2020-05-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Mycket bra aktion. Har någon sett eller hört psykopaten och massmördaren Tengele göra något annat än att stå med sitt socialdemokratiska aspieansikte och rabbla siffror och kurvor och ha fel i allt?

Newsflash: det är riktiga människor bakom denna kurva och med det oroliga anhöriga.

Ja jag tycker det var fascinerande att det kom lite kritik från folket, så att säga. Det finns en sån helgjuten bild i media annars att alla är vi med på den här linjen osv. Men jag tror nog det kan vara så att det jäser mycket där ute, under ytan.

Undrar om de kommer att göra något mer, typ demonstration eller dylikt. Blir intressant att se, i så fall.
Citera
2020-05-04, 21:24
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Sådär säger alla de 200 länderna just nu.. vi skulle gjort allt tidigare...

Det är lätt att vara efterklok. Såklart totalt omöjligt där och då.

Så säger man inte i Norge, Finland eller Danmark, eller hur?
Citera
2020-05-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Ahh.. oki

Dom är hundraprocent regimtroende.... Det är ju därför dom klättrat så högt upp i den våldsammt hårda universitetsmiljön.

Sen vill jag direkt säga att båda två är vettiga människor och har många rätt. Tegnell har lätt 85 procent rätt.

Men dom har fel i grundtänket att Sverige nuförtiden är ett högtillitsamhälle.

Stämmer ej, vi är ett kraftigt polariserat samhälle.

Du har alltså inget som backar upp ditt påstående?

"Regimen" består av liberaler och sossar och Tegnell fick jobbet 2013 när alliansen satt i regeringen.

Båda är tjänstemän och det innebär att deras jobb är att vara "regimtrogna" oavsett regim.
Citera
2020-05-04, 21:25
Medlem
Haloumis avatar
Breaking news.

I Aktuellt ikväll säger man att man får en immunitet som varar minst i nåt ÅR.
Citera
2020-05-04, 21:27
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Virologer: FHM bör svänga och rekommendera munskydd

Folkhälsomyndigheten bör rekommendera att munskydd används i publika miljöer och på äldreboenden för att minska spridningen av coronaviruset. Det skriver sex virologer på DN Debatt.

https://omni.se/virologer-fhm-bor-svanga-och-rekommendera-munskydd/a/P9Jj77
Citera
2020-05-04, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020

"Regimen" består av liberaler och sossar och Tegnell fick jobbet 2013 när alliansen satt i regeringen.

Båda är tjänstemän och det innebär att deras jobb är att vara "regimtrogna" oavsett regim.

Kom igen nu dude...både du och jag har sett +45 presskonferenser med dom... bara det borde ju backa upp mitt påstående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja jag länkade till det klippet i mitt första inlägg.

Bra. Vet att det tipsades härifrån till media om händelsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja jag tycker det var fascinerande att det kom lite kritik från folket, så att säga. Det finns en sån helgjuten bild i media annars att alla är vi med på den här linjen osv. Men jag tror nog det kan vara så att det jäser mycket där ute, under ytan.

Undrar om de kommer att göra något mer, typ demonstration eller dylikt. Blir intressant att se, i så fall.

Media har gjort det till en fråga om öppenheten vs auktoritärism. Det liberala upplysta Sverige vs underutvecklade utlänningar.

I själva verket har Sverige gjort en gigantisk miss när det gäller asymptomatisk smitta som är det verkliga problemet.

En fullständigt blind punkt.
Citera
2020-05-04, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020

.Kom igen nu dude...både du och jag har sett +45 st presskonferenser med dom... bara det borde ju backa upp mitt påstående.
Citera
2020-05-04, 21:31
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Covid-19 i Frankrike redan i december -19, mannen smittade sina två barn men inte frun. Där ser man hur det kan vara med barn och smitta.

”Ett sjukhus i Frankrike har omtestat prover tillhörande en patient med lunginflammation från 27 december som visat att mannen hade covid-19, rapporterar the Guardian.

Frankrike rapporterade in sina tre första fall av coronasmitta den 24 januari, det vill säga en månad senare.

Totalt 24 patienters prover omtestades varav en hade hade covid-19.

- Han hade varit sjuk i 15 dagar och smittat sina två barn, men inte sin fru, säger läkaren Yves Cohen.”

Källa svt.se

Barn är lika smittsamma som vuxna säger en ny studie:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-om-skolstangingar-stangda-skolor-drabbar-barn
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-05-04 kl. 21:34.
Citera
2020-05-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Kom igen nu dude...både du och jag har sett +45 presskonferenser med dom... bara det borde ju backa upp mitt påstående.

Vad menar du? Deras "svenska modell" är ju ren liberalism.
Citera
2020-05-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Redovisa lite detaljer? Listan toppas av smånationer. Kan du inte se att de flesta länder är bakom oss? Är du blind eller?

Vi är på samma nivå som överdrivet hyllade sydkorea, trots att deras data kommer ifrån 3 maj medens våran kommer ifrån 26 april. Så i verkligheten så lär vi ligga långt förre dem i totalt antal test per capita, trots att vi låg långt efter dem förut.

Det finns inte tillgänglig än. Men här den nuvarande, vilket du kan se att svenska datan är ifrån 26 april i nuläget, medens de flesta länder listade på den sidan är ifrån runt 3 maj.

https://ourworldindata.org/covid-testing#sweden

Sverige testar mkt, det kan du inte säga emot, i synnerhet om man ser trendmässigt, vi låg efter i början.
Då tittade vi inte på samma ställe, men även din sida bekräftar ju det jag skrev. Det framgår av din sida att Sverige testat färre per capita än t.ex. Kazakstan, Estland, Tjeckien, Litauen, Portugal, Qatar, osv, osv, osv, och att vi testat ungefär lika många per capita som Peru. Läste du inte informationen på sidan du själv länkar till?

Peru
Latest estimate: 11.38 per thousand people

Russia
Latest estimate: 28.09 per thousand people

Serbia
Latest estimate: 14.98 per thousand people

Slovakia
Latest estimate: 17.62 per thousand people

Slovenia
Latest estimate: 26.71 per thousand people

Sweden
Latest estimate: 11.8 per thousand people;

Turkey
Latest estimate: 13.46 per thousand people

Osv, osv

Men din tes är att Sverige utförde massor av tester under Valborg och 1:a maj och därför har ryckt upp sig och gått om alla de där länderna jag nämde ovan? (Som alltså bara är ett litet urval av de länder som testat lika mycket eller mer än Sverige).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in