Har jag fattat det helt fel, eller är det så att IKEA inte säljer gardiner i normalhöga storlekar.
Dom jävlarna är ju 2.5 eller 3 m höga! Och då ska dom hänga på en stång en bit under taket.
Har själv en helt normal etta som har 2.48 m högt till taket och jag antar att många som bor i såna hyreslägenheter överallt alltså aldrig någonsin kan köpa en IKEA-gardin.
Den här tex:
https://www.ikea.com/se/sv/p/majgull-moerklaeggningsgardiner-1-par-gra-50417812/
Står Längd 250 och bredd 145 på den som minsta val. 3 meters längd är standard.
Är ju fullständigt värdelöst!
För längd måste väl alldeles självfallet vara höjden (det syns om inte annat på bilderna till gardinerna som är väldigt höga och ej breda). Och, tja, bredd är bredden.
Väl? Annars så skriver dom helt åt helvete fel!