2020-05-05, 02:50
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstersundTrash91
All PR är bra PR, gäller nog inte i alla fall.. Tycker du att det är bra PR för en ”Gangster” orten rappare att se ut som en förnedrad bitch? Ingen i orten kommer titta på han som förr igen, skulle han göra det för PR? Alla kommer skratta åt han och han kommer vara ortens bitch förevigt. En pojke med miljontals lyssnare och topp ettor behöver väl inte göra något sånt drastiskt som att förstöra sin Image för slapp PR?

Hade man velat ha PR som en gangster rappare som ska leka cool för yngre kanske skippar biten med våldtäkten, eller? Då kanske man hade hållt sig till kidnappning och vapen för att visa att man är cool.. Hela sammanhanget spricker!

Hur många gangster rappare lägger gangster PR om att ha blivit våldtagen? Ser du Dre Low, adel, grekazo och alla hans vänner göra sånt? Att vara en bitch och gangster rappare samtidigt går inte ihop.

Många artister gör sjuka saker för PR. Att Einar kommer få både sympatier och nya lyssnare på detta är självklart. Och nu tycker folk att han är bäst för att han lade ut klippet där han säger att "alla blir kidnappade alla blir misshandlade". Ingen verkar tycka att han har gått ur som förlorare här utan vinnare för att han inte golar. Vad finns det ens för bevis att en våldtäkt ens har ägt rum? Snack om ett klipp som inte verkar existera. Bara lösa ord.
2020-05-05, 02:51
Medlem
Till alla som påstår att det är ett PR-trick. Ni har tydligen inte koll på svensk musik senaste åren. Jag skulle vara mindre skeptisk till hela PR teorin ifall en avdankad artist, vad vet jag låt oss säga Allywan eller någon annan som var relevant för 10 år sen skulle göra något sånt. Jag ser det som ologiskt att Sveriges kanske hetaste artist med tanke på alla snorungar till fans (Jag avskyr honom så tro inte att jag är ett fan) skulle klä på sig damunderkläder och peruk för att hypa sitt album lite. Killen är 17 år och tjänar miljoner. Varför ska han gå igenom hela den här processen när han redan tillhör toppen? Ett sånt här PR trick skulle vara förståelig för att återigen hamna i rampljuset, killen är redan där utan påhittade kidnappningar.
2020-05-05, 02:56
Medlem
Vem fan bryr sig om PR för ett album. Det är inte 2002. Det är låtar som blir stora, inte album.
2020-05-05, 02:57
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exlegelibertas
Till alla som påstår att det är ett PR-trick. Ni har tydligen inte koll på svensk musik senaste åren. Jag skulle vara mindre skeptisk till hela PR teorin ifall en avdankad artist, vad vet jag låt oss säga Allywan eller någon annan som var relevant för 10 år sen skulle göra något sånt. Jag ser det som ologiskt att Sveriges kanske hetaste artist med tanke på alla snorungar till fans (Jag avskyr honom så tro inte att jag är ett fan) skulle klä på sig damunderkläder och peruk för att hypa sitt album lite. Killen är 17 år och tjänar miljoner. Varför ska han gå igenom hela den här processen när han redan tillhör toppen? Ett sånt här PR trick skulle vara förståelig för att återigen hamna i rampljuset, killen är redan där utan påhittade kidnappningar.

Precis, som att påstå att han somalien som blev pissad på gjorde det för att hypa sitt kommande album.
2020-05-05, 02:59
Medlem
Citat:
SJUKT att alla dessa gubbar på 50 år sitter och tror att detta är ett PR trick, men jag vet inte om ni förstår att för en orten grabb är nog det här sämsta PR tricket någonsin, att bli förnedrad och utklädd sådär kommer hela orten skratta åt och peka på han för resten av livet.

Det ändå som funkar är att ta tillbaka sin heder genom att sätta dom på plats tillbaka, annars blir du ännu mer stämplad. Annars kommer ingen i orten se på dig normalt igen... hämnas eller stick.

