2020-05-05, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vasniqueztamere
Så ja, allasvenska rappare oavsett hudfärg fabulerar en värld dom inte lever i.
Tycker det citatet säger det mesta om vilken dålig koll du har på rapmusik. Tror du att alla rappare är gangsterrappare eller vad yrar du om?
2020-05-05, 20:19
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ursäkta men vad menar du? Om du vore utredande polis så skulle du ringa en tredje part som ska utöva påtryckning för att föra utredningen åt det håll du önskar? Jag tror du har missuppfattat vad rättssäkerhet är för något och vad objektivitetsprincipen går ut på.

Vi släpper det hela. Det blir inga fällande domar i detta ärende för de kommer inte kunna bevisa något.

Klart att polisen har rätt att få uppgifter bekräftade. Att ingen från Sony är sugen på att säga att det är ett PR-trick, är underförstått.

Tror som dig, den här förundersökningen läggs ner inom kort. Kommer det fram varför bilderna läckt eller från vem kan den få liv, eller om det är en pågående utpressning som eskalerar så BO väljer att samarbeta (föga troligt, vore sensationellt).
2020-05-05, 20:21
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Som sagt, Yung Lean är Sveriges kändaste rappare. Hans största hit har 43 miljoner views på Youtube. Han är internationell, tror du Dogge, Petter och. Timbuktu* är det?

Ni har noll koll, absolut noll koll.

Edit: Oj, gått upp två miljoner på några dagar - nu 45 miljoner. Vi. jämför det med Petters mest. tittade på youtube, 3.6.......

Så du mäter alltså hur välkänd en person är för den breda allmänheten genom antalet spelningar på streamingtjänster? Genomtänkt.
2020-05-05, 20:22
Medlem
Citat:
Och vad är einar då? Visst han har flow men han är yngre och ser absolut inte bra ut.

Om vi jämför hits, Kyoto på youtube:

43 miljoner

Katten i Trakten:
6.6 miljoner

Ja, sjääääälvklart har Einar miljoner på banken. Ni är fan hjärndöda hela bunten.
Yung Lean har också givetvis miljoner, förutsatt att han inte är en usel affärsman eller en speltorsk.
Einar är en av Sveriges mest spelade artister. Om folk menar att han inte kan tjäna pengar på sin musik kan ingen i hela landet det.
Han har en klocka för 350 000 kronor (nu stulen), guldlänkar för hundratusentals kronor och nyligen köpte han en Volvo XC90 årsmodell 2020 utan att ens ha körkort. Gör matten själva.
2020-05-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Den där skiten retar mig som fan. Har börjat köra Youtubes musiktjänst och om man vill kolla vad som toppar i Sverige så dyker det upp mängder med sådan där djungelmusik från inavlade apajävlar. Jag får sitta och rösta ner konstant på den skiten. Föreslår att andra gör det samma så får vi snart bort det från listorna.

Yung Lean är ingen "apajävel" utan son till en känd litteraturkritiker..... Höj dig.

Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Gemene man vet ju knappast vem Yung Lean. Petter, Ken och gänget slog ju igenom innan allt räknades i streams.
Men om man ser det som facit kan man ju se på spotify. Sär har Yung Lean som mest 36 miljoner streams på en enskild låt. Timbuktu , av det gamla gardet, har 37 miljoner styck på 2 separata låtar.

Nu pratade vi om den kändaste, när jag var i Brasilien så blev folk galna när de hörde att jag var ifrån Sverige och började prata om Yung Lean. Världen må vara liten, men för många har Yung Lean satt Sverige på kartan. Det finns ett större perspektiv än landet lagom.

Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Så du mäter alltså hur välkänd en person är för den breda allmänheten genom antalet spelningar på streamingtjänster? Genomtänkt.

Ja, vilken måttstock använder du?
2020-05-05, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parabenes83
Yung Lean har också givetvis miljoner, förutsatt att han inte är en usel affärsman eller en speltorsk.
Einar är en av Sveriges mest spelade artister. Om folk menar att han inte kan tjäna pengar på sin musik kan ingen i hela landet det.
Han har en klocka för 350 000 kronor (nu stulen), guldlänkar för hundratusentals kronor och nyligen köpte han en Volvo XC90 årsmodell 2020 utan att ens ha körkort. Gör matten själva.

Allt det där är skitsnack gubben lilla.
2020-05-05, 20:25
Medlem
Citat:
Hahaha, vad är skitsnack? Jag bor här och allt jag skrivit i den här tråden är ren fakta, det är bara att kolla mina tidigare inlägg.
2020-05-05, 20:26
Bannlyst
Citat:
Mannen jag heter V*ljam, jag bor i samma byggnad som Einar.
2020-05-05, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parabenes83
Hahaha, vad är skitsnack? Jag bor här och allt jag skrivit i den här tråden är ren fakta, det är bara att kolla mina tidigare inlägg.

Det är vad du läst dig till, det är inte fakta. Herregud har folk inget källkritiskt tänkande ö.h.t. längre? Antar att du följer orten-instagramkonton och tror på ryktena i din skolkorridor.
2020-05-05, 20:27
Medlem
Här är två av Einars tidigare domar

Rån
https://forumfiles.com/D5x6bd95n4/trxfulltext_nacka_tr_dom_2018x06x12_b_1228x18_pdf

Misshandel (med kniv)
https://forumfiles.com/j6xebb95n1/hrxfulltext_sthlmhrdom_2019x10x22_b9373_19_pdf
2020-05-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Mannen jag heter V*ljam, jag bor i samma byggnad som Einar.

Okej? Det här är ingen chattråd och det är definitivt en PR-kupp.

Det är corona, inställda spelningar, publicitet = mer spelningar. Nötter hela bunten.
2020-05-05, 20:29
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Yung Lean är ingen "apajävel" utan son till en känd litteraturkritiker..... Höj dig.

Nu pratade vi om den kändaste, när jag var i Brasilien så blev folk galna när de hörde att jag var ifrån Sverige och började prata om Yung Lean. Världen må vara liten, men för många har Yung Lean satt Sverige på kartan. Det finns ett större perspektiv än landet lagom.

Ja, vilken måttstock använder du?

Så om någon av alla dessa mumble rappare har mer spelningar på streamingtjänster än låt säga Jimi Hendrix så betyder det med din logik att dom är mer kända?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in