2020-05-05, 17:35
Medlem
Knullkungens avatar
Lamotte ikväll;

http://dagenstv.com/se/chart/?cha=26...376#1403497376

"Svenskt samhällsprogram från 2019. I veckans avsnitt av Trolljägarna tittar Robert Aschberg närmre på swishjournalisten Joakim Lamottes Facebooksida och hans svans av följare. Yttrandefriheten går långt i Sverige – men får man verkligen säga och skriva vad man vill? Anita och Milou är två av dem som har blivit utsatta för hot och hat av Lamottes följare. Dessutom återvänder Frida Boisen till ett tidigare fall där en man har fortsatt att trakassera kvinnliga armbryterskor."
Citera
2020-05-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Lamotte ikväll;

http://dagenstv.com/se/chart/?cha=26...376#1403497376

"Svenskt samhällsprogram från 2019. I veckans avsnitt av Trolljägarna tittar Robert Aschberg närmre på swishjournalisten Joakim Lamottes Facebooksida och hans svans av följare. Yttrandefriheten går långt i Sverige – men får man verkligen säga och skriva vad man vill? Anita och Milou är två av dem som har blivit utsatta för hot och hat av Lamottes följare. Dessutom återvänder Frida Boisen till ett tidigare fall där en man har fortsatt att trakassera kvinnliga armbryterskor."

Vad förvånande att man inte tycks ta upp att denna Milou näthatade Lamotte, detta i en stor näthatargrupp på Facebook mot män. Lamotte hängde ut hennes hatiska inlägg på sin sida, därav fick hon några mer eller mindre smickrande kommentarer, som sig bör såklart där man beter sig på det sättet.

"NMR trakasserade mig pg.a Lamotte" kan precis lika gärna vara påhitt. Bara för att man säger något eller anmäler något är inte det samma som att det är sant. Bara genom att läsa några av hennes inlägg på FB så ser man att hon är desperat efter uppmärksamhet (samt att hon hela tiden skriver om sina otal ganska alvarliga diagnoser). Linnéa Claeson är ett tidigare exempel inom manshatarrörelsen, och som blev påkommen med lögnerna.
Citera
2020-05-05, 19:47
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
Hans metod är att åka ut till utsatta områden och där intervjua invandrare och svenskar så man får höra båda sidorna. Kan någon förklara exakt vad är det kontroversiella i detta är?

Vad gör Lamotte till ett troll (som någon kallade honom) som gör detta, medans Aschberg kunde blåsa svenska folket på en halv miljard kr tillsammans med den kriminelle "Solvallakungen" (som sedan mördades, klarades inte upp..) samt en massa annat skit (googla gärna hans historia och hur hans familj blev så rik och mäktig vetja, du kanske blir förvånad om du råkar vara lite historiskt efterbliven) och han lyfts ändå upp som någon slags vit riddare för moral och det som är "rätt". Vilka fullständiga hycklare ni är.

Ska det verkligen handla om Lamotte i nästa avsnitt eller är det bara fantasier/trollande? Jag googlar och hittar då inget om det, inte heller något på Lamottes sida på FB, han borde ju nämna det.. men i så fall är jag intresserad av att titta på det, hur man nu gör (har inte TV, kanske sänds det på internet också?)
Jodå, Janne Raninen heter han som sköt Jokso.

Någonting hos den där judiska tjejen stör mig. Men är man vän med personer som har den attityden som den mörka tjejen uppvisar i Lamottes livesändning från Uppsala, så har man uppenbara, dock underliggande, problem hos sig själv. Typisk tjej som bara vill ha uppmärksamhet.
Citera
2020-05-05, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Jodå, Janne Raninen heter han som sköt Jokso.

I stand corrected. När jag googlade om detta för några år sen hittade jag (utdaterade, tydligen) artiklar där det stod att man inte visste vem mördaren var.

Ja, det där är en uppmärksamhetssökare av rang.. i ett inlägg skriver hon om hur hon är förföljd av nazister. Nått om att hon går på bussen och självklart är det en nazist där som tittar på henne, en nazist som är känd för att alltid bära kniv osv. Tillåt mig tvivla, hennes otal diagnoser gör det inte mer trovärdigt direkt.

Att klottra lite hakkors i trappuppgången tar 2 minuter och kan ge en person som denna uppmärksamhet för resten av hennes liv.
Citera
2020-05-05, 21:11
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Det med Lamotta. Tycker han kan va lite för mycket ibland, men ser att han vill gott mest av tiden.

Dock så klarar jag inte av mobbmentalitet eller människor som följer blint. Ha en egen jäkla åsikt och sluta vara ett får.
Citera
2020-05-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Dock så klarar jag inte av mobbmentalitet eller människor som följer blint. Ha en egen jäkla åsikt och sluta vara ett får.

Visst, håller med om det. De som ringde Aschberg.. hahaha "jo men han sa det." duhh....

Roligt att man påpekar att Lamotte har politiska motiv, för det har ju inte Aschberg / EXPO och alla de andra organisationerna som han jobbar, eller stödjer, inom extremvänstern.

