2020-05-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Är ni som hatar Tegnell här, nöjda med demonstrationen utanför myndigheten? Andreia Rodrigues leder en grupp som tycker att myndigheten skall stå till svars för att många har dött.

Det är många fler än FHM som är ansvariga.
Citera
2020-05-04, 20:10
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Ok, I call bullshit.
Visa mig en källa på att orsaken till att vi har tomma IVA-platser i Sverige beror på brist på personal.

Denna sjuksköterska lade upp en film där hon berättade om det under mitten April.

https://imgur.com/0Hc7ScH

Tråkigt nog så har hon tagit ner klippet nu av någon anledning.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10213765044840559&set=gm.2635299203 404988&type=3&theater&ifg=1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Kan någon se ett sammband mellan antal döda/capita och land?

https://api.quickshot-widgets.net/uploads/permiljon-1588607848552.png

Latinos tycks dö som flugor. Forna öststaterna klarar sig bättre.

Kanske för att de är mer tystlåtna? De smittar inte sina nära och kära med sin utandning utan sitter tysta och öppnar munnen först när man frågar dem något.

Vad tror du om min teori?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Öhhh

Österrike, Tyskland, Portugal, Frankrike kommer efter och har infört det och sett på Hong Kong. - USA är på väg. FHM i USA som heter CDC uppmanar folk att bära mask. - Problemet i USA är att de har inga masker. CDC uppmanar folk att tillverka dom själva hemma och visar hur man gör på deras hemsida. - Bla GM har satt personal på att masstillverka masker på order av CDC.

FHM i USA - Har dom fel tycker du?
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/diy-cloth-face-coverings.html

"random flashbacksnubbe" - Är det dig själv du talar om?

Jag har redan visat honom den länken. Inget biter på honom.
Citera
2020-05-04, 20:11
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Jo jag vet, av samma anledning folk har mask.
Man behöver väl inte både och?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Brist på IVA-personal var ett stort problem i april. Jag vet inte riktigt hur det är nu, i maj.

Japp, talk för bekräftelsen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Är ni som hatar Tegnell här, nöjda med demonstrationen utanför myndigheten? Andreia Rodrigues leder en grupp som tycker att myndigheten skall stå till svars för att många har dött.

Vilka jävla tomtar?
Citera
2020-05-04, 20:12
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Brist på IVA-personal var ett stort problem i april. Jag vet inte riktigt hur det är nu, i maj.
Ja, det var tight där ett tag, men fortfarande handlade inte de lediga platserna om brist på personal. Det finns det heller ingen i din citerade artikel som påstår.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Men nu är det ju inte enskilda läkare och tidningsrubriker som bestämmer sveriges sjukhusplatser. Det är ju helt andra aktörer som gör det.

Och vi har gott om platser kvar i sjukvården. Det presenterades senast idag klockan 14

Okey, DN ljuger och vi tror att allt räcker till. Kanske till hösten och vintern 2020 om vi har tur.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Handdesinfektion är bra, men glöm inte ta det också under naglarna.
Visst

Men detta bör kombineras med att stärka immunförsvaret med D-vitamin så att inte ens en glömd desinfektion hotar kroppen.

Jag och mitt "forskarteam" förespråkar en tablettdos upplöst i vatten rektalt för snabbare upptagning. Dock bör man alltid konsultera sin läkare innan man följer detta råd då det inte är lämpligt för alla om ens någon. D-vitamin i för stora doser kan nämligen dessutom vara skadligt för levern och annat. Sol är bäst.
Citat:
Forskare undersöker om brist på D-vitamin kan öka risken att bli svårt sjuk i corona. Flera preliminära studier antyder att ett sådant samband kan finnas och det ska även utredas i Sverige.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MRG60B/forskning-om-samband-mellan-d-vitaminbrist-och-corona
Senast redigerad av Lao Tzu 2020-05-04 kl. 20:20.
Citera
2020-05-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Man behöver väl inte både och?

Nej det kanske är bättre med mask då eftersom man kanske har händerna fulla med matkassar när man nyser i affären.
Citera
2020-05-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Det är inte alla andras fel. Det är Europeiska Unionens fel. Smittan kom västerifrån. Svenska Folkhälsomyndigheten är delaktig i Europas misslyckande.

- Ja, det förekom smittspridning från Kina till Ryssland. Men Ryssland identifierade smittbärarna, och fick stopp på smittspridningen. Västeuropa borde ha gjort samma sak.

- Tyvärr står journalistkåren på Anders Tegnells sida. Svenska folket har en obehaglig tendens att ställa sig bakom journalistkårens ställningstaganden.

- Jag är inte motståndare till Vladimir Putin. Och oavsett vad man anser om Vladimir Putin, så är det vidrigt att säga att folket förtjänar att dö i en hemsk sjuksom, baserat på åsikter om ett lands ledare.

Du är en ond person. Du har usel moral. Din existens gör Världen sämre.

- Det är ju just det jag har sagt. Det var ett gigantiskt misslyckande att inte ta Covid-19 på allvar från början. Efter detta enorma misslyckande, så har jag ingen tilltro till Anders Tegnell och Folkhälsomyndigheten. Det fortsatta arbetet mot Covid-19 bör ledas av någon som inte har del i det tidigare fiaskot.

- Omvärlden borde inte ha släppt Covid-19 utanför Kinas gränser.

- Nej. Jag är inte smittskyddsexpert. Jag som vanlig medborgare vill kunna ställa krav på att dom verkliga experterna sköter sitt uppdrag tillfredställande. Anders Tegnell har bevisat att han är olämplig.

1. Du kan glömma att Rysslands smitta kom västerifrån. De har haft det i samma sekund som Kina hade det. Sen gick det inte att mörka hur länge som helst.

2. Mycket bra att svenska folket ställer sig bakom en bra strategi. En strategi som nu övriga europa tar efter.

3. Putin är en ond person. Inte jag. Han själv dödar långt fler än vad Covid-19 kommer vara i närheten av så det där blir ju bara tramsigt. Han förtjänar att få det själv, ja.

4. Så Anders Tegnell skulle alltså ha stoppat smittan i Kina där chansen fanns i December?? Hur skulle det ha gått till? Eller vad yrar du om??

För efter det är det såklart omöjligt att stoppa en pandemi som denna. Chansen fanns i Kina. Men jag förstår inte Vad Anders Tegnell har med det att göra?

5. Kina borde inte ha släppt ut viruset. Omvärlden kan ju inte göra nått åt detta såklart. Totalt omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in