2020-05-05, 07:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Einar säger på expressen att han mår bra. Nej kompis du mår inte bra 😂
Livet blir aldrig detsamma när du tvingats bära transaperuk, kjol o slickat skorna på dina kombantanter.

Så kul var det med thuglife..NOT!

Sägs han krävdes på 3 miljoner, tror faktiskt denne betalade sig loss.
2020-05-05, 07:38
Medlem
Fan vilka töntar. Avis på hans pengar.

Fatta att vara en babbe som inte kan rappa. Då är du bara ful o fattig helt plötsligt.
2020-05-05, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alchemist8
Okej, fast Einar är ju dock ingen "ortengrabb" - Einar kommer ifrån fina förhållanden med bla en mor med goda kontakter inom teatervärlden i Stockholm. Det är så roligt med er småpojkar som verkar tro att kriminalitet, våld osv inte funnits i Sverige tidigare. Vissa här inne slog knivar i folk innan ni ens var påtänkta - menar inte att det är något tufft med detta men det är så. Vi våldtog inte och sånt, det är den "nya skolan" som pysslar med det där. Hade varit så trevligt att se småpojkar jiddra lite med nävarna eller för all del med halv-tejpade knivar med några som du kallar "gubbar på 50 år". Det finns gubbar på 50 år som hade käkat upp små snorungar rakt av med glädje. Men de flesta växer upp förstår du. Jag kan säga som så att på kåken hade Einar fått duktigt med stryk från många håll om han hade kommit in där och spelat gangster, sagt att han becknar osv men egentligen inte gör det, pratar med grov brytning trots att han är svensk osv. Då hade det inte varit lika coolt längre att spela gangster. De flesta som kommer in där med den attityden blir väldigt lugna väldigt snabbt kan jag säga dig. Finns inget "coolt" med att vara kriminell.

Dåliga kriminella torskar och får sitta inne (bla jag), duktiga kriminella klarar sig - men bara de riktigt jävla korkade skyltar om verksamheten och man måste nog vara efterbliven för att ljuga och hitta på att man gör saker så som Einar gör, att man är del av en värld, när man inte är det.

Kan låta hemskt att säga men det är inte det minsta konstigt att folk tröttnade på den här typen, det märkliga är väl snarare att det inte hänt tidigare enligt mig. Förhoppningsvis lär sig någon av detta och hoppar av "wannabegangsta"-tåget innan samma händer med dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Alchemist8
Okej, fast Einar är ju dock ingen "ortengrabb" - Einar kommer ifrån fina förhållanden med bla en mor med goda kontakter inom teatervärlden i Stockholm. Det är så roligt med er småpojkar som verkar tro att kriminalitet, våld osv inte funnits i Sverige tidigare. Vissa här inne slog knivar i folk innan ni ens var påtänkta - menar inte att det är något tufft med detta men det är så. Vi våldtog inte och sånt, det är den "nya skolan" som pysslar med det där. Hade varit så trevligt att se småpojkar jiddra lite med nävarna eller för all del med halv-tejpade knivar med några som du kallar "gubbar på 50 år". Det finns gubbar på 50 år som hade käkat upp små snorungar rakt av med glädje. Men de flesta växer upp förstår du. Jag kan säga som så att på kåken hade Einar fått duktigt med stryk från många håll om han hade kommit in där och spelat gangster, sagt att han becknar osv men egentligen inte gör det, pratar med grov brytning trots att han är svensk osv. Då hade det inte varit lika coolt längre att spela gangster. De flesta som kommer in där med den attityden blir väldigt lugna väldigt snabbt kan jag säga dig. Finns inget "coolt" med att vara kriminell.

Dåliga kriminella torskar och får sitta inne (bla jag), duktiga kriminella klarar sig - men bara de riktigt jävla korkade skyltar om verksamheten och man måste nog vara efterbliven för att ljuga och hitta på att man gör saker så som Einar gör, att man är del av en värld, när man inte är det.

Kan låta hemskt att säga men det är inte det minsta konstigt att folk tröttnade på den här typen, det märkliga är väl snarare att det inte hänt tidigare enligt mig. Förhoppningsvis lär sig någon av detta och hoppar av "wannabegangsta"-tåget innan samma händer med dom.

Det folk måste förstå, och redan gör, ibland utan att reflektera över det, är att det råder en stereotyp om svensken i invandrardominerade kretsar, som en person som är lite dum och ofarlig att fucka mot eftersom han inte har en stor släkt att backa med. Det är en klankultursmentalitet som spridits bland alla "blattar" då dessa områden domineras av folk från såna kulturer.

Det är förstås delvis baserat på verkligheten. Sverige har sedan länge övergett sådant och skapat ett system som varit bra på många sätt, eftersom det är ett system som inte var tänkt att gynna de som ville berika sina egna utan hela samhället. Det är en värdering som delades av de flesta. Men som förstås ses som svagheter för folk som inte har några lojaliteter till ett annat samhälle en den egna klanen. Vissa svenskar tycks leva kvar i tron att det fortfarande är ett samhälle som existerar. Man uppfostrar sina barn med ickevåld och har en tro att polisen hjälper om något skulle hända.

