Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Ställer frågan till dig men den är väl till tråden allmänt med. Har flyktbilen bränts? Eftersom den hittades dagen efter tänker jag mig att den inte bränts, för att den borde hittats snabbare då.
Som du säger kan det ju finnas en del DNA och annat att skörda där. Visst, det kan vara pulversläckare som de sprutat in så den är full med det istället för att ha tänt eld, men det förstör ju inte DNA, bara gör det svårare att ta prover.
Jag har inte sett något om att den bränts så jag antar att den inte har eldats upp. Även om de hittar DNA-spår ska det ju bevisas när spåren har lämnats där vilket kan bli nog så svårt.
Citat:
Ursprungligen postat av
molonk
Personerna du anar kan vara frihetsberövade, vad har de för positioner inom falangen? Vad får dig att misstänka att de kan vara inblandade? Mvh nyfiken
De är springpojkar med lite högre rang som tidigare har varit involverade i liknande skottlossningar. De är lite under toppskiktet men inte heller längst ner. I vissa av de tidigare attackerna har riktiga stolpskott anlitats, dessa känner jag inte till så bra.