Citat:
Ursprungligen postat av
plingirutan
Ingen frisk och normal människa vill jobba i polen! polen och dess "vita zigenar"-befolkning stämplas idag som kloakråttor av andra européer. Ett onödigt skitfolk helt enkelt! Varje gång jag är och hälsar på släkt så ser jag samma sak hos deras befolkning som får mig att spy och som jag inte ser hos andra folk i Europa. Så sluta romantisera smutset din vedervärdige skit!
[quote=rex144|71424793]Tack, men inte att förglömma är slaget vid Warszawa 1920... som räknas som ett av mest avgörande slag i europas historia, fast relativt okänt i Sverige. Lenin skickade röda armén för att erövra Tyskland, där man hade förberett revolutionen med tyska kommunister men de röda armén nådde aldrig Tyskland
, de stoppades några kilometer utanför Warszawa tack vare en djärv manöver, där det polska kavalleriet anföll ryssarna bakifrån och skar av deras förnödenheter vilket skapade panik. Polen var redan då framstående på kryptografi, polacker kunde läsa ryssarnas kodade meddelanden och dessutom störa deras sändningar genom att läsa bibeln på deras frekvens
Hade ryssarna nått Tyskland så hade revolutionen spridits till hela europa. Lenin var helt knäckt efter nederlaget utanför Warszawa, hans planer på att erövra europa tillintetgjordes. När nyheten om nederlaget i Polen nådde de ryska bönderna så gjorde de uppror och Lenin fick ägna sig åt att slå ner upproret för att inte
Kärlek broder