Stereotypen leder förstås inte till hat hos alla. Men det är en början på en avhumanisering som är den viktigaste orsaken till svennehat. Som i sin tur är det största skälet till fientlighet mot "invandring", som mest handlar om att folk har problem med sånt här beteende och väldigt lite om "strukturell rasism".

Det här är garanterat något som alla som har erfarenhet av babbar i grupp redan vet om. Alla vet hur de kan försöka blåsa en på ogenerat fräcka sätt när de får chansen. Det betyder inte att svenskar inte kan gå runt i deras områden utan att bli utsatt för brott hela tiden som vissa har fått för sig. Men det skulle bli tydligt om man fick för sig att lägga sig i i något dåligt beteende.

Den här stereotypen späds på av en ängslig och naiv medelklass som alltid är snabba med att visa avståndstagande mot rasism överallt där det kan uppstå. Där terrorattacker leder till demonstrationer mot rasism och man alltid ska framhålla att det finns dåliga saker med västlig kultur i diskussioner om utländsk när ingen med stark klanmentalitet bryr sig om deras stöd. En klanmedlem skulle dödat hela terroristens familj om hans barn blev mördat. Han skulle också ha full förståelse för nån sverigedemokrats problembeskrivning av hans kultur och skitit i vad han tyckte. Så dessa godhetsriddare är bara ett ytterligare svaghetstecken för dessa människor. Man har inga intressen i att vara enade i en mångkultur, de skulle själva inte tolerera andra etniciteter i sin egen familj hursomhelst.

Det här dominansbeteendet har man förstås mot andra också. Man sätter sig på alla man inte anser att man riskerar några konsekvenser av att gå på. Det leder såklart till felbedömningar mellan varven. Känner kriminella som är invandrare själva som skulle ge dig som första råd att aldrig sälja till araber, vilket man har egna erfarenheter av förstås.

Vad jag vill koka ner det till är att det såklart finns svenskar som kan tolereras i sådana kretsar till en gräns. Men när dessa människor ser vinning i det kommer de strippa dig på det du har. För det här föraktet är starkt hos väldigt många. De har inga problem att förnedra dig för hela Sverige om de har problem med dig. Sätter allt på att det hände nu också. Einars gamla vänner har hamnat i något bråk och någon orm lurar honom för att visa för alla hur vi kan pissa på den här svennen som framställs som gangster. Utan att ta einars värderingar i försvar alls, men frågan är om orsaken är i närheten så förnedrande?

I såna här fall är det förstås dödliga hämndaktioner som räknas. Såna här typer av rena förnedringar är garanterat en stor anledning till morden i förortsområdena.
2020-05-05, 07:44
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Livet blir aldrig detsamma när du tvingats bära transaperuk, kjol o slickat skorna på dina kombantanter.

Så kul var det med thuglife..NOT!

Sägs han krävdes på 3 miljoner, tror faktiskt denne betalade sig loss.
Livet går vidare för de flesta oavsett vad de råkat ut för. Man blir inte någon annan genom att utsättas för sexuella kränkningar och man vaknar inte varje dag för resten av livet som ett offer, även om vägen tillbaka är olika lång mellan individer.
2020-05-05, 07:45
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozurad
Borde inte Einár ha något slags "Entourage" med flera människor ständigt runt honom? Har han inte livvakt? knappast han går ut ensam? Hur gick kidnappningen ens till?
Well, enligt media befinner denne sig just nu på annan ort, betyder väl typ skyddat boende. Livvakter , svårt o tro det om nu denne fick rensa konton för o komma loss.

Vilket bakslag, från o ha posat med guns, rappat om thuglife till o sitta livrädd i en etta i ngn liten ort o knappt våga besöka konsum.
2020-05-05, 07:48
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Han har lagt upp en video på sin Insta där han kör en Audi och säger att alla kan bli kidnappade och misshandlade, och att han ska fortsätta göra musik.

Han vill visa att han inte kommer vika sig pga detta, och att han inte har skämt ut sig i och med att det hade kunnat hända andra också.

Blev lite överraskad över att han visade sig så snabbt, det är starkt av honom. Många här trodde att han skulle avsluta sin karriär pga förnedringen men det verkar inte så. Frågan är vad efterspelet kommer bli.. Kommer kidnapparna ge sig på honom igen? Kommer det komma fram vilka det var? Hämnd?

Tror inte att han inte kommer försöka hämnas. Han är först och främst en entreprenör, han kommer göra det som är smart för hans karriär. Försök till hämnd skulle bara leda fökjdeffekter, I värsta fall skulle han kunna bli dödad. Tror inte han vill ta såna risker utan vill lämna det här bakom sig.
Fast det stämmer. Alla kan våldtas. Misshandlas och även kidnappas. Däremot är möjligt alla inte i högriskgrupper men alla kan råka ut för något.