Att det ska också förekomma en video där han ska ha blivit våldtagen också är väl inget vidare bra PR trick för en ung ”gangster” grabb heller?

Tänker ni att han ska berätta sin tuffa story om att ha blivit våldtagen och förnedrar i orten ska sälja mer? Då spricker gangster bilden också, går riktigt inte ihop. Tänk lite mer. Oavsett så är snubben 17 bast och ingen förtjänar sånt här, ni som tycker att han gör det, förstår inte hur ni tänker... Han är 17 år och spelar cool, är absolut ingen gangster och ingen super kriminell snubbe, har suttit på lvu för skit grejer...

Undra vad alla ni tuffingar som spelar cool på fyllan, slår eran fru eller skriker på era barn förtjänar då? Sen ska vi inte prata om er som önskar att få se videon, då förtjänar ni det här lika mycket enligt era resonemang? Dubbel moral idioter.

Okej, fast Einar är ju dock ingen "ortengrabb" - Einar kommer ifrån fina förhållanden med bla en mor med goda kontakter inom teatervärlden i Stockholm. Det är så roligt med er småpojkar som verkar tro att kriminalitet, våld osv inte funnits i Sverige tidigare. Vissa här inne slog knivar i folk innan ni ens var påtänkta - menar inte att det är något tufft med detta men det är så. Vi våldtog inte och sånt, det är den "nya skolan" som pysslar med det där. Hade varit så trevligt att se småpojkar jiddra lite med nävarna eller för all del med halv-tejpade knivar med några som du kallar "gubbar på 50 år". Det finns gubbar på 50 år som hade käkat upp små snorungar rakt av med glädje. Men de flesta växer upp förstår du. Jag kan säga som så att på kåken hade Einar fått duktigt med stryk från många håll om han hade kommit in där och spelat gangster, sagt att han becknar osv men egentligen inte gör det, pratar med grov brytning trots att han är svensk osv. Då hade det inte varit lika coolt längre att spela gangster. De flesta som kommer in där med den attityden blir väldigt lugna väldigt snabbt kan jag säga dig. Finns inget "coolt" med att vara kriminell.

Dåliga kriminella torskar och får sitta inne (bla jag), duktiga kriminella klarar sig - men bara de riktigt jävla korkade skyltar om verksamheten och man måste nog vara efterbliven för att ljuga och hitta på att man gör saker så som Einar gör, att man är del av en värld, när man inte är det.

Kan låta hemskt att säga men det är inte det minsta konstigt att folk tröttnade på den här typen, det märkliga är väl snarare att det inte hänt tidigare enligt mig. Förhoppningsvis lär sig någon av detta och hoppar av "wannabegangsta"-tåget innan samma händer med dom.
Senast redigerad av Alchemist8 2020-05-05 kl. 03:02.
2020-05-05, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Många artister gör sjuka saker för PR. Att Einar kommer få både sympatier och nya lyssnare på detta är självklart. Och nu tycker folk att han är bäst för att han lade ut klippet där han säger att "alla blir kidnappade alla blir misshandlade". Ingen verkar tycka att han har gått ur som förlorare här utan vinnare för att han inte golar. Vad finns det ens för bevis att en våldtäkt ens har ägt rum? Snack om ett klipp som inte verkar existera. Bara lösa ord.

Ja många artister gör sjuka saker, men nu pratar vi om gangster rappar kulturen, och man ser inte sånt här som går ut offentligt ! Det händer väldigt ofta, men läcker inte offentligt. Fast alla dom personer som inte tycker han går ut som en förlorare ut det här för han inte gola, är ju antagligen då ett visst typ av folk, och dom kommer ju tycka han är en bitch fortfarande, eller?

Du har rätt, jag vet inte heller om det finns en video, men det är ju det ryktet som florerar runt om kring mest, tycker du isåfall att det är en lyckad PR cup om det ryktet florerar för en gangster rappare? Håller dock med om att det är mycket lösa ord runt om kring. Men faktumet att han fortfarande vart utklädd i kvinno kläder och koppel får ju han fortfarande att se ut som en bitch, och det vill du inte framstå som en gangster rappare i orten. Jag har bott i orten, folk där som hatar golare, kommer ändå skratta åt han för att han framstår som en förnedrar bitch! OM han inte hämnas, då kan du få tillbaka din heder ”någorlunda” där.

