2020-05-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Men nu är det personal som smittade de äldre och de som borde haft skydd.

Eftersom MAN SMITTAR FAST MAN ÄR SYMPTOMFRI

Jag vet inte om vi vet det med säkerhet. Det kanske är några gamlingar som först smittades av sin släktingar och sen förde smittan vidare.

Därutöver personalen som jobbade fast de hade symptom.

Du själv skrev att BÅDA parterna skulle ha skydd och jag skrev att det inte går på demensboende.

Jag är dock inte EMOT skydd för personalen.
Citera
2020-05-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Är ni som hatar Tegnell här, nöjda med demonstrationen utanför myndigheten? Andreia Rodrigues leder en grupp som tycker att myndigheten skall stå till svars för att många har dött.

Finns många i Sverige som gärna levererar sin uppfattning med en massa ord...! Kanske har de rätt i vad som ska göras och med vem. Men de verkar snarare sitta och spela data-spel och klämma ut sina pubertets-finnar än att agera och realisera sina våta drömmar.
Citera
2020-05-04, 20:14
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Folkliga protester mot FHM. Jag tycker det är bra att folk säger ifrån.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/ljusaktion-i-protest-mot-folkhalsomyndigheten/

Definitivt. Bortsett från direkta sakfel i de prognoser som levererats så har företrädare för FHM också visat arrogans i sitt bemötande av kritik. Det är inget bra förhållningssätt när det handlar om människoliv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Munskydd i bilar är väl ingenting.

I Spanien får inte barn sitta på gräsmattor. Eftersom det kan finnas coronasmittade kattbajskorvar där.

Barn får inte heller förtära mat utomhus, ifall de skulle tappa en coronasmittad majskrok som något utsvultet karantänsbarn skulle kasta sig över.

När barnet går in ska alla kläder omedelbart tas av och handtvättas med tvål och varmt vatten. Eventuell cykel måste desinfekteras med 70% handsprit.

Jag önskar att jag skämtade.

Du har säkert rätt... Absurt är bara förnmanet.

Det är det jag säger... en jävla massa trams restriktioner utan nån som helst effekt.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
1. Du kan glömma att Rysslands smitta kom västerifrån. De har haft det i samma sekund som Kina hade det. Sen gick det inte att mörka hur länge som helst.

2. Mycket bra att svenska folket ställer sig bakom en bra strategi. En strategi som nu övriga europa tar efter.

3. Putin är en ond person. Inte jag. Han själv dödar långt fler än vad Covid-19 kommer vara i närheten av så det där blir ju bara tramsigt. Han förtjänar att få det själv, ja.

4. Så Anders Tegnell skulle alltså ha stoppat smittan i Kina där chansen fanns i December?? Hur skulle det ha gått till? Eller vad yrar du om??

För efter det är det såklart omöjligt att stoppa en pandemi som denna. Chansen fanns i Kina. Men jag förstår inte Vad Anders Tegnell har med det att göra?

5. Kina borde inte ha släppt ut viruset. Omvärlden kan ju inte göra nått åt detta såklart. Totalt omöjligt.

Är något av detta sant? Ljuger du igen Uffe?
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Denna sjuksköterska lade upp en film där hon berättade om det under mitten April.

https://imgur.com/0Hc7ScH

Tråkigt nog så har hon tagit ner klippet nu av någon anledning.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10213765044840559&set=gm.2635299203 404988&type=3&theater&ifg=1
Du har fortfarande inte presenterat en enda källa om att de lediga platserna på IVA beror på brist på personal.
Citera
2020-05-04, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Fler och fler länder uppmanar eller inför tvång på munskydd utomhus.

Ja, 11 av 49 länder i Europa. Typ väldigt få.
Citera
2020-05-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag vet inte om vi vet det med säkerhet. Det kanske är några gamlingar som först smittades av sin släktingar och sen förde smittan vidare.

Därutöver personalen som jobbade fast de hade symptom.

Du själv skrev att BÅDA parterna skulle ha skydd och jag skrev att det inte går på demensboende.

Jag är dock inte EMOT skydd för personalen.

Jo det vet vi med samma säkerhet vi kan veta något annat om detta virus.

Citat:

Asymptomatic people are reportedly spreading COVID-19. Should everyone wear a mask?

https://globalnews.ca/news/6764198/coronavirus-asymptomatic-face-masks-covid-19/

Citera
2020-05-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Haha, du har inte presenterat en enda källa utan sagt att det är fakta, du är ju totalt bortom all hjälp

Så börjar du trolla igen som den debattförlorare du är.

Jag har angivit källa i 100% av mina inlägg till dig idag.
Och det vet du själv men istället för att säga detta börjar du trolla runt som vanligt.

Vi har fortfarande gott om sjukvårdsplatser i Sverige. och 30% ledigt på IVA.

Oavsett om du vill det eller inte.
Citera
2020-05-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Helt i onödan dessutom då vi knappast kommer nå 70% för flockimmunitet utom möjligen på ålderdomshem o bland somalier.

Vad menar du? Detta virus har en ganska låg dödlighet. Något högre bara än de vanliga säsongs-flunsorna. Så vi lär nog bygga ett ganska bra försvar skulle jag tro. Om vi inte låser in oss och gömmer oss alltså.
Citera
2020-05-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Latinos tycks dö som flugor. Forna öststaterna klarar sig bättre.

Kanske för att de är mer tystlåtna? De smittar inte sina nära och kära med sin utandning utan sitter tysta och öppnar munnen först när man frågar dem något.

Vad tror du om min teori?

I Malmös Ghettostadsdelar bor det säkerligen 3 ggr mer människor än vad det är byggt för. Folk bor PÅ varandra. Rosengård är en stadsdel som ligger 1.3 km från Möllevångstorget. Regeringen skriver ut 2000 uppehållstillstånd i veckan (8000 i månaden) men bygger inga nya hus eller nya lägenheter eller nya sjukhus. - Folk pressas medvetet ihop som sardiner i förorter och stadsdelar. - Det skall bli intressant när den "lite spännande vågen av virus" anländer Malmö.
Citera
2020-05-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Om man inte tar emot patienter så kommer det alltid finnas lediga sjukvårdsplatser.

Men nu tar man ju emot patienter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in