Livet går vidare. Ta en dusch och kom över det liksom. Vet människor som råkat ut för hemska kränkningar som lagts ut. Ingen som stannat i livet för det även om såklart en del traumatiseras värre än andra. Men livet går vidare.
2020-05-05, 07:50
Medlem
Triplefaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozurad
Borde inte Einár ha något slags "Entourage" med flera människor ständigt runt honom? Har han inte livvakt? knappast han går ut ensam?

Tror detta är fake eftersom man skriver bara "händelse" och "misshandel"

Och samma kväll går Einár ut säger han ska fortsätta göra musik, andra hade nog tagit en paus flera månader längre tid

Så hur gick "händelsen" till Einár hamnade i en situation där han blev misshandlad?

Tror du verkligen att alla svenska kända artister går ut med livvakter? Jag tror inte att någon gör det, möjligtvis de som är internationellt kända.

Einar brukar hänga i förorten med sina förortskompisar. Det är den imagen han vill ha. Det finns gott om kriminella som skulle kunna göra en sån sak, det är knappast svårt att kidnappa en 17-åring om det är flera personer beväpnade med pistol.

Man kanske inte skriver ut detaljer i media för man vill inte förnedra honom ytterligare. Eller så kommer det ut mer information senare, bilderna kom ut så sent som igår kväll. Sjukt att tro att det är fejk pga detta.

Att Einar la ut en video igår var starkt, trodde också att det skulle ta längre tid. Men han ville väl visa att de inte kunnat skada honom och passade på och påminna folk om att hans album är på gång. Dvs att han kör på som vanligt trots detta.
2020-05-05, 07:53
Medlem
Haubits77Bs avatar
Karma has spoken.

Det är sådant här som denne gosse hyllat: ett jävla pundarliv.

Då kan det gå såhär.

Värst är när PK-journalister försvarar den här typen av "artister".
2020-05-05, 07:54
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Tror du verkligen att alla svenska kända artister går ut med livvakter? Jag tror inte att någon gör det, möjligtvis de som är internationellt kända.

Einar brukar hänga i förorten med sina förortskompisar. Det är den imagen han vill ha. Det finns gott om kriminella som skulle kunna göra en sån sak, det är knappast svårt att kidnappa en 17-åring om det är flera personer beväpnade med pistol.

Man kanske inte skriver ut detaljer i media för man vill inte förnedra honom ytterligare. Eller så kommer det ut mer information senare, bilderna kom ut så sent som igår kväll. Sjukt att tro att det är fejk pga detta.

Att Einar la ut en video igår var starkt, trodde också att det skulle ta längre tid. Men han ville väl visa att de inte kunnat skada honom och passade på och påminna folk om att hans album är på gång. Dvs att han kör på som vanligt trots detta.
Jag tror att han passade på att tala om att han inte är bruten och att även förövare kan råka illa ut. Vette tusan, kanske jag ser på det här helt annorlunda än alla andra. Men det är inte så ovanligt och jag skulle själv ge någon en jävla omgång om jag råkade ut för liknande eller förövrigt kunde plocka andra förövare. Det finns saker människor gör som gör dem till fiender för resten av livet och helt allvarligt talat behöver man inte känna att livet tagit slut pga att man råkar ut för något. Så jag tror det underförstått är en påminnelse i uttalandet.
2020-05-05, 07:54
Medlem
trillians avatar
Ang. ersättningar från Spotify:

En siffra jag hört är att för ungefär 1.000.000 streams så får artisten ca. 1000 SEK i ersättning.
Ta den siffran med en rejäl nypa salt för jag minns inte exakt men det är i den storleksordningen iaf.

Det var lite diskussion om detta tidigare så jag tänkte bara bidra med vad jag visste om ämnet.

Om han har 1.000.000.000 (hundra miljoner) streams så är rör det sig om ca. 100.000 SEK han dragit in från Spotify. Utöver det kan han ha tjänat en hel del på videos på Youtube osv, det vet jag inget om.
2020-05-05, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thedondonthedon
Flera som nämner kinesen och säger att han fortfarande sitter inne, hur har han då gjort dessa intervjuer? https://youtu.be/2rPBkzzgLLw https://youtu.be/j81gtjxyGUc https://youtu.be/3U45b-8a66U
Tror dock inte han är inblandad

Jadu kollar du första videon du länkar så svarar han på frågan när han kommer ut.
2021/04/07
2020-05-05, 07:57
Medlem
psychodeviils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringmehnarjagsover
Einstein, jag vet. Menade dom som kidnappade honom

Citat:
Ursprungligen postat av Makeyzalz
Det här med dildo är skitsnack. Dom krävde Einar på 2 miljoner men han gav inget.
Sitt inte & mena på att det med dildon är skitsnack när han har blivit fucking förnedrad & fått den i röven, det ligger uppe bilder på instagram konton. Jag själv har bilden i mobilen, men av ren jävla respekt tänker jag INTE sprida den här, usch & fyfan för visa av er här!
Senast redigerad av psychodeviil 2020-05-05 kl. 07:58. Anledning: Stavfel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in