2020-05-05, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R26
Hon är inte lika rädd för honom som hon är för att åka dit själv, hon ljuger för att hon är minst lika skyldig.

Jag tror tvärt om = att hon är livrädd för honom och hans vrede som hon ju har sett själv. Hon vet nog vad han är kapabel till. Tror inte alls att hon är så virrig irl som hon ger sken av. Dessa kompakta minnesluckor är inte trovärdiga.

Hon tackar nog sin lyckliga stjärna att hon inte berättade i rätten hur det hela har gått till, särskilt nu när det visade sig att SD blev utsläppt. Just det jag tror hon var så himla rädd för. Vad han skulle säga och göra. Hota med.

Sen är hon själv uppenbart med i brottet på ett eller annat sätt. Pga detta har mgm också hållhakar på henne.

Samma gäller nog för JH
Senast redigerad av zilvereko 2020-05-05 kl. 02:05.
Citera
2020-05-05, 07:10
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tänk så olika vi resonerar.
Jag tycker det är för jävligt att en man har sex med den präst som vigt honom och hans fru.

Om vi nu ska dra upp detta igen.

Jag har ändrat mig och resonerat som dej vid eftertanke ;
Om man vill gifta sig och också gör det så är det otroligt annorlunda att ligga med prästen som vigt en - vid ett senare tillfälle .
Att ligga med prästen är ju att skymfa sitt eget äktenskap .

Så jag håller med dej , jag har tänkt om .
Senast redigerad av landbandy 2020-05-05 kl. 07:18.
Citera
2020-05-05, 07:10
Medlem
Citat:

Bara tanken på att stöta ihop med denna individ under en ensam cykeltur på en lummig folktom skogsväg, eller på min promenad i Vivallaskogen och där kanske rent av konfronteras av den individen för mitt vittnesmål i Tingsrätten ; det skulle göra mig svettig av obehag och oro.

En mänsklig individ som brukat sig med ett sådant Módus Operándi mot sitt offer är en väldigt speciell individ, det vill säga, att med hjälp av ett tillhygge för att med sådant samt med minst 17 stycken kraftfulla slag fördärva offtet's huvud och ansikte och tillika tillfoga Krosskada i offret's huvud är farlig både för andra människor så som för sig själv.

En sådan typ av mänsklig individ är kapabel till precis vad som helst och när som helst.

Ett möte på en öppen plats med en sådan individ och man får från vederbörande ett leende, en klapp på axeln, kanske till och med en oväntad kram i det plötsliga, men❗ett möte ute i en folktom skog där bara träden ser och mörkret så sakteliga börjar svepa in mellan träden's grenar är en sådan typ av individ beredd att mörda sitt offer utan att lämna spår efter sig, det vill säga, mord utan teknisk bevisning och ej bunden till brottsplatsen.

En sådan typ av individ har en förkärlek till att plantera ut villospår vilka en sådan vederbörande mycket ofta lyckas med, vilket i sin tur oftast resulterar i att brottet inte kommer att kunna klaras upp med rättsväsendet's fulla tillfredsställan.

Enligt ovan skrivet, ordet [vilket] betyder [sättet], sättet som Gärningspersonen använt.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-05, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är detta jag informerade om tidigt. Fick en känsla av att ingen trodde på mina uppgifter.
Det första dygnet visste inte många att LW var försvunnen. Nära vän till familjen skrev den 18 maj på sin Facebook:

"Jag har vetat om detta i några dagar nu. Men av olika anledningar har det inte varit offentligt och man har undanbett spridning fram till nu."

Jag är övertygad om att Säkerhetspolisen var ansvariga åtminstone det första dygnet. Vid alla avvikande händelser i UWs närhet så kopplas dessa in.
Det har diskuterats om UW var hemma den aktuella natten. Några säger nej men vi är många som menar motsatsen. I UWs hem finns övervakningskameror, de syns på bild i sonens IG. Vi kan ju hoppas på att inget är raderat.

Inlägg från 27/6 2018 10.01 sid 1029

Har det framkommit nu i FUP att SÄPO var ansvariga för utredningen (jag har inte orkat läst allt)?

Intressant att du hoppas att inget är raderat hemma hos UW nu när vi vet att så mycket blev raderat (av andra inblandade).

Hur tänker du idag och framförallt dina vänner som känner de berörda?
Citera
2020-05-05, 07:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Hon har ju dock saker att skämmas för som hon orsakat helt på egen hand. Alla dessa lögner, raderingar och allt städande, svamlande och kastande av barn under diverse bussar samt ursäktande av barnamord, för att skydda ett riktigt jävla kräk, om man ska nämna de värsta.

Ja helt klart ska hon skämmas för sina egna handlingar men varför skulle hon skämmas om SD valt att mörda? HD:s chef pratar om att hon skulle skämmas om hennes make var mlsstänkt för mord.
Citera
2020-05-05, 07:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det jag fetat:
Är det nåt som du med säkerhet vet har hänt?
Skulle det då vara LW du avser?

