Citat:
Ursprungligen postat av
Elac
Den där skiten retar mig som fan. Har börjat köra Youtubes musiktjänst och om man vill kolla vad som toppar i Sverige så dyker det upp mängder med sådan där djungelmusik från inavlade apajävlar. Jag får sitta och rösta ner konstant på den skiten. Föreslår att andra gör det samma så får vi snart bort det från listorna.
Yung Lean är ingen "apajävel" utan son till en känd litteraturkritiker..... Höj dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
ilikepancakes
Gemene man vet ju knappast vem Yung Lean. Petter, Ken och gänget slog ju igenom innan allt räknades i streams.
Men om man ser det som facit kan man ju se på spotify. Sär har Yung Lean som mest 36 miljoner streams på en enskild låt. Timbuktu , av det gamla gardet, har 37 miljoner styck på 2 separata låtar.
Nu pratade vi om den kändaste, när jag var i Brasilien så blev folk galna när de hörde att jag var ifrån Sverige och började prata om Yung Lean. Världen må vara liten, men för många har Yung Lean satt Sverige på kartan. Det finns ett större perspektiv än landet lagom.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheyWillKillUsAll
Så du mäter alltså hur välkänd en person är för den breda allmänheten genom antalet spelningar på streamingtjänster? Genomtänkt.
Ja, vilken måttstock använder du?