Citat:
Ursprungligen postat av
lebensmuede
Du litar på SCB men inte på FHM.
Det övriga du skrev i ditt inlägg var för osammanhängande för att gå att svara på men jag kan svara på detta. Ja, jag litar på SCB (de har dock givetvis eftersläpning) men jag litar inte på FHM. Helt rätt tolkat.
SCB har en historik sedan 1600-talet, och namnet kom 1858 och de har hela tiden haft ett enda syfte och ett enda uppdrag. Att leverera korrekt statistik och inget annat. Helt oavsett vad som sker i samhället är deras enda uppdrag att leverera statistik om detta. SCB kommer aldrig att mörka några siffror. Det går helt enkelt inte.
FHM har ett uppdrag att hantera folkhälsan och sjukdomar (och numera en massa annat trams som genus och HBTQ och fan och hans moster). De har misslyckat, och halkat in på en märklig väg där de har blivit ovänn med hela världens experter och det har utvecklats en enorm prestige att de ska ha rätt i Sveriges vägval kring coronan. De har all anledning i världen att ljuga och bluffa och trixa med siffror, och Tegnell själv är också en sådan psykopat så han skulle kunna ljuga om vad som helst bara för att hålla sig kvar på sin pidestal i några veckor till. Jag trodde han skulle ryka ett antal gånger i början på april men han höll sig kvar via de enda konstigare uttalandet än det andra. Sen har han en chef i Johan Carlson som agerar precis likadant han.