Nej, om SD valt att mörda någon förstås. Du förstår väl min poäng. Det är bara han som ska hållas ansvarig och skämmas för om han mördat. Bara för att HD råkar vara ex-hustrun förstår jag inte varför hon skulle behöva skämmas inför folk om hon inte har något med mordet att göra. Vad tycker du?
Citera
2020-05-05, 07:44
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja helt klart ska hon skämmas för sina egna handlingar men varför skulle hon skämmas om SD valt att mörda? HD:s chef pratar om att hon skulle skämmas om hennes make var mlsstänkt för mord.
Jajo hennes chef kunde väl inte veta hur djupt stört beteende det var av Hanna just då. Men det var mest en kommentar för tydlighetens skull och för att hålla diskussionen till ämnet, inte vad partners ska skämmas för eller inte överlag.
Citera
2020-05-05, 07:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag tror tvärt om = att hon är livrädd för honom och hans vrede som hon ju har sett själv. Hon vet nog vad han är kapabel till. Tror inte alls att hon är så virrig irl som hon ger sken av. Dessa kompakta minnesluckor är inte trovärdiga.

Hon tackar nog sin lyckliga stjärna att hon inte berättade i rätten hur det hela har gått till, särskilt nu när det visade sig att SD blev utsläppt. Just det jag tror hon var så himla rädd för. Vad han skulle säga och göra. Hota med.

Sen är hon själv uppenbart med i brottet på ett eller annat sätt. Pga detta har mgm också hållhakar på henne.

Samma gäller nog för JH

Varför är det så uppenbart att HD är med i brottet på ett eller annat sätt? Jag kan hålla med om att hon sannolikt fick reda på det efteråt och skyddade honom men jag kan inte alls hävda lika säkert som du att hon skulle varit inblandad i själva mordet i sig. I synnerhet när hon inte ens blivit åtalad för något. Det är SD som är åtalad för mord ingen annan.
Citera
2020-05-05, 08:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jajo hennes chef kunde väl inte veta hur djupt stört beteende det var av Hanna just då. Men det var mest en kommentar för tydlighetens skull och för att hålla diskussionen till ämnet, inte vad partners ska skämmas för eller inte överlag.

Ja uppenbarligen blir kvinnor i SD:s liv djupt störda. Stackars Lena blev ju likadan innan hon till slut blev dödad. Ingen av er pratar om att Lena ska skämmas för sitt störda beteende innan mordet märker jag. Men HD är okej att skuldbelägga och hon ska skämmas till max.
Citera
2020-05-05, 08:10
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja uppenbarligen blir kvinnor i SD:s liv djupt störda. Stackars Lena blev ju likadan innan hon till slut blev dödad. Ingen av pratar om att hon ska skämmas för sitt störda beteende innan mordet märker jag. Men HD är okej att skuldbelägga och ska skämmas till max.
Den stora skillnaden där är ju att Lena inte har något kvar att lära, då hon blev brutalt ihjälslagen av minst 17 slag, under flera minuter.

Hanna däremot, kanske kanske rycker upp sig om hon skambeläggs tillräckligt, man vet ju aldrig.

Förövrigt är du ju blind eller korkad om du inte sett hur jävla mycket skit Lena fått. Jag tipsar dig därför att läsa inläggen av gloriouslife och Snor-Johan, de har vigt cirka 1,5 år av sina liv till just det. Räcker inte det?
Citera
2020-05-05, 08:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varifrån har du fått det här?
Har du läst eller hört på banden?
Varför blev HD:s terapeut inblandad?
HD var inte åtalad.

Ska finnas i FUP eller slask då. Terapeuten är förhörd. HD var misstänkt och häktad och utreddes för mordet.
Varför ska det finnas i banden? Det var inte HD som blev åtalad så hennes terapeut blir knappast kallad som vittne.
Citera
2020-05-05, 08:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Den stora skillnaden där är ju att Lena inte har något kvar att lära, då hon blev brutalt ihjälslagen av minst 17 slag, under flera minuter.

Hanna däremot, kanske kanske rycker upp sig om hon skambeläggs tillräckligt, man vet ju aldrig.

Förövrigt är du ju blind eller korkad om du inte sett hur jävla mycket skit Lena fått. Jag tipsar dig därför att läsa inläggen av gloriouslife och Snor-Johan, de har vigt cirka 1,5 år av sina liv till just det. Räcker inte det?

Jag vet att Lena har fått mycket skit jag vill inte hon ska få det. Det är inte det jag menar.

Problemet är att SD förstör sina kvinnor för att uttrycka det kort och enkelt. Så jag tycker man ska varken skuldbelägga Lena eller HD. Om du läser på om att vara i förhållande med män som SD så förstår du hur störd man blir till slut.

Angående att rycka upp sig om man blir tillräckligt mycket skambelagt, HD kommer bara pumpa sig själv med fler mediciner för att slippa känna skam hellre än att "rycka upp sig" tror jag.
Senast redigerad av Rosamund 2020-05-05 kl. 08:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in