Det här är inget man vill framstå som cool med, om han inte tänker vända om och göra en Sebbe stax, då kanske de funkar. Annars kommer detta inte gå hem hos alla som hatar golare och leker gangstrar!
2020-05-05, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alchemist8
Okej, fast Einar är ju dock ingen "ortengrabb" - Einar kommer ifrån fina förhållanden med bla en mor med goda kontakter inom teatervärlden i Stockholm. Det är så roligt med er småpojkar som verkar tro att kriminalitet, våld osv inte funnits i Sverige tidigare. Vissa här inne slog knivar i folk innan ni ens var påtänkta - menar inte att det är något tufft med detta men det är så. Vi våldtog inte och sånt, det är den "nya skolan" som pysslar med det där. Hade varit så trevligt att se småpojkar jiddra lite med nävarna eller för all del med halv-tejpade knivar med några som du kallar "gubbar på 50 år". Det finns gubbar på 50 år som hade käkat upp små snorungar rakt av med glädje. Men de flesta växer upp förstår du. Jag kan säga som så att på kåken hade Einar fått duktigt med stryk från många håll om han hade kommit in där och spelat gangster, sagt att han becknar osv men egentligen inte gör det, pratar med grov brytning trots att han är svensk osv. Då hade det inte varit lika coolt längre att spela gangster. De flesta som kommer in där med den attityden blir väldigt lugna väldigt snabbt kan jag säga dig. Finns inget "coolt" med att vara kriminell.

Dåliga kriminella torskar och får sitta inne (bla jag), duktiga kriminella klarar sig - men bara de riktigt jävla korkade skyltar om verksamheten och man måste nog vara efterbliven för att ljuga och hitta på att man gör saker så som Einar gör, att man är del av en värld, när man inte är det.

Kan låta hemskt att säga men det är inte det minsta konstigt att folk tröttnade på den här typen, det märkliga är väl snarare att det inte hänt tidigare enligt mig. Förhoppningsvis lär sig någon av detta och hoppar av "wannabegangsta"-tåget innan samma händer med dom.

Jag menar inte att han är en orten grabb, där av mina citation tecken i texten, jag syftar på att en kille som vill spela gangster orten rappare, så är detta inte speciellt bra PR. Jag vet hans bakgrund och vart han kommer ifrån, men han spelar något annat och hans image är något annat. Jag är inte småpojke btw, jag är vuxen och vet också vad jag pratar om.

Sen borde du läsa texten en gång till, jag skrev inte något om 50 åriga ”tunga” gubbar som ska äta upp små pojkar och hur super tunga dom är.... Utan att det sitter 50 åriga gubbar och TROR att det är ett PR trick att låtsas bli våldtagen och förnedrad, testa läs texten innan du börjar kriga på tangentbordet. Dessutom har jag suttit några år själv på kåken också förr, så jag vet också hur det funkar. Men faktumet kvarstår att du tolkade min text på något helt annat sätt än vad det står.
2020-05-05, 03:16
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ja många artister gör sjuka saker, men nu pratar vi om gangster rappar kulturen, och man ser inte sånt här som går ut offentligt ! Det händer väldigt ofta, men läcker inte offentligt. Fast alla dom personer som inte tycker han går ut som en förlorare ut det här för han inte gola, är ju antagligen då ett visst typ av folk, och dom kommer ju tycka han är en bitch fortfarande, eller?

Du har rätt, jag vet inte heller om det finns en video, men det är ju det ryktet som florerar runt om kring mest, tycker du isåfall att det är en lyckad PR cup om det ryktet florerar för en gangster rappare? Håller dock med om att det är mycket lösa ord runt om kring. Men faktumet att han fortfarande vart utklädd i kvinno kläder och koppel får ju han fortfarande att se ut som en bitch, och det vill du inte framstå som en gangster rappare i orten. Jag har bott i orten, folk där som hatar golare, kommer ändå skratta åt han för att han framstår som en förnedrar bitch! OM han inte hämnas, då kan du få tillbaka din heder ”någorlunda” där.

