Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Vore tacksamt om du redovisade lite mer detaljer. Tittar vi verkligen på samma tabell? Den som börjar med att Färöarna har utfört 165.074 tester per miljon invånare? Såvitt jag kan se är det ett nästan oändligt antal länder att gå igenom innan man kommer ned till stackars Sverige. Såvitt jag kan se har t.ex. Cypern gjort 4-5 gånger fler tester per capita.
Jag vet inte var du ser att den svenska siffran är gammal, men okej, vad är den nya då? Och har vi kommit ikapp Kazakstan och Maldiverna nu?
Redovisa lite detaljer? Listan toppas av smånationer. Kan du inte se att de flesta länder är bakom oss? Är du blind eller?
Vi är på samma nivå som överdrivet hyllade sydkorea, trots att deras data kommer ifrån 3 maj medens våran kommer ifrån 26 april. Så i verkligheten så lär vi ligga långt förre dem i totalt antal test per capita, trots att vi låg långt efter dem förut.
Det finns inte tillgänglig än. Men här den nuvarande, vilket du kan se att svenska datan är ifrån 26 april i nuläget, medens de flesta länder listade på den sidan är ifrån runt 3 maj.
https://ourworldindata.org/covid-testing#sweden
Sverige testar mkt, det kan du inte säga emot, i synnerhet om man ser trendmässigt, vi låg efter i början.