2020-05-04, 20:19
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Du har fortfarande inte presenterat en enda källa om att de lediga platserna på IVA beror på brist på personal.

Du har inte presenterat någon källa som bevisar att det finns.

Se tidigare svar från -info-.

Men du förnekar ju allting så varför ens bemöda sig.
Citera
2020-05-04, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det kan inte stämma. Det var 10% för en månad sedan.

KTH-tester: 10 procent smittade i Stockholm (Källa: Dagens Industri)
Citera
2020-05-04, 20:20
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Inga syften alls.

Det är inte min veriosn av Covid-19. Jag pratar fakta och verklighet. Du med flera om sverigehat och trams. Där skiljer vi oss.

Trött nu. Nu upphör vår diskussion i denna tråd herr Ulf.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ja, 11 av 49 länder i Europa. Typ väldigt få.

Uffe, kan vi lite på detta? Du är en lögnare och ohederlig debattör. Du ljuger hela tiden och kan aldrig presentera en källa till dina lögner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du själv skrev att BÅDA parterna skulle ha skydd och jag skrev att det inte går på demensboende.

Jag är dock inte EMOT skydd för personalen.

Nu var det så illa att ingen hade skydd och handspriten inlåst.
Citera
2020-05-04, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Öhhh

Österrike, Tyskland, Portugal, Frankrike kommer efter och har infört det och sett på Hong Kong. - USA är på väg. FHM i USA som heter CDC uppmanar folk att bära mask. - Problemet i USA är att de har inga masker. CDC uppmanar folk att tillverka dom själva hemma och visar hur man gör på deras hemsida. - Bla GM har satt personal på att masstillverka masker på order av CDC.

FHM i USA - Har dom fel tycker du?
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/diy-cloth-face-coverings.html

"random flashbacksnubbe" - Är det dig själv du talar om?

Ja det säger väl allt att folk ska skrapa ihop nått själv och gå runt med

Så oseriöst så det finns inte.

I sjukvården byter man var 20:e minut för att de ska ha effekt. Blir som en blöt disktrasa. Men här ska folk skrapa ihop nått på egen hand??

Det är så mycket sjukt trams bland länder i det här så man häpnar varje dag.
Citera
2020-05-04, 20:21
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Så börjar du trolla igen som den debattförlorare du är.

Jag har angivit källa i 100% av mina inlägg till dig idag.
Och det vet du själv men istället för att säga detta börjar du trolla runt som vanligt.

Vi har fortfarande gott om sjukvårdsplatser i Sverige. och 30% ledigt på IVA.

Oavsett om du vill det eller inte.

Nej, det har du inte.

Sluta ljug, detta är inte bra som du håller på.
Citera
2020-05-04, 20:23
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Du har inte presenterat någon källa som bevisar att det finns.

Se tidigare svar från -info-.

Men du förnekar ju allting så varför ens bemöda sig.

Men, herre gud! De IVA-platser som redovisas som tillgängliga är alltid bemannade när de behöver användas. Tror du att jag litar mer på dig än Socialstyrelsen? Tomte!
Citera
2020-05-04, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nej, det har du inte.

Sluta ljug, detta är inte bra som du håller på.

Vi har fortfarande gott om sjukvårdsplatser i Sverige. Det blir ju inte mer sant bara för att du upprepar samma lögn.

Presenterades senast idag klockan 14 på presskonferens för alla att se.

Herregud hur du håller på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Oj. Om du läst lite mer av det forskningsmaterial som finns så är det stora skillnader mellan olika masker, och stor skillnad mellan professionell användning av masker i t ex vården.

Vi diskuterade allmänhetens använding av ansiktsmasker. Läste du texten överhuvudtaget, eller sökte du bara information för att verifiera vad du tror?

[Data lacking to recommend broad mask use
We do not recommend requiring the general public who do not have symptoms of COVID-19-like illness to routinely wear cloth or surgical masks because:

+ There is no scientific evidence they are effective in reducing the risk of SARS-CoV-2 transmission
+ Their use may result in those wearing the masks to relax other distancing efforts because they have a sense of protection
Ansiktmasker synes hjälpa, i varje fall om man är i dålig hälsa, risk eller tillhör sjukvårdspersonal,

Så de hjälper mig. Jag är en gång utbildad i sjukvård. Kan till med söka arbete i Norge för jag har licens (autorisasjon) där.
WHO currently recommends that people should wear face masks if they have respiratory symptoms or if they are caring for somebody with symptoms

Perhaps it would also be rational to recommend that people in quarantine wear face masks if they need to leave home for any reason, to prevent potential asymptomatic or presymptomatic transmission.

vulnerable populations, such as older adults and those with underlying medical conditions, should wear face masks if available.
https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(20)30134-X/fulltext
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-05-04 kl. 20:31.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Vad menar du? Detta virus har en ganska låg dödlighet. Något högre bara än de vanliga säsongs-flunsorna. Så vi lär nog bygga ett ganska bra försvar skulle jag tro. Om vi inte låser in oss och gömmer oss alltså.

Är vi inne på att åter snacka om att COVID-19 är som en vanlig säsonginfluensa? Helt otroligt med tanke på all den information som har kommit fram under de senaste månaderna.
Kanske tycker du att alla i Sverige skall få en spruta med COVID-19, de som överlever gör detta och de som dör är dödvikt.
Citera
2020-05-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det kan inte stämma. Det var 10% för en månad sedan.

Du har rätt. Medelprovtagningsdagen var påskafton den 11 april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in