korrigeras till hovrätten. Men kör hon exakt samma upplägg i hovrätten så frias han med nästan 100% sannolikhet.

Personligen tycker jag det blir en travesti när alla dessa indicier inte räcker, Stefan Davidsson är klart och tydligt skyldig till mord och det finns tillräckligt för att avgöra det utan något rimligt tvivel. Man har belönat honom för väl utfört arbete med att dumpa mordvapen, undvika att lämna spår på brottsplatsen osv. Hanna Davidsson hade möjligheten att göra det rätta men sitter nu med väldigt mycket skuld till att SD går fri, hon kan ändra på det till HR. "Våga tro på människor!"

SD-sightings?
Senast redigerad av drunknar 2020-05-06 kl. 11:40.
Citera
2020-05-06, 11:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Man förstår ju att det inte ska finnas minsta tvivel, men att hennes blod finns i hans bostad... jag köper absolut inte "förklaringen" blödning vid sex. Dessutom känns det mer troligt att dom träffats hemma hos HENNE då HAN levde i en relation.

Om man är otrogen hemma hos sig själv så är man ju bara dum i huvudet. Fast ja.. det har han ju redan bevisats sig vara på många andra sätt.

Hoppas att samhället dömer honom så jävla hårt nu att han inte kan leva ett normalt liv.

Lagman BL sade att det bl.a. inte kunnat uteslutas att en annan gärningsman utfört mordet. De har gått igenom bevisningen en och en och alla ska checkas. Bara för att den delen med blodet kunde checkas av innebär inte att det räcker för fällande dom. I indiciekedja ska allt kunna bockas av sa BL.
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
På vilket vis menar du att samhället ska döma SD mitt fetade?
Samma behandling som Lena fick utstå, t.ex.
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trulls51
Till startinlägget.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in