2020-05-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Hur ser hennes medicinering ut då?

Vi kan bara gissa, men att använda bipolaritet på så lösa grunder känns vanskligt utifrån min horisont.

Hon verkar ju däremot ha en relativt lång historia rörande depressiva perioder.

Att jag använde begreppet "manisk" i ett inlägg var slarvigt.
Jag vill mest sätta fokus på att hon varit iögonfallande aktiv med geocachandet jämfört med sin fd make, mördaren Stefan.
Man kan utveckla bipolaritet om man har varit långvarigt deprimerad.
Citera
2020-05-05, 22:12
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Medicinen som hon har ätit i många år, den ger man nästan uteslutande till människor som är bipolära, har bipolär depression eller/och har schizofreni. Quetiapin.

https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20071105000022

Tack gör infon.
Det kan ju peka på någon variant av bipolaritet, men jag var ändå slarvig som betecknade Hannas intensiva coachande som maniskt.

Ett maniskt tillstånd kräver mkt ofta sjukhusvård.

Du som verkar ha en del l insyn.... Är Stefan helt osynlig just nu kring burkletandet och är Jerry synligt aktiv?
Citera
2020-05-05, 22:15
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Man kan utveckla bipolaritet om man har varit långvarigt deprimerad.

Ja, du har kanske rätt.

Jag släpper diagnosbilden rörande Hanna.
Citera
2020-05-05, 22:17
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Detta stör mej faktiskt väldigt mycket, jag kan inte riktigt få ihop det.
Hur kom "pappan" in bilden överhuvudtaget, oavsett vilken pappa det handlar om?

Detta skulle ju faktiskt ändå kunna tyda på att MT pratat med HD efter att HD haft kommunikation med SD strax efter 11 den 15/5. Då nämner SD att UW skrivit till honom.

Kan det finnas ett scenario som rymmer både medicinvagnen och pappan?
Det skulle vara om pappan - ombedd eller inte - utfört mordgärningen åt sin dotter. Det går bra ihop med att hämta dottern efter polisförhör och åka förbi fyndplatsen i tystnad efteråt också.

Visst, det är väl inte det mest sannolika ...
Citera
2020-05-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Medicinen som hon har ätit i många år, den ger man nästan uteslutande till människor som är bipolära, har bipolär depression eller/och har schizofreni. Quetiapin.

https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20071105000022
Jag fick intrycket att hon tog den temporärt kring häktningen. Eller har jag missuppfattat?
Citera
2020-05-05, 22:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vet inte när HR, vid ev överklagan, tar upp målet. Men överklagan skall vara inlämnad inom 3 veckor fr o m imorgon.
Nej, SD kommer gå alldeles fri tills dom faller i HR.

Blir han frikänd i HR så kan han ansöka om skadestånd. Men inte förrän dess. Frågan är vad som händer med det eventuellt utbetalda skadeståndet om det så småningom blir resning och han fälls pga nya bevis.

Kl 11.00 prick meddelas domen.

Tack. HR lär inte läsa fupen över sommarn om jag känner rättsväsendet rätt. Det är väl akademiskt sommarlov där. De har nog redan packat.

En sak i sänder. Får han skadestånd kan vi diskutera det då.

Ja, då så.
Citera
2020-05-05, 22:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Nope, tyvärr icke.
Har de sekretessat hela slutpläderingen?
Har någon försökt överklaga?
Citera
2020-05-05, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. HR lär inte läsa fupen över sommarn om jag känner rättsväsendet rätt. Det är väl akademiskt sommarlov där. De har nog redan packat.

En sak i sänder. Får han skadestånd kan vi diskutera det då.

Ja, då så.
Tror inte HR får läsa nån fup, lika lite som tingsrätten. De får däremot allt inspelat material och alla andra handlingar som tillhör målet.
Citera
2020-05-05, 22:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Då blir jag ju genast nyfiken på varför SD valt att skicka just den bilden.
Jag tvivlar faktiskt på att gymmet har en sån koll på grejorna.
Mindre träningsredskap har ibland en vana att få egna fötter och det upptäcks absolut inte vid varje tillfälle.

Nu minns jag inte längre var jag hittade denna bild, men har tidigare skrivit aktibil och sidhänvisning. Lite för trött nu att leta i den gigantiska tråden. Tror inte bilden i sig var något som hade en undermening.
Citera
2020-05-05, 22:28
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu minns jag inte längre var jag hittade denna bild, men har tidigare skrivit aktibil och sidhänvisning. Lite för trött nu att leta i den gigantiska tråden. Tror inte bilden i sig var något som hade en undermening.

Då bränner vi ingen extra energi på det.
En dylik bild skulle ju ändå inte förändra min övertygelse om att Stefan Davidsson mördade LW.
Tittar ev själv efter den nån dag när orken finns.
Citera
2020-05-05, 22:36
Medlem
Jubberos avatar
Slogs just av en tanke... Undrar om Davidssons med artfränder i detta nu, firar födelsedag med att läsa Flashback?
Det kan vara bökigt att äta tårta och samtidigt skriva inlägg... Men det tar väl fart igen framåt natten.

Hanna, Stefan, Jerry och SOA lägger nog upp kommande strategier, utifall det blir en vända till Hovrätten... Under stöttande hejaramsor från övriga tårtätare.
Citera
2020-05-05, 22:40
Medlem
Citat:
Slogs just av en tanke... Undrar om Davidssons med artfränder i detta nu, firar födelsedag med att läsa Flashback?
Det kan vara bökigt att äta tårta och samtidigt skriva inlägg... Men det tar väl fart igen framåt natten.

Hanna, Stefan, Jerry och SOA lägger nog upp kommande strategier, utifall det blir en vända till Hovrätten... Under stöttande hejaramsor från övriga tårtätare.
Vill inte ens tänka på att de firar hans födelsedag när de faktiskt inte ens är säkra på om han är mördaren eller ej. Men som SOA sa: Han är oskyldig i mina ögon tills motsatsen är bevisad. I och för sig rätt inställning, men det måste väl ändå finnas frågor, misstankar, aningar. Vill man umgås då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in