2020-05-04, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Hur hade jag fel?

Att TSKNAS-gänget bjuckade på en lunch som betalning. Det är en betalning i min värld för att sitta och snacka skit i en timme.
Citera
2020-05-04, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Sandra har efter detta haft pressad ekonomi (hört via hennes podd Smultronstället) eftersom hon sa upp sig från SVT (iom skämtstölderna) och nu den senaste tiden verkar leva rätt mkt på Patereon via podd.

Nu lyssnar inte jag på Smultronstället, men hon sa väl upp sig från SVT i höstas, innan skämtstölderna, av andra anledningar som hon inte får berätta om enligt kontraktet? Det är i alla fall så jag tolkat henne på instagram. Det hade ju varit rätt svårt för dem att stjäla hennes skämt om hon fortfarande var med i redaktionen.
Citera
2020-05-04, 13:26
Medlem
Fasen vad jobbigt och stressande att leva på patreon. Helt otroligt att man får ihop en hel lön på en podd
Citera
2020-05-04, 16:02
Medlem
Skönt att höra att redaktör söks utanför kompiskretsen. I dagens avsnitt tangerades det jag skrev om senast (härvan med Ellen).
Vissa i patreongruppen har ett lite osunt förhållande till produkten AMK Morgon; några ser sig själva lite för mycket som en del av det hela. Fruktansvärt naivt att lobba för Fanny som redaktör och ständig bisittare i studion.
Citera
2020-05-04, 17:07
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Som jag nämnde ett par poster bakåt, så HAR det skurit sig mellan Martin och Sandra.

Helt uppenbart, efter att Martin tog K. Appelquists parti i "slöjd/Svenska Nyheter-gate".

Alla som följt Sandra under en längre tid fattade direkt att skämten var 100% stulna via sopan Fredrik Boltes (som var förkomiker på hennes turné strax innan och involverad i SN). Sandra postade flertalet klipp på både instagram och twitter där hon klippt ihop hennes inspelade rutiner, jämte Svenska Nyheters skämt. Det var ORD för ORD saker som var HELT lika. Uppenbar stöld av skämt (för de som tycker det är intressant).

När det blev en grej, togs det upp i AMK morgon. Det som spelades upp, var kanske två snippets från två olika klipp (av nästan 10 st). Inte ens i sin helhet (tror jag). Martin intog redan från början, hållningen att tom Jonas Gardell skämtade om slöjd "back in the days". Sen, utan att ha lyssnat på hur EXTREMT lika klippen är tyckte han att det inte var en stor grej. Detta, från en människa som flertalet gånger uttryckt att skämtstöld är 100% non-kosher i branschen. Sandra har efter detta haft pressad ekonomi (hört via hennes podd Smultronstället) eftersom hon sa upp sig från SVT (iom skämtstölderna) och nu den senaste tiden verkar leva rätt mkt på Patereon via podd.

Så nog fan hade hon kunnat gästa AMK-morgon om hon ville. Men varför bidra till ett sånt rövhåls inkomst med content?

Ja, just det! Jag reagerade ändå på att Martin inte tog Sandras parti i den frågan då han alltid innan vart benhård mot skämtstöld. Annars har jag inte lyssnat på Smultronstället sen i höstas, pga pappaledighet. Hade helt enkelt inte tid till alla poddar, men nu när jag jobbar igen har jag inte hittat tillbaka till den podden. Men har ändå tänkt på att Sandra aldrig är med längre i AMK.

Sen tänkte jag iof också på att de bara släpper patreon-exklusiva avsnitt av Bärs och Pattar.

Annars var väl dagens avsnitt av Amk kanske inte det bästa, men skönt att Martin söker redaktör.
Citera
2020-05-04, 19:36
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Nu lyssnar inte jag på Smultronstället, men hon sa väl upp sig från SVT i höstas, innan skämtstölderna, av andra anledningar som hon inte får berätta om enligt kontraktet? Det är i alla fall så jag tolkat henne på instagram. Det hade ju varit rätt svårt för dem att stjäla hennes skämt om hon fortfarande var med i redaktionen.

Hmm, så kanske det var ja? Blandar ihop det eventuellt. Hade för mig att hon sa upp sig innan, men nåt i hela debaclet kändes som att hon fortfarande var involverad när det hände. Aja, du har säkert rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-Heinrich
Ja, just det! Jag reagerade ändå på att Martin inte tog Sandras parti i den frågan då han alltid innan vart benhård mot skämtstöld. Annars har jag inte lyssnat på Smultronstället sen i höstas, pga pappaledighet. Hade helt enkelt inte tid till alla poddar, men nu när jag jobbar igen har jag inte hittat tillbaka till den podden. Men har ändå tänkt på att Sandra aldrig är med längre i AMK.

