Citat:
Ursprungligen postat av
Xeitum
Att hon skulle vetat vem GM var tror jag personligen inte alls på. Dock, som så ofta måste man ju tillstå att med den fakta man besitter så finns åndå möjligheten. Tanken att hon medvetet skulle skicka en felaktig GM till livstids fängelse är ju ganska grotesk, o en mkt grov anklagelse mot LP.
Hon gav sken av att vara envis, halstarrig och väl medveten om sin "status" som ömkansvärd änka till sossarnas "stora ledare" Sankt Olof o utnyttjade detta för att slippa figurera i för henne jobbiga sammanhang. SAP o deras anhang bl.a inom rättsväsendet lade sig alltför platt för hennes önskemål på grund av hennes status.
Som sagts så ofta så kan nog sanningen vara den att hon också var ett så uselt vittne beroende på den makabra, chockerande, förvirrade o stressade situationen.
Du har aldrig tänkt på att LP var rädd!
Jag har själv mött henne utanför Rosenbad några år efter mordet.Den bilden av henne ingav ett skyggt intryck.Hon ville inte bli igenkänd.
Hon förstod att jag hade känt igen henne och det ,enligt min uppfattning,stressade henne.
Jag gjorde dock ingen signal om att jag visste vem hon var.
Håller dock med dig om att min uppfattning att hon visste hela tiden, vem GM var, stämmer säkert inte. Överdrivet av mig!
Min personliga uppfattning om LP är ointressant eftersom jag inte kan bedöma hur hon var.
Det vi vet med säkerhet att hon fick bevittna avrättningen av sin man på nära håll.Det kan få vilken människa som helst att reagera orationellt.
Jag är övertygad om att hon,som alla andra,ville veta vem som sköt och varför.