2020-05-05, 21:26
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ställer frågan till dig men den är väl till tråden allmänt med. Har flyktbilen bränts? Eftersom den hittades dagen efter tänker jag mig att den inte bränts, för att den borde hittats snabbare då.

Som du säger kan det ju finnas en del DNA och annat att skörda där. Visst, det kan vara pulversläckare som de sprutat in så den är full med det istället för att ha tänt eld, men det förstör ju inte DNA, bara gör det svårare att ta prover.
Jag har inte sett något om att den bränts så jag antar att den inte har eldats upp. Även om de hittar DNA-spår ska det ju bevisas när spåren har lämnats där vilket kan bli nog så svårt.
Citat:
Ursprungligen postat av molonk
Personerna du anar kan vara frihetsberövade, vad har de för positioner inom falangen? Vad får dig att misstänka att de kan vara inblandade? Mvh nyfiken
De är springpojkar med lite högre rang som tidigare har varit involverade i liknande skottlossningar. De är lite under toppskiktet men inte heller längst ner. I vissa av de tidigare attackerna har riktiga stolpskott anlitats, dessa känner jag inte till så bra.
Citera
2020-05-05, 21:41
Medlem
SunshineSobotkas avatar
Såg en minst sagt suspekt man springa och virra omkring vid Odinsplatsen igår. En yngre man av (vad jag tror) kurdiskt ursprung. En stereotypisk "fotsoldat" som becknar hasch kring brunnsparken.

Reagerade på hur enormt stressad och virrig personen var, och att han höll i en plastpåse som var ganska suspekt. Det kändes som en liten light flashback från raiderna och hysterin som sker titt som tätt i Christiania när man ser snubbar springa med plastkassar med pengar och weed.

Kändes som att han gömde sig bland bostadshusen mitt emot GP-huset i väntan på att bli upphämtad.

Är det nu det drar igång i Göteborg igen?
Citera
2020-05-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineSobotka
Såg en minst sagt suspekt man springa och virra omkring vid Odinsplatsen igår. En yngre man av (vad jag tror) kurdiskt ursprung. En stereotypisk "fotsoldat" som becknar hasch kring brunnsparken.

Reagerade på hur enormt stressad och virrig personen var, och att han höll i en plastpåse som var ganska suspekt. Det kändes som en liten light flashback från raiderna och hysterin som sker titt som tätt i Christiania när man ser snubbar springa med plastkassar med pengar och weed.

Kändes som att han gömde sig bland bostadshusen mitt emot GP-huset i väntan på att bli upphämtad.

Är det nu det drar igång i Göteborg igen?

Yes, de kanske är lugnt i några veckor men det kommer garanterat att pangas, finns flera aktiva konflikter så vitt jag vet.
Citera
2020-05-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Jag har inte sett något om att den bränts så jag antar att den inte har eldats upp. Även om de hittar DNA-spår ska det ju bevisas när spåren har lämnats där vilket kan bli nog så svårt.
De är springpojkar med lite högre rang som tidigare har varit involverade i liknande skottlossningar. De är lite under toppskiktet men inte heller längst ner. I vissa av de tidigare attackerna har riktiga stolpskott anlitats, dessa känner jag inte till så bra.

Tack rigbo för utförligt svar (igen). Du syftar på samma namn som tidigare nämnts i tråden?
Citera
2020-05-05, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo

Absolut håller med. DNA i flyktbilen är inget som på egen hand tar ärendet i mål. Tänkte mer att det är en sak man helst vill ha bränd och att det är ett indicie som kan bli jobbigt för någon om andra saker också indikerar mot en person.

Ja ett exempel på just det riktigt undermåliga -men annan konflikt- är ju hur Guldhedenmordet genomfördes
Senast redigerad av NoF8 2020-05-05 kl. 22:24.
Citera
2020-05-05, 22:46
Medlem
Shakeshakes avatar
Jag tror de är B3rat som är ledare i gänget. Minns att dom var ute efter honom också när de sköt mot krogen i biskop. Men han hade lämnat krogen bara några minuter innan med en hona. Av misstag sköts den helt oskyldiga killen utanför krogen då GM trodde de var B3rat. Är de något mer tillfälle de försökt klippa honom förutom Vår krog och bar och misslyckats?
Citera
2020-05-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Jag tror de är B3rat som är ledare i gänget. Minns att dom var ute efter honom också när de sköt mot krogen i biskop. Men han hade lämnat krogen bara några minuter innan med en hona. Av misstag sköts den helt oskyldiga killen utanför krogen då GM trodde de var B3rat. Är de något mer tillfälle de försökt klippa honom förutom Vår krog och bar och misslyckats?

Han åkte väl in på sin 5-års volta inte så långt efter det men har ju förvisso varit ute en stund nu.
Citera
2020-05-05, 23:28
Medlem
Inte så bra koll på Gbg men är det total floppen antoni0 ta1kumers polare som misstänks ligga bakom detta? Antonio hade ju klottrat hot i sin cell mot familjen K...
Citera
2020-05-05, 23:33
Medlem
Två frågor.

När är det häktesförhandling för dom anhållna?
Finns det Facebook till någon utav dom?
Citera
2020-05-05, 23:40
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Han åkte väl in på sin 5-års volta inte så långt efter det men har ju förvisso varit ute en stund nu.
Frågan är om han var med i söndags eller inte
Citera
2020-05-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Frågan är om han var med i söndags eller inte

Nu förstår jag nog inte helt? Menar du att han skulle varit med och avrättat sin bror?
Citera
2020-05-05, 23:44
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Nu förstår jag nog inte helt? Menar du att han skulle varit med och avrättat sin bror?

Varit med på födelsedagsfesten. Vf inte GM väntade in båda bröder om de var med på samma fest. Men han kanske inte ens var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in