Sen tänkte jag iof också på att de bara släpper patreon-exklusiva avsnitt av Bärs och Pattar.

Annars var väl dagens avsnitt av Amk kanske inte det bästa, men skönt att Martin söker redaktör.

Ja, det var väldigt konstigt agerande från Martins sida. Han verkade liksom inte ens intresserad av att reda ut hur det faktiskt låg till. Vill han kanske hålla sig väl med K.A. av karriärmässiga skäl tro? Ang. Smultronstället så har det senaste (nästan) året varit en hårfin balans mellan att Martin (Bucht) haft åsikter och övertygelser som är så grunda, verklighetsfrånvända och patetiska att jag undrar om karln ens skulle få över 1.0 på högskoleprovet. Så mycket som han säger är så ointelligent att jag ibland tror att han provocerar för att generera "klick". Så du har kanske inte missat så mkt...

Aha, ja så det är därför B&P inte uppdateras på de vanliga plattformarna.
Citera
2020-05-04, 20:10
Medlem
apankanneringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Fasen vad jobbigt och stressande att leva på patreon. Helt otroligt att man får ihop en hel lön på en podd

Ja, typ alla ståuppare har väl det så just nu när alla gigen är inställda? Flera som startat nya poddar sen Coronan bröt ut också
Citera
2020-05-04, 22:25
Medlem
Martin låter bensad i dagens avsnitt.

Återigen, de där släpade vokalerna känner man igen. 90% säker på att han tuggade lite vallar eller annat igår kväll.
Senast redigerad av egenvilja 2020-05-04 kl. 22:28.
Citera
2020-05-05, 01:03
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus

Jo säkert, men även komiker får ju vara beredda att söka andra jobb om det krisar istället för att se det som givet att gemene man skall försörja dom genom allmosor.
Det är ingen rättighet att ”försörja” sej som komiker på samma sätt som det inte är en rättighet att försörja sej som t.ex industriarbetare.
Blir det kris i branschen man för tillfället jobbar i får man söka sej till en bransch där arbetskraft behövs.

Det är ett jävla gnäll på bl a komiker om att dom inte tjänar så mycket pengar just nu, men dom har haft ynnesten att jobba med sin hobby och nu när världsläget förändrats får dom anpassa sej som alla andra.
Citera
2020-05-05, 12:13
Medlem
Det som framförallt måste till är att Martin själv städar upp i programmet. Han måste peta in några timmar till per dag. Få ordning på livet. Alla de här som sträcker ut händer för att hjälpa till (några av gästerna, några av patronerna i facebookgruppen): deras hjälp är visserligen välment men likväl farlig: det blir alldeles för många kockar inblandade. Med eget intresse, dessutom.
Större rotation på gästerna. Att de kokar torrt i dagens sändning med det gänget i studion är jäkligt weird. Ta in chatten (lite) mer. Slut fred med K, ta in honom i studion. Få dit original-amk lite oftare.
Citera
2020-05-05, 13:21
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Özz Nujen, den hycklande jävla horungen, tycker ju att staten ska gå in och betala för deras tillställningar! Fy fan. Han måste dö.

Är det sant? 😮
Den nyheten har jag helt missat.
Hur länge då hade han tänkt sej?
Senaste skattningen var ju att det här med covid 19 och dess konsekvenser skulle hålla i sej i två år till.
Tycker han att staten skall gå in och stödja även restaurangbranschen, småföretagare och ja typ alla företag som drabbas av det här?
Var skall pengarna komma ifrån tänkte han?
Tror han svenska staten sitter på oändliga resurser?
Vissa människor är ju helt verklighetsfrånvända.
Citera
2020-05-05, 13:25
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Är det sant? 😮
Den nyheten har jag helt missat.
Hur länge då hade han tänkt sej?
Senaste skattningen var ju att det här med covid 19 och dess konsekvenser skulle hålla i sej i två år till.
Tycker han att staten skall gå in och stödja även restaurangbranschen, småföretagare och ja typ alla företag som drabbas av det här?
Var skall pengarna komma ifrån tänkte han?
Tror han svenska staten sitter på oändliga resurser?
Vissa människor är ju helt verklighetsfrånvända.
https://archive.fo/l74OV

Han är cancer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in