Det här är inget man vill framstå som cool med, om han inte tänker vända om och göra en Sebbe stax, då kanske de funkar. Annars kommer detta inte gå hem hos alla som hatar golare och leker gangstrar!

Så länge det bara är rykten och inga bevis finns så.. Ingen kan säga att det hänt om ingen visar
att det hänt. Egentligen bevisar inte bilderna ett enda dugg, förutom att han har peruk, koppel och string. Det bevisar inte misshandel, att han blivit pissad på, eller våldtäkt. Jag väljer bara att se det
för det som ligger framför mig. Lite konstigt att sitta och snacka om sitt nya album i bilen när han ska berätta för sina fans att han är ok, också..
Om man tittar på responsen han får på twitter så verkar typ ingen vara negativ till honom eller tycka att han är en bitch. En och annan tycker att han är patetisk som "leker gangster" och menar att han får tåla sådant, men överlag verkar de flesta ha sympati för honom.
2020-05-05, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alchemist8

Förövrigt kan jag också säga att alla dom ställen jag suttit på, har det inte varit så jävla lugnt eller att det inte varit cool att vara kriminella. Varenda jävel pratar om sina brott, vad dom gjort och sysslar med varje dag, sätter andra på plats för dom är ”mindre” och svagare kriminella. Dom ”tuffaste” kriminella är dom som ska leka och stå på sig mest inne på kåken. Sen håller jag med om att det är the new School som gör så, men jag pratade till idioterna som inte förstår att om
Man ska framstå som ”kriminell” så är inte det här en speciellt smart PR trick. Jag håller med dig om att det är fruktansvärt fjantigt och misslyckat att vara kriminell... Men allt jag pratade om var idiotier som tror att det ska vara ett PR trick att vara en bitch. De borde du också veta att det går inte hem hos dom man vill leka coola hos och FRAMSTÅ som en ”orten” grabb och ”kriminell.
2020-05-05, 03:23
Medlem
Gaydars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Tack för det!

Alltså den bilden där han sitter med bara kallingar på sig. Han är ju ung men ändå så sliskfet. Det är ju skamligt. Han ser ju ut som en karaktär som är någon brittisk pedofil.

Hur som helst så är det väl glädjande att han har blivit tagen i kragen av någon. Bra där! Om det nu skulle vara L3o som beordrat det kanske man inte ska tro för mycket på men vad är det E1nar har sagt om honom?

https://www.expressen.se/nyheter/kand-artist-utsatt-for-misstankt-manniskorov/

Vad är en s.k "känd artist" här? Kriterier.. etc.. Vad tycker ni?

Räcker det med att en bloggsnärta visar pattarna/ dito "rappare petar sig i ändan/på kuken för att dessa storheter ska bli s.k Artister och omskrivna i media - för vad då??

I detta fall så verkar det ju vara en banal fittpipperkille som bor hemma hos morsan och farsan..
Big deal.. Gäsp!
Senast redigerad av Gaydar 2020-05-05 kl. 03:27.
2020-05-05, 03:31
Medlem
Kunde de inte ha disstrackat Einar i ställe?
Tydligen inte om man är dålig på svenska.
2020-05-05, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaydar
https://www.expressen.se/nyheter/kand-artist-utsatt-for-misstankt-manniskorov/

Vad är en s.k "känd artist" här? Kriterier.. etc.. Vad tycker ni?

Räcker det med att en bloggsnärta visar pattarna/ dito "rappare petar sig i ändan/på kuken för att dessa storheter ska bli s.k Artister och omskrivna i media - för vad då??

I detta fall så verkar det ju vara en banal fittpipperkille som bor hemma hos morsan och farsan..
Big deal.. Gäsp!

Skojar du eller?

https://www.svt.se/nyheter/17-aringen-mest-spelad-2019-i-sverige

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in