Citat:
Ursprungligen postat av
piastrone
Någon annan har kanske redan kommenterat detta...
Förhör med Davidsson, Hanna; 2018-05-29 10:41 diarienr: 5000-K574218-18, sid 43.
...eller äter medicin för att klara ångesten för att kunna äta o sova .. eh .. eller för o äta framför allt. Eh .. och då kan jag inte va tillräckligt klar i blick o tanke för att kunna jobba o sköta mitt jobb.
F: Va äre för medicin du äter?
V: Eh .. ja .. nu ska ja uttala nått som ja inte kan uttala .. eh .. kutepin tror ja den heter. Eller
nånting åt det håller. Mm.
En ganska vanlig medicin även vid mildare symtom enligt användningsområdet i FASS (dosjustering avgörande). Givetvis är den mer representerad för vissa patientgrupper och då med en högre dosering.
Det mest anmärkningsvärda är att HD inte förefaller känna till den eftersom hon snubblar på namnet. Tror det är spel för gallerierna! Jag skulle säga att det lika otroligt som att HD inte skulle känna till Sertralin, Amitriptylin, EryMax eller Ringer Acetat för att ta några vanliga farmaka.
Som redan skrivits i tråden är det oroande ifall arbetsgivaren inte känner till om eller att HD har så kognitiv påverkan av medicinen att det kan vara osäkert för patienten. Tex. manuell justering av dropphastighet eller insulinmängd.