Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Dock har vi ju långt bättre siffror än stora delar av övriga västeuropa. Trots att de har Lockdown och munskydd
Det kontroversiella blev helt plötsligt norm. Nu ska alla gå våran väg

Ändå skoj, eller hur?
Nä, de hade en annan strategi från början, Som inte fungerat särskilt väl av allt att döma. Så pass illa att många nu lyfter det i förväg trots en icke minskande smitta. tänker då främst på Sydafrika och väldigt många delstater i USA.
Övriga har en gigantisk smitta kvar och inte i närheten av att ha försvunnit. Det hade man nog inte räknat med när man startade denna Lockdown...
Du hittar allt om finlands karantän i huvudstadsbladet igår. Jag skiter fullständigt om du tror det eller ej. Men karantänen var ett fiasko och det var ju också därför den tappade sitt lagstöd att ha kvar. Noll effekt.
Återigen så vinklar du det du säger för att det ska passa din agenda när du jämför oss med sydvästra Europa som är närmare Europas epicentrum, har högre folktäthet och införde sina lockdowns för sent. Du har ingen aning om hur det hade sett ut där ifall dessa länder kört med Sveriges taktik.
Sedan är det egentligen bara Tjeckien som "kört stenhårt" på munskydd en längre tid i Europa och deras siffror ser rätt bra ut. Hur mkt det har att göra med just det vet varken du eller jag till den grad att vi bör argumentera om det. Jag har redan sagt vad jag TROR och TYCKER om att täcka för munnen, baserat på logiskt tänkande. Är rätt många som håller med mig med, men antar det är svårt för dig som endast går efter vad ditt FHM tycker.
Resten av ditt svar är vinklat, selektivt skitsnack som vanligt utan några som helst bevis som styrker det du påstår. Jag och en annan här letade i Huvudstadsbladet igår och hittade inget som styrker det du påstår heller. Däremot stod det tydligt att de är beredda att återgå till så som de haft det tills nu ifall siffrorna börjar öka igen, vilket rimmar väldigt dåligt med vad du påstår.