Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
- Jag tror att Anders Tegnell och Johan Giesecke har motsatt sig stängda gränser av rent politiska skäl. Dom gör politiska ställningstaganden samtidigt som dom gör anspråk på att representera vetenskapen.
- Gränserna borde naturligtvis ha stängts innan smittan hade kommit in i riket.
- Stängda gränser sedan 1980-talet hade varit en välsignelse för Västeuropa.
- Vet vi att Covid-19 är relativt ofarligt? Vad vet vi om konsekvenserna på längre sikt? Vilka risker finns för bestående skador hos överlevarna?
- Smittskyddsmyndigheterna bestämde sig tidigt för att låta epidemin sprida sig. Nu har dom fått som dom önskade.
- Jag tar mig rätten att yttra missnöje med dom 2769 dödsfall som Anders Tegnell har på sitt samvete. Därutöver har Anders Tegnell skapat ekonomisk kris genom att låta Covid-19 spridas.
1. Stängda gränser har ju noll effekt med en redan så spridd virus. Har gjort mer skada än nytta för EU och även försvårats sjukvårdsutrustning runt om i Europa.
2. Med tanke på att de allra, allra flesta knappt märker av sjukdomen så lär efterföljningarna inte vara särskilt stora heller. De som får lunginflammation lär ju få "ärr" av det som man alltid får av det.
Tror inte du behöver vara så rädshågsen.
3. Absolut, Sprida sig kommer detta virus göra under år framöver. Så det kommer man inte ifrån, vare sig man vill eller inte. Det är liksom så det kommer att bli för alla.
4. Sverige har klarat detta kanske bäst av alla i Europa ekonomiskt och överlägset bäst i Norden. Norges arbetslöshet är än så länge den tredubbla mot sverige i ökning sedan starten.
5. Det där pubertala barnsnacket om att ha liv på sina fingrar och bla bla bla säger väl mer om dig än om nått annat. Väx upp istället.