Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
- Det är inte alla andras fel. Det är Europeiska Unionens fel. Smittan kom västerifrån. Svenska Folkhälsomyndigheten är delaktig i Europas misslyckande.
- Ja, det förekom smittspridning från Kina till Ryssland. Men Ryssland identifierade smittbärarna, och fick stopp på smittspridningen. Västeuropa borde ha gjort samma sak.
- Tyvärr står journalistkåren på Anders Tegnells sida. Svenska folket har en obehaglig tendens att ställa sig bakom journalistkårens ställningstaganden.
- Jag är inte motståndare till Vladimir Putin. Och oavsett vad man anser om Vladimir Putin, så är det vidrigt att säga att folket förtjänar att dö i en hemsk sjuksom, baserat på åsikter om ett lands ledare.
Du är en ond person. Du har usel moral. Din existens gör Världen sämre.
- Det är ju just det jag har sagt. Det var ett gigantiskt misslyckande att inte ta Covid-19 på allvar från början. Efter detta enorma misslyckande, så har jag ingen tilltro till Anders Tegnell och Folkhälsomyndigheten. Det fortsatta arbetet mot Covid-19 bör ledas av någon som inte har del i det tidigare fiaskot.
- Omvärlden borde inte ha släppt Covid-19 utanför Kinas gränser.
- Nej. Jag är inte smittskyddsexpert. Jag som vanlig medborgare vill kunna ställa krav på att dom verkliga experterna sköter sitt uppdrag tillfredställande. Anders Tegnell har bevisat att han är olämplig.
1. Du kan glömma att Rysslands smitta kom västerifrån. De har haft det i samma sekund som Kina hade det. Sen gick det inte att mörka hur länge som helst.
2. Mycket bra att svenska folket ställer sig bakom en bra strategi. En strategi som nu övriga europa tar efter.
3. Putin är en ond person. Inte jag. Han själv dödar långt fler än vad Covid-19 kommer vara i närheten av så det där blir ju bara tramsigt. Han förtjänar att få det själv, ja.
4. Så Anders Tegnell skulle alltså ha stoppat smittan i Kina där chansen fanns i December?? Hur skulle det ha gått till?

Eller vad yrar du om??
För efter det är det såklart omöjligt att stoppa en pandemi som denna. Chansen fanns i Kina. Men jag förstår inte Vad Anders Tegnell har med det att göra?
5. Kina borde inte ha släppt ut viruset. Omvärlden kan ju inte göra nått åt detta såklart. Totalt omöjligt.