Citat:
Ursprungligen postat av
Albusdlx
Legalisering, det enda funktionella vapnet som finns kvar. Stjäl marknaden av packet. Så kan Einar rappa om sin nya anställning på bolaget där han bäcknar fett med knatch.
100% Enig! Det är så enkelt så jag kan inte fatta att de ansvariga inte ser det...
Legalisera och slå sen till stenhårt mot den grova kriminaliteten; fokus ska ligga på att skilja den åt från den övriga samhället, inte att värna om de kriminellas rättigheter.
Citat:
Har vibratorn återfunnits förresten?
Tror ärligt talat att det är ett rykte, dock har jag sett flera som påstår sig ha video på där dom kör ner den i halsen på honom men vettefan... så jävla mycket spekulationer så det är svårt att veta vad som är sant och inte...
Citat:
Ursprungligen postat av
peter_pung
Nej, han bör istället anmäla förövarna till polisen.
Nu kommer inte det hända, eftersom han tillhör det coola gänget i förorten som vägrar befatta sig med alla myndigheter (utom kanske socialtjänsten). Om man inte hatar polisen i dessa kretsar så är man per automatik en golare.
Detta är också hela anledningen till att det inte blir en stor nyhet. Alla inblandade inklusive Einar lever i det parallellsamhälle de själva har valt att leva i. Därför finns det ingen att tycka synd om i nuläget.
Om Einar mot förmodan pratar med polisen kommer jag omvärdera mina åsikter, men det lär som sagt inte hända.
Håller med, det är tack vare den hederskulturen som Einar skyddar sina förövare. Konsekvensen blir att grovt kriminella kan fortsätta sin skit och pissa på samhället ännu mer.