Otroligt intetsägande avsnitt, som förväntat. F.ö, vad stoppade dom att kontakta de som hotat Lamotte? Bara för att Lamotte själv inte ville vara med så kunde de inte kontakta dom? Trovärdigt!

Fick lite mer info om hon Milou, visst, det blev lite mer trovärdigt, visste inte att NMR hängt ut henne på twitter. Har inget till övers för dom alls.
Citera
2020-05-05, 21:48
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozurad
Trolljägarna och Aschberg berkäftar ikväll varför de attackerar Jocke

Man tar upp en del av hans inslag handlar om invandring och otrygghet

Man tar upp en del av de invandrare som hatar hotar Jocke och hans familj

Men inget av det där är av intresse utan man attackerar i stället Jocke han är skyldig till det som skriver på hans facebook.

Jocke får alltså ta emot hat och hot av invandrare precis som Anita får ta emot hat och hot mot svenskar

Men det är viktigare hänga ut Jocke, inte de invandrare som hatar hotar Jocke

Det är det här som vänstern får kick av! För det är obkevämt när någon om Jocke granskar invandring och otrygghet!

Man får se när Robban går igenom Jockes videoflöde, man ser högst upp inslaget från Kronogården där Jocke blir påhoppad hatad misshandlad av invandrare i direktsändning.

Varför besöker Trolljägarna inte Kronogården?

Nej för man lyckas ju göra koppling till nazism på Jockes facebook!

Det är synd om alla andra men inte synd om Jocke, det är så vänsterns whataboutism fungerar!

Du inser att hela ditt inlägg är whataboutism?
Citera
2020-05-05, 22:03
Medlem
Om jag inte minns fel så blev det ett jävla liv på den där gamla kommunisten och f.d narkotikaförsäljaren Aschberg när samhällsjournalisten Bechir(som tyvärr dog) kontaktade hans fru?

Men det är tydligen okej att kontakta andras anhöriga....

Riktigt Alexander Rask beteende.
Citera
2020-05-05, 22:05
Medlem
swimmingpools avatar
Lamotte kanske borde söka upp en psykolog för att ta reda på varför han är så arg jämt.
Citera
2020-05-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Lamotte kanske borde söka upp en psykolog för att ta reda på varför han är så arg jämt.

Om man INTE är arg över det han tar upp sina videos så borde man uppsöka en psykolog..

Aschberg ville få det till att Lamottes videos bara handlar om Lamotte själv, då har han inte fattat alls, vi är hundratusentals som är precis lika förbannade och därför känner vi såklart att hans videos lika mycket handlar om oss och hur vi känner.
Citera
2020-05-05, 23:25
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
I stand corrected. När jag googlade om detta för några år sen hittade jag (utdaterade, tydligen) artiklar där det stod att man inte visste vem mördaren var.

Ja, det där är en uppmärksamhetssökare av rang.. i ett inlägg skriver hon om hur hon är förföljd av nazister. Nått om att hon går på bussen och självklart är det en nazist där som tittar på henne, en nazist som är känd för att alltid bära kniv osv. Tillåt mig tvivla, hennes otal diagnoser gör det inte mer trovärdigt direkt.

Att klottra lite hakkors i trappuppgången tar 2 minuter och kan ge en person som denna uppmärksamhet för resten av hennes liv.

Vilka diagnoser är det?
Citera
2020-05-06, 00:57
Medlem
Cryotechers avatar
Vem är den äckliga boomerråttan som trakasserade armbryterskorna? Vilket litet äcklig psykfall.

Lamotte är grym dock. Klart Aschberg är sur eftersom han själv inte vågar stå för vad han säger när Lamotte försöker ringa upp. Så nu var han tvungen att göra ett program om det.

Äckliga kärringar/slödder som försvarar Afghanska våldtäktsmän, massinvandring osv, kan fan dra åt helvete. Dock är det lite över gränsen att dödshota folk och hennes hundar.
Men kärringen i programmet, jag googlade, försökte anmäla Lamotte för att han fått en (förmodligen) migrant att sluta sexuellt trakassera en 14åring som polisen inte gjort något åt.

" Tidigare i veckan kontaktade jag en man som under lång tid trakasserat en 14-årig tjej sexuellt. Anledningen till att jag agerade var att rättsväsendet svek flickan. Efter att jag kontaktade mannen har trakasserierna mot flickan upphört."

"Detta har väckt stor debatt och till min förvåning har många som kallar sig feminister, märkligt nog, förfasats över mitt agerande. Istället för att glädjas över att en 14-årig tjej slipper få sexuella hot, så beskyller man mig för att skapa medborgargarden och för att ta lagen i egna händer."

Den här kärringen, som i många andra fall förmodligen inte bryr sig om vad som är olagligt, t.ex. gissar jag när det kommer till Afghaner, vill alltså skydda brottslingen och anmäla Lamotte i detta fall. Har ingen sympati med henne. Känner igen hennes typ.
Senast redigerad av Cryotecher 2020-05-06 kl. 01:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in